پاسخ وزارت خارجه به فضاسازی جدید غربی‌ها علیه ایران

کد خبر: 1119968

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به فضاسازی های اخیر برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در خصوص پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ اظهار داشت پیشرفت های علمی و تحقیقاتی از جمله در حوزه هوا-فضا، حق مسلم ملت ایران بوده و اینگونه اظهارات مداخله جویانه در عزم ملت ایران برای پیشرفت در این حوزه، خللی ایجاد نخواهد کرد.

پاسخ وزارت خارجه به فضاسازی جدید غربی‌ها علیه ایران

سعید خطیب زاده افزود، هیچ قطعنامه ای جمهوری اسلامی ایران را از برنامه ‌تحقیقات فضایی و آزمایش‌های مرتبط از جمله در حوزه ماهواره برها منع نمی‌کند، لذا استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ مغالطه ای بی مورد و از اساس خلاف واقع است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود همانگونه که پیشتر تصریح شده جمهوری اسلامی ایران طبق موازین بین‌المللی حق استفاده از فناوری‌های صلح آمیز در مسیر توسعه علمی - تحقیقاتی خود را دارد و در این مسیر منتظر نظر برخی کشورهایی که در صدد تحمیل رای خود هستند نخواهد بود.

خطیب زاده همچنین اظهار داشت، دولت و ملت ایران قدردان نوآوری های علمی و فنآوریهای صلح آمیز بومی فرزندان دانشمند و نخبه خود در عرصه هوا-فضا که در دوران تحریمهای غیرقانونی و ناعادلانه حاصل شده هستند./خبرآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها