پایگاه خبری خانه فوتبال:

نرگس محمدی بازیگر ایرانی است. نرگس محمدی بیشتر در سریال های تلویزیونی نقش آفرینی کرده است. نرگس محمدی همسر علی اوجی است. نرگس محمدی با بازی در سریال ستایش به اوج شهرت خود رسید. نرگس محمدی فارغ التحصیل رشته پرستاری است.

نرگس محمدی

بیوگرافی نرگس محمدی

نرگس محمدی متولد 9 فروردین 1364 در تهران و فارغ التحصیل رشته پرستاری می باشد.نرگس فرزند بزرگ خانواده است و یک خواهر و برادر به نام های سارا و محسن دارد. خانواده او نسبت به بازیگری گارد منفی نداشتند و از حضورش در عرصه هنر استقبال هم می کردند.

نرگس محمدی می گوید مادرم کارمند صدا و سیما بود و با محیط های هنری آشنایی داشت، از طرفی تمام اعضای خانواده ام به فیلم علاقه مند بودند. اما موضوعی که وجود داشت این بود که خانواده ام اصرار داشتند اول درسم تمام شود و بعد به طور جدی وارد عرصه بازیگری شوم که خدا را شکر این اتفاق هم افتاد.

 

فعالیت هنری نرگس محمدی

همزمان با تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه در کلاس های بازیگری «کارنامه» هم شرکت می کرد و از آنجا بود که برای بازی در فیلم «مرگ یک پینوکیو» معرفی شد،نرگس محمدی پس از بازی در این فیلم حدود یک سال در تئاتر به فعالیت خود ادامه داد که در همین مدت موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره «ماه» حوزه هنری دریافت کند.

نرگس محمدی پس از تجربه ای که در تئاتر کسب کرد به سینما بازگشت و در فیلم هایی چون ریسمان باز، آناهیتا، سوپراستار و اخراجی های 2 بازی کرد. وی با بازی در فیلم سینمایی آناهیتا نشان داد که استعداد خوبی در این زمینه دارد و پخش سریال ستایش نیز زمینه شهرت وی را فراهم کرد.

محمدی در این سریال نقش میانسالی ستایش را بازی می کند. او درباره سختی های این نقش می گوید:خب اگر قرار بود که در سریال دیگری نقشی با این سن و سال را بازی کنم هرگز نمی پذیرفتم اما ستایش نقش مورد علاقه من است و خودم آن را بازی کردم و با آن آشنا هستم اما قطعا بازی کردن در چنین نقشی سخت است.آخر چهل ساله بودن نه پیری است و نه جوانی. نه می توانی مثل پیرزن ها حرف بزنی نه آنقدر جوانی که پرانرژی باشی. این کار را برای من سخت می کرد و برای همین تصمیم گرفتم در فیزیکم تغییر ایجاد کنم و اضافه وزن داشته باشم.

محمدی پس از بازی در سریال ستایش در سریال های معمای شاه و زعفرانی به ایفای نقش پرداخت.

نرگس محمدی در فیلم در حال ساخت نیمکت به کارگردانی فلورا سام با گریمی شبیه دختران قجری ظاهر میشود.

نرگس محمدی

زندگی شخصی نرگس محمدی

در اردیبهشت 96 نرگس محمدی با علی اوجی ازدواج کرد خبر این عروسی با انتشار چند عکس از سالن عقدشان رسانه ای شد.مراسم خواستگاری نرگس محمدی و علی اوجی با هماهنگی لاله اسکندری در حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد.

نرگس محمدی شاگرد پرویز پرستویی

نرگس محمدی می گوید ما جزو آخرین هنرجویان موسسه کارنامه بودیم که استاد پرستویی و آقای حبیب رضایی در آن‌جا حضور داشتند.

نرگس محمدی

آقای رحمانیان نیز در کنار این دو بزرگوار حضور داشتند، خانم تیموریان و استاد رایگان، پیام دهکردی و رضا بهبودی هم درس‌های زیادی از بازیگری به ما آموختند. در مجموع، کلاس‌ها بسیار پر بار و خوب بود اما بد نیست بدانید همان روز اولی که برای ثبت نام به «کارنامه» مراجعه کردم، آقای پرستویی و رضایی گفتند که ما شرایطی را برای بچه‌ها فراهم می‌کنیم که به شدت سخت است و به همین دلیل ممکن است خیلی از بچه‌ها در میانه کار عطای بازیگری را بر لقایش ببخشند و همین هم شد، ما در ابتدای کلاس‌ها بیست هنرجوی دختر و بیست هنرجوی پسر بودیم، اما اواخر کار، از این جمع چهل نفره فقط پانزده نفر باقی مانده بود. من از ابتدا خودم را برای این سختی‌ها آماده کرده بودم و از آن‌جایی که این حرفه و هنر را دوست داشتم تمام سختی‌ها را تحمل کردم.

نرگس محمدی

فیلم شناسی نرگس محمدی

تلویزیون
- ستایش ۳
- بوی باران
- زعفرانی
- معمای شاه
- ما فرشته نیستیم
- ستایش۲
- میلیاردر
- شاید برای شما هم اتفاق بیفتد
- ششمین نفر
- ستایش
- هوای خنک
- کویر
نرگس محمدی
سینما
- مسلخ(۱۳۹۵)
- قرارمون پارک شهر (۱۳۹۵)
- عملیات مهد کودک (۱۳۹۱)
- ساعت شلوغی (۱۳۹۰)
- آناهیتا (۱۳۸۷)
- سوپر استار (۱۳۸۷)
- اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۷)
- ریسمان باز (۱۳۸۶)
- تنهایی باد (۱۳۸۳)
نرگس محمدی
تئاتر
- راپورتهای شبانه دکتر مصدق (۱۳۹۵)
- نظمیه زنان (۱۳۹۱)

جوایز
- جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره تئاتر

نرگس محمدینرگس محمدینرگس محمدی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: