کد خبر : 1319 / /
/

اخبار بازیگران| عکس سلبریتی ها| عکس بازیگران| تصاویر سلبریتی های زن ایرانی

سحر دولتشاهی همسر سابق رامبد جوان است که در حال حاضر در ارتباط با همایون شجریان به سر می برد.

سحر دولتشاهی بازیگر ایرانی است. سحر دولتشاهی در فیلم و سریال های بسیاری نقش آفرینی کرده است.   سحر دولتشاهی یک خواهر به نام نسیم دولتشاهی دارد. سحر دولتشاهی فعالیت هنری خود را از تئاتر شروع کرد. سحر دولتشاهی مدرک لیسانس ادبیات نمایشی دارد.

سحر دولتشاهی در سمت بازیگری مشغول به فعالیت است. تعداد فعالیت های او در فیلم و سریال های ایرانی بیش از ۳۰ اثر است و در تئاتر نیمروز خواب آلود به کارگردانی آیت نجفی از نخستین آثار حرفه ای او به شمار می رود.

سحر دولتشاهی

 مشخصات سحر دولتشاهی  

نام:سحر دولتشاهی

زاده:۱۶ مهر ۱۳۵۸

زادگاه:تهران، ایران

ملیت:ایرانی

سمت:بازیگر

تحصیلات:کارشناسی ادبیات نمایشی، کارشناسی مترجمی زبان

 سحر دولتشاهی و معرفی کامل

سحر دولتشاهی در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در شهر تهران دیده به جهان گشود. نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی از خانوادهٔ او محسوب میشوند. مادر سحر دولتشاهی نایب رییس فدراسیون شناست و پدرش در ایران و خارج از کشور در تورهای دوچرخه سواری فعالیت میکند. سحر دولتشاهی دارای یک خواهر به نام نسیم دولتشاهی و یک برادر به نام روزبه دولتشاهی می باشد. بر اساس گفته های او در یک مصاحبه، از وقتی که کودک بود بهمراه خانواده اش، بیننده حرفه ای تئاتر بوده و در زمانی دانشجویی اش، کارهای هنری خود را با تئاتر های دانشجویی آغاز کرده است.

سحر دولتشاهی

  سحر دولتشاهی چه تحصیلاتی دارد؟

سحر دولتشاهی توانسته مدرک لیسانس ادبیات نمایشی و مترجمی زبان انگلیسی را دریافت کند.

 سحر دولتشاهی چگونه با رامبد ازدواج کرد؟

سحر دولتشاهی اولین فعالیت هنری خود را از تئاتر شروع کرد. حضور او در تئاتر سبب شد تا با رامبد جوان آشنا شود و در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۸۷ این دو بازیگر با هم ازدواج کردند ولی در سال ۱۳۹۳ بعد از گذشت ۶ سال از هم طلاق گرفتند و رامبد جوان بعد از این طلاق بلافاصه با نگار جواهریان ازدواج کرد.

رامبد جوان و سحر دولتشاهی,جدایی رامبد جوان از سحر دولتشاهی,عکس سحر دولتشاهیسحر دولتشاهی و همسر سابقش رامبد جوان

در فیلم طلا و مس، سحر دولتشاهی و نگار جواهریان به عنوان نقش های اصلی این فیلم در کنار هم فعالیت می کردند.

دلیل جدایی سحر دولتشاهی از رامبد جوان

درسال ۱۳۹۳ طلاق سحر دولتشاهی و رامبد جوان در سکوت خبری صورت گرفت و تا چند وقت بعد، هیچ کدام از این دو بازیگر، طلاق خود را تائید نکردند. در واقع همسر دوم رامبد جوان، سحر دولتشاهی نام داشت و هردو بر این باور بودند نباید مردم به حریم خصوصی آنها وارد شوند. سحر دولتشاهی به خاطر جدایی از رامبد جوان، سال ۹۳ را در تنهایی و پرکاری در عرصه بازیگری گذراند و درخصوص این تنهایی چنین گفت:در سال ۹۳ با این که مشغله کاریم زیاد بود ولی در تنهایی لذت بخشی سپری شد و به جز بازیگری در خیلی از جهات دیگر هم رشد داشتم.

سحر دولتشاهی

شایعه ازدواج سحر دولتشاهی با همایون شجریان

شایعاتی مبنی بر ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان بین مردم پخش شد. هنوز منبع معتبری این شایعات را تائید یا تکذیب نکرده و احتمال شایعه ی ازدواج همایون شجریان و سحر دولتشاهی وجود دارد.

سحر دولتشاهی، بازیگر مشهور کشور که به خاطر طلاقش از رامبد جوان، حواشی بسیاری را بوجود آورده است. او اینک دوباره حاشیه جدیدی مبنی بر ازدواج خود باهمایون شجریان بپا کرده است. همـایون شجریان پسر محمدرضا شجریان است که آهنگهای بسیار زیبای او در ذهن اکثریت جای دارد. همایون شجریان در تئاتر سی با سحر دولتشاهی مشارکت داشته است.

سحر دولتشاهی

درفضای مجازی، شایعاتی منتشر شده که همایون شـجریان ازهمسرش طلاق گرفته و با بازیگری به نام سحر دولتشاهی ازدواج کرده است. بدین ترتیب این خبر به احتمال زیاد کذب است و نباید به آن توجه کرد.

سحر دولتشاهی

شروع فعالیت سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی از اوخر دهه ۷۰ فعالیت خود را با تئاترهای دانشجویی شروع کرد. وی در سال ۷۹ و ۸۰ در تئاتر، فعالیت حرفه ای خود را شروع کرد که در تئاتر به بازی در فیلم فرزند صبح درسال ۱۳۸۳ معرفی شد و از این طریق برای نخستین بار ، حضور سینمایی اش را تجربه کرد، سپس در سال ۱۳۸۶ با سریال کتاب فروشی هدهد ساخته مرضیه برومند ایفای نقش کرد.

به شهرت رسیدن سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی در سال ۱۳۸۸ با بازی در نقش ادم فضایی در سریال مسافران به کارگردانی رامبد جوان بسیار محبوب شد و از این طریق به شهرت برسد.

شغل دوم سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی درباره شغل دوم خود این طور گفت:از دوران کودکی، بازیگری برای من جذاب بود ولی در واقع من ادبیات نمایشی خوانده ام و با این وجود هنوز هم، نوشتن بخشی از دغدغه ی من می باشد. وقتی که سرکلاس در دوران دانشجویی مینوشتم یا وقتی ترجمه میکردم، از شاگردان خوب محسوب میشدم. خیلی غبطه میخورم اگروقتی را برای نوشتن اختصاص ندهم. نمی دانم که زمانش باید برسد یا من زمان آنرا برسانم ولی هنوزهم در این تصورم که یکی از شغل های ایده آل من نویسندگی می باشد.

الگوی بازیگری سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی درباره ی الگوهای بازیگری اش می گوید:من فیلمهای زیادی تماشا میکنم و لحظات خوب بازی بازیگران، تاثیر مثبتی در من دارد ولی الگوی من شخص خاصی نیست، من درباره بازیگرهای موردعلاقه ام و برنامه های زندگی آن ها، زیاد مطالعه میکنم.

اظهارات سحر دولتشاهی در مورد ورزش

اظهارات سحر دولتشاهی در مورد ورزش اینگونه است:عضو همیشگی زندگی من، ورزش میباشد ولی مدت زمان ورزش کردن من به وقتم بستگی دارد حالا از یک پیاده روی ساده بگیرید تا چنانچه فرصت داشته باشم بمدت ۱ ساعت یوگا انجام دهم یا شنا بروم، من خیلی به ورزش معتقدم. اگر اکثر وقت ها فعالیت بدنی نداشته باشم مغزم کار نمی کند. در کل من از بدنم مراقبت می کنم.

سحر دولتشاهی

افتخارات و جوایز سحر دولتشاهی

در سال ۱۳۹۰ بازی سحر دولتشاهی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان سبب شد تا در چهاردهمین جشن خانه سینما، نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن شود. وی توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را با بازی در فیلم عصر یخبندان در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر و بازی در فیلم عرق سرد و چهار راه استانبول در سی و ششمین دوره جشنواره فجر دریافت کند. بدین ترتیب او تابحال دو مرتبه جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کرده است.

سحر دولتشاهی

دیدگاه های سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی یکی از ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که در روز ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ با امضای طوماری، همراه با سایر اصلاح طلبان و اعتدال گرایان، علاوه بر تشکر از انصراف محمدرضا عارف به نفع حسن روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد.

 

پرسش و پاسخ

  • سحر دولتشاهی فرزند دارد؟
    خیر
  • سحر دولتشاهی چند سالشه؟
    42
  • سحر دولتشاهی با چه کسی ازدواج کرده است؟
    سحر دولتشاهی در حال حاضر در ارتباط با همایون شجریان است
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.