کد خبر : 1582 / /
/

جدیدترین تصویر از بهرام رادان را مشاهده می کنید.

بهرام رادان فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. بهرام رادان در اولین حضور سینمایی تنها به واسطه چهره اش شناخته شد. بهرام رادان فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد:آواز قو. بهرام رادان دوره بازیگری را در سال 1378 و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند.   بهرام رادان سپس موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش اول مرد نیز شد که با انتقاداتی از سوی برخی محافل سینمایی روبرو شد.

 

بهرام رادان

بهران رادان  ۱۰ سال پیش در پشت صحنه‌ی «پل چوبی»

بهرام رادان

روزی که فکر کردی یکی رو از ته دل دوست داری ولش نکن...

ممکنه دوباره تکرار نشه...

آدم وقتی تو سن‌ و سال توئه فکر می‌کنه همیشه براش پیش می‌یاد...

باید ده پونزده‌ سال بگذره که بفهمی همون یه بار بوده...

که حالِت با چیز دیگه‌ای خوب نمی‌شه.!

 

 بهرام رادان پس از بازی در فیلم های شورعشق و آواز قو در سال 1379 در فیلم سینمای آبی به کارگردانی حمید لبخنده به ایفای نقش پرداخت. داستان آن این است که دختری به نام مهتاب (هدیه تهرانی) با جوانی به نام ارسطو (بهرام رادان) به عمد تصادف می کند و همین تصادف باعث آشنایی و درگیری آنها باهم می شود.

تجربه های بازیگری بهرام رادان

بهرام رادان در سال 1383 با بازی در فیلم سینمایی گاو خونی به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی و تهیه کنندگی علی معلم بر اساس گاوخونی (رمان) نوشته جعفر مدرس صادقی موفق به کسب تندیس حافظ شد.

بهرام رادان

 گاوخونی داستان کابوس های جوانی را حکایت می کند که خاطرات پدر مرده اش، شهر زادگاهش یعنی اصفهان و رودخانه زاینده رود او را به مرز پریشانی می رساند.

فیلم سربازهای جمعه به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته ساخته سال 1382 است. بهرام رادان برای بازی در این فیلم موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شد.  این فیلم داستان چند سرباز است که یک روز جمعه به همراه گروهبان خود به شهر می آیند. این روز تعطیل اما برای آنها حوادثی تازه در پی دارد و آنها را به نگاهی دیگر می رسان

 بهرام رادان و محمدرضا فروتن در فیلم سربازهای جمعه

 فیلم سربازهای جمعه در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر (1382) در بخش بهترین بازیگر نقش دوم زن (مریلا زارعی) سیمرغ بلورین مسابقات را کسب کرده است.

بهرام رادان

همچنین این فیلم در دو بخش بهترین بازیگر نقش دوم مرد (بیژن امکانیان) و بهترین صدابرداری (اسحاق خانزادی) نیز کاندیدا مسابقات بوده است.

هرام رادان به تازگی در فیلم سینمایی آتش بس 2 که ادامه فیلم آتش بس میباشد در کنار میترا حجار به ایفای نقش پرداخت این فیلم همانند سری نخست آن با استقبال خوبی رو برو شد و فروشی میلیاردی داشت.

بهرام رادان و میترا حجار در آتش بس

در خلاصه ی داستان این فیلم آمده است:«یک زوج جوان و تحصیلکرده که عازم سفری به خارج از کشور هستند، پس از سال ها مشاور خانواده ی خود را به طور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود هستند، اتفاقات سال هایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور آن ها در خارج از کشور بود، مرور می کنند.»

بهرام رادان

خوانندگی بهرام رادان

رادان در یک آلبوم موسیقی تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده است.

 فیلم شناسی بهرام رادان

سینمایی

1379 

شور عشق 

آواز قو 

آبی 

1381 

طلوع تاریک 

ساقی 

1381 

گاوخونی 

عطش 

رز زرد 

1382 

شمعی در باد 

سربازهای جمعه 

گیلانه 

1383 

رستگاری در هشت و بیست دقیقه 

ازدواج صورتی 

1384 

حکم 

تقاطع پدرام 

1385 

خون بازی 

چهارانگشتی 

سنتوری  

1386 

کنعان 

1387 

بی پولی 

کارناوال مرگ 

زادبوم 

راه آبی ابریشم 

تردید 

1388 

تهران 1511 

نقطه بی بازگشت

آدم کش 

1389 

یکی از ما دو نفر 

1390

پل چوبی 

نقش و نگار 

تراژدی

1392

نقشِ نگار

تراژدی

1393

آتش بس 

عصر یخبندان

1394

من ناصر حجازی هستم...

بارکد

جوایز

نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم آواز قو - 1381

برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوخونی - 1383

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم برای فیلم سربازهای جمعه- 1382

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم سنتوری- 1385

نامزد تندیس حافظ برای فیلم سنتوری - 1389

پرسش و پاسخ

  • بهرام رادان متولد چه سالی است؟
    1358
  • بهرام رادان چند سالش است؟
    42
  • بهرام رادان ازدواج کرده است؟
    خیر
  • بهرام رادان دوست دختر دارد؟
    بله
  • بهرام رادان در چه فیلم هایی بازی کرده است؟
    فیلم شناسی بهرام رادان سینمایی 1379 شور عشق آواز قو آبی 1381 طلوع تاریک ساقی 1381 گاوخونی عطش رز زرد 1382 شمعی در باد سربازهای جمعه گیلانه 1383 رستگاری در هشت و بیست دقیقه ازدواج صورتی 1384 حکم تقاطع پدرام 1385 خون بازی چهارانگشتی سنتوری 1386 کنعان 1387 بی پولی کارناوال مرگ زادبوم راه آبی ابریشم تردید 1388 تهران 1511 نقطه بی بازگشت آدم کش 1389 یکی از ما دو نفر 1390 پل چوبی نقش و نگار تراژدی 1392 نقشِ نگار تراژدی 1393 آتش بس عصر یخبندان 1394 من ناصر حجازی هستم... بارکد
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.