نفت تهران در یک دیدار جنجالی فینالیست جام حذفی شد

کد خبر: 608897

ایمان مبعلی در آخرین ثانیه‌های نیمه اول از روی نقطه پنالتی دروازه سپاهان را باز کرد و همین گل باعث صعود نفت به فینال جام حذفی شد.

نفت تهران در یک دیدار جنجالی فینالیست جام حذفی شد
نفت تهران فینالیست جام حذفی شد
سرویس ورزشی فردا؛ ورزش سه نوشت: سپاهان که روند مثبتی طی سه هفته اخیر در لیگ برتر داشته و شرایطش در جدول را سر و سامان داده در جام حذفی هم با کنار زدن تیم‌های غذای سبز مشهد، پارس جنوبی جم، آلومینیوم اراک و سایپا به مرحله نیمه نهایی رسیده، اکنون میزبان نفت تهرانی است که برخلاف آنها در چهار مسابقه گذشته لیگ فقط صاحب 4 امتیاز شده اما با این وجود می‌خواهد مثل دیدارهای قبل حذفی که مهرگان دره‌شهر، نساجی مازندران، شهرداری فومن و استقلال تهران را شکست داد این بار در اصفهان به نتیجه مطلوبی برسد و راهی فینال شود.
نیمه نهایی جام حذفی ؛ تاریخ: 95/10/10 ؛ ساعت 13:45 استادیوم: نقش جهان اصفهان / تماشاگر: 20 هزار نفر داور: موعود بنیادی‌فر؛ کمک‌ها: رضا سخندان، سجاد طوری و سید رضا مهدوی / ناظر: ابراهیم میرزا بیگی اخطار جلال‌الدین علی‌محمدی(35)، موسی کولی‌بالی(78) از سپاهان احمد آل‌نعمه(61)، وحید حمدی‌نژاد(67)، عباس بوعذار(82) و (6+90) از نفت اخراج توحید غلامی(79) عباس بوعذار(6+90) از نفت شجاع خلیل‌زاده(6+90) از سپاهان سپاهان مهدی امینی، شجاع خلیل‌زاده، موسی کولی‌بالی، عارف غلامی، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک، رسول نویدکیا(69- حسین فاضلی)، طالب ریکانی(83- عماد میرجوان)، فرید بهزادی‌کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی و مهرداد محمدی سرمربی: عبدالله ویسی نفت تهران میلاد فراهانی، رضا علیاری، احمد آل‌نعمه، فرید محمدی‌زاده، وحید حمدی‌نژاد، رضا اسدی، ایمان مبعلی، عیسی آل‌کثیر(46- عباس بوعذار)، آرش رضاوند، ارسلان مطهری(85 - علیرضا عزت کرامت) و محمد قاضی(32- توحید غلامی) سرمربی: علی دایی شرح نیمه اول سپاهان که با سیستم 2-4-4 بازی را آغاز کرده بود و درحملات حتی 5 هافبک داشت، نمایش برتری نسبت به نفت ارائه کرد و بلافاصله با از دست دادن توپ با پرس گذاشتن مالکیت زمین را دوباره در اختیار می‌گرفت تا با ارسال از جناحین و نفوذ از بین مدافعان نفت با استفاده از سرعت کریمی و محمدی به خواسته خود برسد ولی سوت‌های داور و همچنین ناموفقیت طلایی پوشان در زدن ضربات آخر آنها را از دست‌یابی به گل ناکام گذاشت؛ در سمت مقابل تیم علی دایی بیشتر قصد داشت با دفاع در پشت محوطه جریمه خودی و میانه زمین اجازه کار به سپاهان را ندهد و روی به زود حملات بیاورد که در همین کار موفق بود و در آخرین لحظه نیمه اول توانست از کندی کولی‌بالی استفاده کند و با بهره‌مندی از سرعت آل‌کثیر و اشتباه امینی در خروج از دروازه صاحب پنالتی شود تا مبعلی آنها را برنده راهی رختکن کند. شرح گل: سپاهان 0 - نفت 1 (دقیقه 5+45: ایمان مبعلی): پنالتی‌ای که آل‌کثیر با فرار از بین مدافعان سپاهان از امینی گرفته بود را مبعلی به جهت موافق دروازه‌بان سپاهان به سمت چپ زد و توپ را تبدیل به گل کرد.
لحظات حساس دقیقه 6: پاس رضاوند به سمت چپ زمین و سانتر زمینی خطرناک حمدی‌نژاد به مقابل دروازه سپاهان را امینی سراسیمه دفع کرد. دقیقه 8: فرید کریمی داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت پای راست او پس از زدن سرتوپ از بالای دروازه نفت به بیرون رفت. دقیقه 14: شوت پای چپ کم دقت محمدی از پشت محوطه جریمه راهی به دروازه سپاهان پیدا نکرد. دقیقه 17: شوت محکم و سرضرب علی‌محمدی از پشت محوطه جریمه را فراهانی به سختی دفع کرد و به کرنر فرستاد تا جدی‌ترین موقعیت سپاهان از دست برود. دقیقه 18: ارسال حاج‌صفی از روی کرنر پس از برخورد به بازیکنان دو تیم به فرید کریمی رسید که شوت او با فاصله زیادی به اوت رفت. دقیقه 40: شوت علی‌محمدی در شرایط نامتعادل را فراهانی در دو مرحله جمع کرد. دقیقه 52: پاس علی‌محمدی و شوت کریمی پس از برخورد به مدافعان نفت تبدیل به کرنر شد. دقیقه 56: فرار عالی فرید کریمی پس از تعلل مدافعان نفت در دفع توپ و ضربه او را فراهانی به طور ناقص دور کرد و در برگشت هم شوت پای چپ علی‌محمدی دراختیار دروازه‌بان نفت قرار گرفت. دقیقه 58: شوت تماشایی حاج‌صفی از روی ضربه آزاد راه دور را فراهانی به زیبایی از دروازه بیرون کشید و به سمت چپ زمین دور کرد که در برگشت ارسال محمدی را کولی‌بالی در شرایط خوبی با ضربه سر به اوت زد. دقیقه 62: ضربه آزاد پر قدرت و دیدنی ریکانی از ضربه ایستگاهی با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه نفت به اوت رفت. دقیقه 64: ارسال خطرناک حاج‌صفی را فراهانی بالاتر از مهاجمان سپاهان مشت کرد. دقیقه 69: حاج‌صفی برای دومین بار از روی ضربه آزاد قصد باز کردن دروازه نفت را داشت که باز هم توپ او با اختلاف اندکی راهی اوت شد. دقیقه 73: کرنر خطرناک مبعلی را امینی به طور ناقص دفع و حاج‌صفی دور کرد. دقیقه 77: ارسال فاضلی به قصد گلزنی از جناح راست زمین را فراهانی در صحنه مشکوکی از روی خط برگشت داد. دقیقه 81: ضربه آزاد حاج‌صفی باز هم وارد دروازه نفت نشد و فراهانی آن را مهار کرد. دقیقه 82: شوت علی‌محمدی از داخل محوطه جریمه تبدیل به کرنر شد. دقیقه 84: نفوذ تند و تیز حاج‌صفی از سمت چپ محوطه جریمه و ارسال زمینی او را هیچ کدام از بازیکنان سپاهان نتوانستند استفاده کنند تا موقعیت‌شان از دست برود. دقیقه 4+93: بهترین موقعیت برای به تساوی کشیده شدن بازی از روی نقطه پنالتی را حاج‌صفی برخلاف جهت فراهانی زد اما شوت او از کنار تیرک سمت راست دروازه به اوت رفت. در حاشیه در جاده‌های منتهی به ورزشگاه ترافیک و ازدحام شدیدی قبل و بعد از آغاز بازی وجود دارد. باجه‌های بلیط فروشی و همچنین ورودی‌های تماشاگران به شدت شلوغ بود و تماشاگران به سختی وارد ورزشگاه می‌شدند. سپاهان بدون محروم پای به این مسابقه گذاشته ولی اکبر صادقی، میلاد فخرالدینی و محمد دانشگر غائبان نفت هستند. بازیکنان نفت قبل از حرکت به سمت ورزشگاه نقش جهان در هتل محل اقامت‌شان برای قاضی جشن تولد گرفتند. پرچم‌های بزرگ زردرنگی از سوی هواداران سپاهان در ورزشگاه نصب شده است. پیش از شروع مسابقه خواننده‌های اصفهانی چند ترانه ویژه تیم سپاهان را خواندند و تماشاگران را به وجد آوردند. پیش از شروع مسابقه علی‌محمدی، فرید کریمی، خلیل‌زاده و ... به سمت علی دایی رفتند و حاج‌صفی با دسته گل از سرمربی نفت استقبال کرد.
مصدومیت بازیکنان نفت بارها موجب وقفه بازی شد که این مسئله اعتراض هواداران سپاهان را به همراه داشت.
قاضی در دومین برخوردی که داشت مصدوم شد و از دقیقه 30 دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد. محمدی با فرار از سد آل نعمه درحال تک به تک با فراهانی بود که سوت بنیادی‌فر خطای مهاجم سپاهان را اعلام کرد و البته اعتراض شدید بازیکنان و تماشاگران این تیم را به همراه داشت. علی‌محمدی که در دیدار مرحله یک هشتم جام حذفی برابر آلومینیوم اراک اخطار گرفته بود برابر نفت هم با کارت زرد جریمه شد تا درصورت صعود سپاهان به فینال غائب بزرگ تیمش باشد.
سه دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول گرفته شد. علی دایی پس از گل نفت مثل همیشه خوشحالی زیادی انجام داد. آل‌کثیر که پنالتی نفت را گرفته بود به دلیل مصدومیت نتوانست از آغاز نیمه دوم به بازی ادامه دهد و جای خود را به بوعذار داد.
بیشتر عکاسان پشت دروازه نفت مستقر شدند.
همانند دیدار لیگ با استقلال، طبقه اول ورزشگاه نقش جهان تقریبا به طور کامل پُر شده است. خطای پشت محوطه روی حاج‌صفی در دقیقه 67 با اعتراض شدید حمدی‌نژاد و علی دایی به داور همراه بود.
تماشاگران سپاهان فحاشی زیادی علیه فراهانی دروازه‌بان نفت و بازیکنان این تیم که اتلاف وقت می‌کردند، داشتند. اعلام پنالتی در دقیقه 88 به سود سپاهان اعتراض شدید اعضای تیم نفت را به همراه داشت طوری که علی دایی از بازیکنانش خواست به بازی ادامه ندهد.
اعتراض‌های شدید دایی به داوری موجب شد از کنار زمین اخراج شود؛ البته او پس از اخراجش هم همچنان به داوری معترض بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها