۸ ترفند شگفت انگیز برای برق انداختن طلا و جواهرات قدیمی

کد خبر: 707485

شما می‌توانید با استفاده از آب، نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی ملایم، طلا را بشویید. برای این کار کافیست درون یک کاسه آب، مقداری نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی بریزید. بعد از این مرحله تکه طلای مورد نظر را درون کاسه قرار دهید. تا چند دقیقه‌ای خیس بخورد.

۸ ترفند شگفت انگیز برای برق انداختن طلا و جواهرات قدیمی
سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: طلا از آن دست از فلزات گرانبهایی است که بسیار نرم و زیبا است. طلا نیاز به مراقبت زیادی دارد. سعی کنید سالی یک یا دو بار بیشتر طلا را براق نکنید. تکرار زیاد این کار باعث آسیب دیدگی طلا می‌شود. شما با پیروی از یکسری اصول که در ادامه این مطلب به آنها می‌پردازیم، می‌توانید طلای خود را در خانه مثل روز اول براق انداخته و خراش‌های روی سطح‌اش را برطرف کنید.
چگونه طلا را براق و خراش روی آن را برطرف کنیم
۱. برق انداختن طلا با آب، نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی ملایم
شما می‌توانید با استفاده از آب، نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی ملایم، طلا را بشویید. برای این کار کافیست درون یک کاسه آب، مقداری نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی بریزید. بعد از این مرحله تکه طلای مورد نظر را درون کاسه قرار دهید. تا چند دقیقه‌ای خیس بخورد.
۲. استفاده از یک مسواک نرم
بعد از این که طلا درون محلول خوب خیس خورد آن را به وسیله یک مسواک نرم برس بزنید. شما برای این کار می‌توانید از سر مسواک‌های برقی جدید و کوچک نیز استفاده کنید. شما می‌توانید با مسواک روی سطح طلا را درخشان کنید. البته دقت کنید که این کار را با احتیاط بیشتری انجام دهید تا به طلای شما آسیبی وارد نشود. در هنگام تمیز کردن دقت کنید که تمام سطوح طلا با مسواک تماس داشته باشد.
بیشتر بخوانید: انگشتر نقره سیاه شده را با این روش‌ها سفید کنید
۳. پاک کردن طلا
بعد از اینکه تمام سطوع طلا را با مسواک فرچه کشیدید. تکه طلا را درون آب گرم قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح طلا از مواد شوینده توسط آب شسته شده باشد. آیا تا این مرحله از نتایج بدست آمده خوشحال هستید یا خیر.
۴. طلا را با یک پارچه خشک کنید.
برای خشک کردن طلا از یک پارچه نرم استفاده کنید. استفاده از محصولاتی مانند حوله کاغذی برای خشک کردن طلا، جدا خوداری کنید. چون حوله کاغذی باعث می‌شود تا روی طلا خراش ایجاد شود. برای اطمینان بیشتر شما می‌توانید با استفاده از سشوار طلای خود را خشک کنید. یا روی پارچه قرار دهید تا توسط هوا خشک شود.
۵. برای پایان دادن به روند صیقل از پارچه جواهرسازان استفاده کنید.
شما با استفاده از پارچه‌هایی که مخصوص پاک کردن جواهرات و طلا هست استفاده کنید دقت کنید که تمام سطوح طلا به خوبی پاک شده باشد درون شیارها را با دقت نگاه کنید تا جرمی و یا گردو غباری باقی نمانده باشد. این کار را به آرامی چندین بار انجام دهید تا سطح طلا درخشانتر شود. شما می‌توانید پارچه‌های مخصوص جواهرات را از جواهر فروشی‌ها و یا با استفاده از خرید اینترنتی تهیه کنید.
۸ ترفند شگفت انگیز برای برق انداختن طلا و جواهرات قدیمی
۱. طلا را با مایع ظرفشویی و آب تمیز کنید
برای اینکار ابتدا درون یک ظرف آب مقداری مایع ظرفشویی ریخته و طلایتان را درونش قرار دهید. سپس آن را با دستتان مالش داده تا تمیز شود. سپس طلا را آبکشی کرده و خشک کنید.
۲. آب و آمونیاک را ترکیب کنید
برای شروع این مرحله ابتدا مقداری آمونیاک را درون ظرف آب می‌ریزیم. نسبت آمونیاک به آب باید ۶/۱ باشد یعنی یک قسمت آمونیاک و شش قست آب باشد. شما می‌توانید آمونیاک را از هر جای کجای شهر مخصوصا مغازه لوازم بهداشتی فروشی تهیه کنید. چون با آمونیاک سر و کار دارید، حتما از دستکش استفاده کنید و احتیاط لازم را به خرج دهید.
بیشتر بخوانید: بازار عجیب و غریب انگشتر در ایران
۳. طلا را در مخلوط خیس کنید
تکه طلای موردنظرتان را درون محلول آب و آمونیاک قرار دهید و اجازه دهید تا ۱ دقیقه خیس بخورد، سپس آن را خارج کنید. دقت کنید که این کار بیش از یک دقیقه طول نکشد.
۴. برای پاک کردن طلا از یک بافت نرم استفاده کنید
وقتی پس از یک دقیقه طلا را از مخلوط آب و آمونیاک جدا کردید، به دقت مشاهده کنید که خراش‌های روی طلا برطرف شده است و یا نه، سپس آن را با تکه پارچه نرم پاک کنید. در صورت لزوم فرایند را تکرار کنید. امیدوارم از نتیجه بدست آمده رضایت کافی را داشته باشید.
۸ ترفند شگفت انگیز برای برق انداختن طلا و جواهرات قدیمی
مواردی که برای حفاظت از طلا باید بدانید
۱. در هنگام فعالیت‌های ورزشی سنگین از طلا استفاده نکنید
وقتی که فعالیت‌های سنگین ورزشی انجام می‌دهید، بدنتان می‌کند. عرق ماده‌ای اسیدی است که می‌تواند به طلا آسیب بزند. اگر در چنین شرایطی مجبورید از طلا استفاده کنید، بعد از فعالیت ورزشی سعی کنید خیلی زود آن را پاک کنید تا اثر عرق روی طلا باقی نماند.
۲. هنگام استفاده از طلا، از لوسیون استفاده نکنید
اقلام خاصی از لوازم بهداشتی می‌توانند به بافت طلا آسیب وارد کنند مثل لوسیون بدن. از این بین مواد دیگری که می‌توانند باعث آسیب طلا شوند عبارتند از: اسپری مو و عطر. در مواقعی که از چنین موادی استفاده می‌کنید، سعی کنید تا این دو نوع مواد (طلا و مواد آرایشی بهداشتی) با هم تماس نداشته باشند.
بیشتر بخوانید: چگونه طلاهای نگین‌دار بخریم؟
۳. در هنگام تحرک زیاد بیشتر مراقب باشید
لزمی ندارد که همیشه از طلا استفاده کنید. اما در مواردی که استفاده می‌کنید، مراقب طلا باشید. سعی کنید از سائیده شدن طلا با اجسام دیگر جدا خوداری کنید. از فشارهای ناگهانی و خاراندن روی سطح طلا با ناخن و یا هر شیء دیگری خوداری کنید چون این کار به راحتی باعث آسیب سطح طلا می شود.
۴. در صورت امکان از طلاهای ظریف کمتر استفاده کنید
درست است که استفاده از طلا برای بانوان به خاطر زیبایی که دارد، بسیار وسوسه انگیز است. اما سعی کنید استفاده از آن را محدود کنید. در صورت امکان استفاده روزانه و همیشگی از طلای گران و ظریف خوداری کنید. طلا هر چقدر ظریف‌تر باشد، احتمال فرسوده شدن و از بین رفتن آن نیز بالا می رود. سعی کنید طلا را برای موارد خاص ذخیره کنید. استفاده کمتر از طلا می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد.
منبع: wikihow
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها