جزئیات نحوه ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری

کد خبر: 1065477

معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز از محل سایت ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری گفت: افرادی که خودشان را حائز شرایط می‌دانند برای حل مسائل و مدیریت کلان کشور ثبت‌نام انجام دهند.

جزئیات نحوه ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری

ایلنا: جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: در سایت اصلی ثبت نام داوطلبین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، همه تدابیر لازم اتخاذ شده است و همه کاربران برای ثبت نام آماده هستند.

عرف افزود: به دو نکته تاکید می کنم، نکته اول اینکه همه کسانی که می خواهند به عنوان داوطلب ثبت‌نام کنند حتماً قانون انتخابات ریاست جمهوری را ملاحظه کنند، مخصوصاً ماده ۳۵ که اشاره دارد به شرایط انتخاب شوندگان و نکته دوم این است که با توجه به شرایط کرونایی که در کشور هست، در اینجا پذیرای خود داوطلب و حداکثر یک نفر همراه برای کسانی که نیاز دارند، هستیم، لذا با آوردن افراد هم برای ما زحمت ایجاد می‌ شود و هم شرمنده آنها می‌شویم که با توجه به شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهیم وارد سالن بشوند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: فردا از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر به مدت ۵ روز ثبت‌نام را انجام خواهیم داد با همکاری ناظر محترم و بر اساس چارچوب قانونی عمل خواهیم کرد که امیدواریم ان شاءالله این دوره هم مثل همه دوره ها افرادی که در خودشان شرایط لازم را می‌بینند، خصوصاً بعد از فرمایشات اخیری که مقام معظم رهبری داشتند و تاکید داشتند که کسانی که با توجه به شرایط کشور و مسائل مختلفی که وجود دارد خودشان را حائز شرایط می‌دانند برای حل مسائل و مدیریت کلان کشور، بیایند و ثبت‌نام انجام دهند و سایر مراحل بررسی صلاحیت  هم توسط شورای نگهبان انجام خواهد شد.

عرف با اشاره به شرایط کرونایی گفت: برای  همه کاربران فواصل ۲ متر لحاظ و رعایت شده است و از هر دو طبقه سالن ثبت نام استفاده خواهد شد که فواصل اجتماعی رعایت شود، مواردی مثل ماسک و سایر موارد بهداشتی کاملاً رعایت شده است و این ۵ روز هم حتماً رعایت خواهد شد.

وی ادامه داد: کسانی که می‌آیند بر اساس نرم‌افزار ماسک بررسی خواهند شد که اگر در آن نرم‌افزار بیماری داشته باشند قطعاً اجازه نخواهیم داد که وارد سالن شوند، با همکاری وزارت بهداشت تدابیر را لحاظ کرده‌ایم که در یک فضای سالم و امن ثبت نام انجام شود.

وی در پایان تاکید کرد: همان طور که در قانون اساسی آمده است ریاست جمهوری مقام دوم کشور است و مسئولیت بزرگ قوه مجریه را بر عهده دارد، لذا کسانی که واقعاً خودشان را بر اساس ماده ۳۵، که در آن اشاره شده جزء رجال سیاسی، مذهبی باشد، مدیر و مدبر باشد و سایر ویژگی‌هایی که در ماده ۳۵ آمده است، خودشان را ارزیابی کنند که اگر واقعاً این شرایط را دارند و می توانند این بار سنگین را بر عهده بگیرند ثبت نام کنند. ان شاءالله یک فضای کاملاً عقلایی بر فضای ثبت‌نام حاکم باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها