شبکه المیادین به ایرانی‌ها سفارش انیمیشن داد +تصاویر

کد خبر: 556133

محبوبه زارعی این روزها نگارش انیمیشن های «shippers» را برای پخش از شبکه المیادین لبنان و «مهسا و دانا» را برای مرکز صبا به عهده گرفته است.

شبکه المیادین به ایرانی‌ها سفارش انیمیشن داد +تصاویر
خبرگزاری مهر: محبوبه زارعی نویسنده درباره تازه ترین فعالیت های خود گفت: این روزها در حال نگارش مجموعه انیمیشنی برای شبکه المیادین لبنان هستم که «shippers» نام دارد. این مجموعه متشکل از انیمیشن های دو دقیقه ای در فضای طنز است و بدون دیالوگ روایت می شود. وی درباره نحوه آشنایی خود با این پروژه توضیح داد: محمدرضا رسولی تدوینگر که در چندین پروژه با همسرم عبدالستار کاکایی مستندساز همکاری داشت من را به شرکت انیمیشن «آینده نگر رسانه» با نام بین المللی «فورسایت مدیا» معرفی کرد و بعد از آشنایی با این شرکت در جریان تولید این انیمیشن قرار گرفتم.
 انیمیشن
این نویسنده با اشاره به اینکه بودجه «shippers» توسط شبکه لبنانی المیادین تامین می شود، گفت: کل تیم تولید این انیمیشن ایرانی هستند و حتی برای خودم جالب بود که می خواستند نویسنده هم ایرانی باشد چون متن هر اثر کاملا منطبق با فرهنگ همان کشور است و ممکن است برخی رفتارها یا کلمات در آن جامعه تعریف نشده باشد.
 انیمیشن
وی عنوان کرد: البته آنها این مساله را با روش جالبی حل کرده بودند به این صورت که هنگام ارائه ایده ها، هر موضوعی را که مدنظرشان است در دو صفحه خلاصه می کنند. مثلا اگر موضوع صرفه جویی باشد کاملا شرایط کشورهای عربی را توضیح می دهند، مشکل را مطرح می کنند و به دلایل ایجاد معضل می پردازند بعد راهکار مدنظرشان را در انتها ارائه می دهند.
 انیمیشن
زارعی بیان کرد: سرانجام ما باید در این انیمیشن دو دقیقه ای بدون دیالوگ همه این ها را با زبانی طنز در فضای انیمیشن بگنجانیم. «shippers» به معنی مسافران کشتی است و همه اتفاقات هم در لوکیشن کشتی با ۱۵ مسافر رخ می دهد که هر کدام نماینده قشری از جامعه هستند و قرار است در مدت زمان دو دقیقه موضوعی را مطرح کنند و برایش راهکار ارائه دهند. البته من تنها نویسنده این مجموعه نیستم و ما گروه نویسندگان داریم. سلمان خورشیدی نیز به عنوان کارگردان کارها را می خواند و در صورت تایید متن به عربی ترجمه شده و برای شبکه المیادین لبنان فرستاده می شود تا با تصویب آنها به تولید برسد. نویسنده مجموعه انیمیشن «روباه و خروس» همچنین درباره سایر فعالیت های خود نیز توضیح داد: علاوه بر این فیلمنامه دیگری در دست دارم که برای موسسه حور می نویسم. این فیلمنامه «مهسا و دانا» نام دارد و مربوط به مجموعه انیمیشن های «مهارت های زندگی» است. وی افزود: تا کنون ۲۵۰ قسمت «مهارت های زندگی» از تلویزیون پخش شده است و سری جدید با عنوان «مهسا و دانا» در ۱۰۰ قسمت به تصویب رسیده است. این مجموعه با نظارت فرخ یکدانه در مقام سرپرست کارگردانان و سرپرست نویسندگان تولید می شود. زارعی در پایان گفت: «مهسا و دانا» مجموعه انیمیشن های دارای دیالوگ است که هر قسمت بین ۱۰ تا ۱۲ دقیقه نوشته می شود و ماجرای خانواده ای را در ارتباط با اطرافیان شان روایت می کند و بیشتر جنبه آموزشی دارد. تا کنون متن سه قسمت توسط مرکز صبا تایید شده و قسمت های آتی نوشته می شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها