جلایی‌پور: فقط ۲۷ درصد تهرانی‌ها به روحانی رأی می‌دهند

کد خبر: 650433

یک سایت حامی دولت نسبت به ریزش آرای روحانی اظهارنگرانی کرد

روزنامه کیهان: یک سایت حامی دولت نسبت به ریزش آرای روحانی اظهارنگرانی کرد.

فرارو با بررسی ریزش سبد روحانی ظرف 4 سال گذشته نوشت: این روزها حسن روحانی تلاش دارد با حضور در انتخابات، زمینه را برای ادامه حضور خود در پاستور فراهم کند اما این مسئله تا حدود زیادی پیچیده و تفاوت زیادی با سال 92 دارد. حالا دیگر روحانی یک کارنامه چهارساله دارد که می‌تواند تأثیر بسیاری بر سبد رأی او بگذارد.
فرارو با اظهار تردید درباره امکان جذب دوباره آرای خاکستری که 4 سال پیش به روحانی رأی دادند، نوشت جذب این رأی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. و اگر روحانی نتواند حمایت و اعتماد دوباره آنها را جلب کند، با ریزش قابل توجه آرا مواجه می‌شود. یکی دیگر از مواردی که معمولاً هر رئیس جمهور یا سیاستمداری که از طریق انتخابات، وارد عرصه می‌شود، عدم رضایت برخی حامیان است. این مسئله در خصوص حسن روحانی نیز صدق می‌کند. روحانی موفق نشد به همه وعده‌های خود عمل کند.
حامیان دولت در یک مسئله با یکدیگر اتفاق نظر دارند و آن هم مسئله اقدامات اقتصادی دولت است. آنها هر چند در میزان با یکدیگر اختلاف دارند اما در مجموع معتقدند که دولت نتوانسته وضعیت معیشت مردم را طی چهار سال بهبود چندانی ببخشد و حتی رکود و افزایش نرخ بیکاری هم به آن افزوده شده است.
همچنین عدم رضایت بخشی از مردم هم باید به این لیست اضافه شود. زیرا برخی از اقشاری که در سال 92 به حسن روحانی رأی داده بودند این روزها وضعیت اقتصادی را یکی از دلایلی می‌دانند که موجب شده تمایل آنها برای رأی مجدد به روحانی را تحت تأثیر قرار دهد و مانع از تکرار آن شود.
بنابراین همراه شدن دوباره این منتقدان و ناراضی‌ها یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی حسن روحانی است. البته شاید فعالان و جریان‌های سیاسی با توجه به شرایط موجود حاضر باشند بار دیگر او را حمایت کنند اما ایجاد رضایت در افکار عمومی قطعاً بزرگترین چالش پیش‌روی روحانی خواهد بود.

سایت حامی دولت می‌افزاید: یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند بر سبد رأی حسن روحانی تأثیر منفی بگذارد، حملات تندروها]!![ به دولت است. مسئله‌ای که حتی حمیدرضا جلایی‌پور هم به آن اشاره کرده است. او معتقد است که رأی جمع کردن برای روحانی در شرایط کنونی کار سختی است. چون شبکه عظیم رسانه‌ای تندروهای مخالف او کوشش می‌کنند مقصر اصلی مشکلات اقتصادی مردم را روحانی معرفی کنند. لذا دعوت از مردم خصوصاً از اقشار ضعیف برای رأی دادن به روحانی کار سختی است. وی پایه نگرانی خود را نظرسنجی انجام شده‌ای می‌داند که در آن وضع روحانی خوب نبوده است. او این مسئله را اینگونه تشریح می‌کند که «توجه به نتایج یک نظرسنجی اخیر هم، این نگرانی را تأیید می‌کند.وجه خوب این نظرسنجی این است که تهرانی‌ها اقلاً شصت درصد در انتخابات شرکت می‌کنند. اما رأی به روحانی بیست و هفت درصد بوده که کم است. در ترمینال جنوب (که شهرستانی‌های عزیز بیشترند) و مترو (که اقشار متوسط و متوسط پایین بیشتر حضور دارند) وضع روحانی خوب نبوده است.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها