ماموریت ویژه روحانی به وزارت صمت درباره بازار خودرو

کد خبر: 1018995

رئیس جمهور به وزارت صمت برای بازگرداندن آرامش به بازار خودرو ماموریت داد.

ماموریت ویژه روحانی به وزارت صمت درباره بازار خودرو

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی با استفاده از سازوکار‌های دولت الکترونیکی گفت: با ایجاد سامانه‌های موثر و پایانه‌های دقیق نظام مالیاتی باید سطوح بالاتری از عدالت مالیاتی تحقق پیدا کند.

روحانی افزود: در همین راستا تلاش بر این است که در هنگام انجام تراکنش‌های مبادله کالا و خدمات بستر لازم برای فرآیند‌های مالیاتی هم فراهم شود که این امر نیازمند هماهنگی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سازوکار‌های دولت الکترونیک در نظام پرداخت مالیات باید به نحوی باشد که همه ذینفعان از یک سو بتوانند با استفاده از دقت و شفافی سیستم، از اطلاعات مربوط به خود مطلع شده و در زمینه مالیات سالانه خود از آن بهره گیرند و از سوی دیگر نیز اطلاعات مصرف کالا و خدمات کشور همراه با میزان جریان مالی یا اعتبارات و مالیات برای تحقق عدالت اقتصادی فراهم شود.

روحانی تصریح کرد: در این راستا باید نظام مالیاتی به طور شفاف، دقیق و بهنگام در محیط دولت الکترونیکی برای تمام مالیات دهندگان و سازمان دریافت کننده مالیات به صورت دقیق مدون باشد.

در این جلسه همچنین گزارشی از وضعیت بازار خودرو و نوسانات قیمت در روز‌های اخیر ارائه شد که رئیس جمهور در این زمینه با بیان اینکه تلاش دولت همواره این بوده که با مدیریت و نظارت بر قیمت کالا‌ها و خدمات، نوسانات بازار تحت تاثیر عوامل برونزا، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار ندهد، تاکید کرد: وزارت صمت موظف است با اعمال نظارت دقیق و سریع، آرامش را به بازار خودرو بازگردانده و مانع از آشفته کردن بازار توسط دلالان و سودجویان شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها