حسینی: کمیسیون ویژه تولید قوانین مزاحم تولید را اصلاح می‌کند

کد خبر: 1019086

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ گفت که این کمیسیون مکاتباتی را با ‌بخشهای دولتی و غیردولتی انجام خواهد داد تا آنها در صورت وجود قوانین مزاحم نسبت به اصلاح این قوانین اقدام شود.

حسینی: کمیسیون ویژه تولید قوانین مزاحم تولید را اصلاح می‌کند

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ گفت که این کمیسیون مکاتباتی را با ‌بخشهای دولتی و غیردولتی انجام خواهد داد تا آنها در صورت وجود قوانین مزاحم نسبت به اصلاح این قوانین اقدام شود.

سید شمس‌الدین حسینی با اشاره به تشکیل دو کمیته تولید و اصل ۴۴ قانون اساسی در کمیسیون ویژه تولید ملی گفت: مقرر شد کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در ۳ بخش کار خود را دنبال کند؛ بخش اول موضوع تقنینی است. برخی اعضا معتقدند، هنوز قوانین دست و پاگیری در بحث تولید ملی وجود دارد، بنابراین مصوب شد که مکاتباتی را با بخش‌های دولتی و غیردولتی انجام دهیم تا آنها در صورت وجود قوانین مزاحم به ما اعلام کنند و ما هم بعد از بررسی‌ها در جهت اصلاح این قوانین اقدام کنیم. وی افزود: در این راستا ما از کلیه دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد، اتاق‌ها می‌خواهیم تا در صورت وجود قوانین دست و پاگیر به ما اعلام کنند تا ما متناسب با آنها اقدامات تقنینی را در کمیسیون انجام دهیم. حسینی ادامه داد: براساس گزارش‌ها در برخی از بخش‌ها همچنان به قوانین مرتبط مانند قانون بهبود فضای کسب و کار، قانون اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی بهای کافی داده نمی‌شود. وی اضافه کرد: ما از بُعد نظارتی هم به شرکت‌ها و کارخانجاتی که در گذشته طبق قانون به بخش خصوصی واگذار شده نظارت خواهیم کرد و این بخشی از نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است. رییس کمیسیون ویژه تولید ملی تصریح کرد: براساس محور دیگر تلاش داریم تا در راستای کارکرد تقنینی و نظارتی خود روی بُعد تعامل با فعالان اقتصادی هم متمرکز شویم به این صورت که با ایجاد یک فضای مناسب، صاحبان صنایع و حِرف بتوانند موضوعات و مشکلات خود را با مجلس در میان بگذارند و در ادامه ما هم با حضور در بنگاه‌ها، صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی از نزدیک شاهد مشکلات باشیم و در صورت نیاز به حمایت و پشتیبانی به آنها کمک کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها