تاثیرات رادیکال آزاد بر پوست

کد خبر: 806797

دلایل مختلفی برای بوجود آمدن رادیکال آزاد در پوست وجود دارد. گاهی سیستم ایمنی بدن آن‌ها را برای خنثی کردن ویروس‌ها یا باکتری‌ها ایجاد می‌کند.

تاثیرات رادیکال آزاد بر پوست

سرویس سبک زندگی فردا: حتما شما هم بار‌ها با لغت " رادیکال آزاد " در تبلیغات مختلف محصولات آرایشی مواجه شده‌اید و برایتان این سوال پیش آمده است که رادیکال آزاد چیست و چطور به پوست آسیب می‌رساند؟ آیا رادیکال آزاد به اندازه‌ای که به نظر می‌رسد ترسناک و مضر است؟ ما به نقل از بانوی شهر سعی می‌کنیم پاسخ تمام سئوالاتی که در ذهن شما است را به زبان ساده بدهیم.

تاثیرات رادیکال آزاد بر پوست

از بدن انسان گرفته تا هوایی که تنفس می‌کنیم، همه چیز در این دنیا از مولکول ساخته شده است، این را همه ما در درس علوم آموخته‌ایم. مولکول‌ها از اتم و اتم‌ها نیز از دو الکترون تشکیل شده اند. اما چه می‌شود اگر اتمی یک الکترونش را از دست بدهد؟ اینجا جاییست که ما به رادیکال آزاد در پوست می‌رسیم.

رادیکال آزاد برای پوست مضر است، پوست سعی می‌کند الکترون از دست رفته را از اتم‌های دیگر بگیرد، وقتی اتم‌ها از مولکول‌های موجود در پوست گرفته می‌شوند به DNA پوست آسیب رسانده که همین مساله به پیری پوست منجر می‌شود. این تمام آن چیزیست که باید درباره رادیکال آزاد در پوست بدانید.

حالا این سئوال پیش می‌آید که چه چیزی باعث ایجاد رادیکال آزاد در پوست می‌شود؟

دلایل مختلفی برای بوجود آمدن رادیکال آزاد در پوست وجود دارد. گاهی سیستم ایمنی بدن آن‌ها را برای خنثی کردن ویروس‌ها یا باکتری‌ها ایجاد میکند. هرچند محیط نقش بسزایی در ایجاد رادیکال آزاد دارد. عواملی از جمله آلودگی هوا، دود سیگار و حتی قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید. به همین علت، مهم است که حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

آسیب ایجاد شده در اثر رادیکال آزاد پوست چطور نمایان می‌شود؟

آسیب رادیکال آزاد به اشکال مختلفی در پوست نمایان می‌شود، گاهی ممکن است باعث تغییر رنگ در پوست شود که در اثر آن شاهد لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست خواهید بود یا می‌تواند موجب شل شدن و افتادگی پوست گردد. علاوه بر اینها، رادیکال‌های آزاد با از بین بردن کلاژن‌های پوست باعث ایجاد چروک می‌شود. همان چیزی که هیچکس دوست ندارد با آن مواجه شود!

سوال مهم‌تری که در این مرحله ایجاد می‌شود این است: چطور می‌توانیم از پوست در برابر رادیکال آزاد محافظت کنیم؟

شما به آنتی اکسیدان‌ها نیاز دارید. به زبان ساده تر، آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند الکترون از دست رفته را به پوست باز گردانند. با این کار درگیری‌های اتم‌ها و مولکول‌ها و هر آنچه که در نهایت به ایجاد رادیکال آزاد در پوست منجر می‌شد در حد همان تئوری باقی می‌ماند!

آنتی اکسیدان‌هایی که شامل ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E می‌شوند را می‌توانید به راحتی از طریق موادغذایی تازه به بدن برسانید (مواد غذایی با آنتی اکسیدان: گوجه فرنگی، انگور، توت فرنگی، اسفناج، گریپ فروت و پرتقال یا حتی چای سبز)

یا آنتی اکسیدان‌ها را به طور مستقیم به پوست بزنید. علاوه بربدن، پوست هم نیاز به تغذیه دارد. بد نیست ماسک‌های صورت خانگی ویتامین E. را امتحان کنید، همچنین کرم‌ها و سرم‌های مختلفی در بازار وجود دارد که حاوی آنتی اکسیدان هستند و می‌توانند از پوست در برابر این چنین مشکلاتی محافظت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها