کد خبر : 9680 / /
/

تازه ترین عکس علی کریمی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است را در این خبر ملاحظه می کنید.

علی کریمی ستاره بازنشسته فوتبال ایران است. علی کریمی به سینما و موسیقی هم علاقه مند است. علی کریمی متأهل است. علی کریمی فرزند دارد. علی کریمی 1 متر و 79 سانت قد دارد. علی کریمی فوتبال را سال 69 شروع کرد.

تازه ترین عکس علی کریمی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است را در این خبر ملاحظه می کنید. 

علی کریمی ویژگی شخصی علی کریمی

احتمالا شما هم نمی دانید که نام کامل این بازیکن محمدعلی کریمی پاشاکی است. وی در تاریخ ۱۷ آبان سال ۱۳۵۷ در کرج به دنیا آمده است. او در بین طرفدارانش و در دنیا فوتبال با نام علی کریمی شهرت دارد. او در حال حاضر بازیکن فوتبال بازنشسته و سرمربی فوتبال به شمار می رود. کریمی در دوران فوتبال حرفه ‌ای خود ۱۸ سال بازی پر افتخار داشت. او از سال ۱۳۷۵ شروع به بازی فوتبال کرد و تا سال ۱۳۹۳ همچنان در عرصه این ورزش می درخشید.  کریمی سابقه بازی در باشگاه ‌های فتح، پرسپولیس، الاهلی امارات، بایرن مونیخ، القطر، استیل‌آذین، شالکه ۰۴ و تراکتور را در کارنامه ورزشی خود دارد.

علاقه مندان به علی کریمی احتمالا می دانند که او دارای ۱ متر و ۷۹ سانت قد است و در پست هافبک هجومی بازی می کرد.

 علی کریمی چه تحصیلاتی دارد؟

این بازیکن فوتبال مشهور ایرانی که تا سوم راهنمایی از جمله دانش‌آموزان ممتازی به شمار می رفته است، در دوران دبیرستان با افت تحصیلی رو به رو می ‌شود و در نهایت تحصیلات خود را با اخذ مدرک دیپلم به پایان می رساند و پس از آن روی فوتبال متمرکز می شود و انصافا هم تمرکز به جایی داشته است و در این عرصه موفق عمل کرده است.

علی کریمی فوتبال خود را از سال ۱۳۶۹ یعنی وقتی که ۱۲ سال سن داشته است با بازی در تیم نوجوانان باشگاه فوتبال نفت تهران شروع کرد. این تیم جایی بوده است که برادر بزرگتر او یعنی فرشید کریمی، یک سال پیش از ورود او در آن توپ می زده است.

علی کریمی

کریمی بعد از چند تغییر باشگاه به فتح تهران انتقال یافت، او در این تیم ابتدا در رده جوانان بازی می‌ کرد و توانست در سال ۱۳۷۵ به تیم بزرگسالان آن راه یابد. علی کریمی در مجموع ۲ فصل برای باشگاه فتح تا سال ۱۳۷۷ بازی کرد که این مدت بازی او خدمت سربازی وی محسوب شد.

ماجرای ازدواج علی کریمی

اگر بخواهیم زندگی شخصی علی کریمی را زیر ذره بین قرار دهیم باید بدانید که او در سال ۱۳۷۸ ازدواج کرده است. نام همسر علی کریمی سحر داوری است. حاصل ازدواج او سه فرزند است. او دو پسر و یک دختر دارد. نام پسران علی کریمی هاوش و هیرسا است و نام دختر علی کریمی هم هیما است.

علی کریمی به نسبت زود ازدواج کرده است و خودش ازدواج زودهنگام خود را از جمله دلایل موفقیتش تلقی کرده است.  او در این خصوص که فرزندانش مانند او بازیکن فوتبال شده و وارد این ورزش شوند ابراز علاقه کرده ‌است، اما این را هم عنوان کرده است که فرزندانش را به فوتبال بازی‌کردن مجبور نمی ‌کند و ترجیح می ‌دهد بچه هایش در انتخاب آینده خود آزاد باشند و آزادانه تصمیم بگیرند. جالب است بدانید که  همسر وی چندان اهل فوتبال نیست و حتی اخبار در مورد همسرش را هم در دنیای ورزش دنبال نمی‌کند.

علی کریمی

بچه های علی کریمی

احتمالا می دانید که علی کریمی در زمان خداحافظی از فوتبال در تیم تراکتورسازی تبریز بازی می کرد. در این مورد همسر او تاثیرگذار بوده است. چرا که آذری بودن همسر علی کریمی باعث شد تا از علی بخواهد اگر قرار است به پایان فوتبالش برسد، حداقل یک سال هم در تبریز توپ بزند و او هم این کار را کرد.

علایق علی کریمی

او با برخی از بازیکنان و هنرمندان از قبیل حامد کاویانپور، علی انصاریان و پوریا پورسرخ روابط نزدیک و دوستانه دارد.

کریمی فقط به ورزش علاقه ندارد و به سینما و موسیقی هم علاقه مند است اما متاسفانه چندان اهل مطالعه نیست و چنانچه فرصت داشته باشد، روزنامه می‌خواند. او به ‌جز فوتبال به ورزش های دیگر هم علاقه مند است از جمله والیبال ساحلی را هم دنبال می کند. وی در اوقات فراغت خود به شمال سفر می کند. وی بازی مجید نامجو مطلق، دیمیتریو آلبرتینی و دیگو مارادونا را بسیار دوست داشته است.

علی کریمی حس وطن دوستی خوبی دارد و به این دلیل هم به زندگی در خارج از کشور علاقه ندارد و به همین علت هم چندین بار پیشنهاد تیم ‌های خارجی را نپذیرفته است.

علی کریمی

علی کریمی به سریال های ایرانی هم علاقه زیاد دارد و دیدن این سریالها را به هر فیلم دیگری ترجیح می دهد. او به اتومبیل و مجلات مرتبط به اتومبیل و ماشین علاقه زیادی دارد. اگر مجله در دسترس نداشته باشد حتما به سایت ها سر می زند. او ماشین بی ام دابلیو را بسیار دوست دارد.

شغل دوم علی کریمی چیست؟

اغلب افراد در عرصه ورزش و هنر دارای شغل دومی هم هستند و علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست. او در زمانی که در تیم فتح بازی می‌ کرد با خودروی پیکان اش در خیابان‌ های کرج مسافرکشی می ‌کرد و این کار را تا زمانی که درآمدش افزایش پیدا کرد، انجام می داد. بعد از این که اوضاع مالی کریمی بهبود پیدا کرد او از این کار دست کشید و به کار در عرصه ساخت ‌و ساز ساختمان روی آورد. وی از سهامداران پوشاک ورزشی مجید به شمار می رود.

شغل دوم علی کریمی چیست؟

علی کریمی در سال ۱۳۹۱ گفت که: «علاقه مند است پس از بازنشستگی از ورزش فوتبال، به فعالیت ‌های اجتماعی مانند دفاع از حقوق کودکان و فعالیت برای ورزش پاک مشغول شود». گفتنی است که علی کریمی در امور خیریه زیادی شرکت داشته ‌است و از این حیث بیش از هر بازیکن دیگری در ایران مورد توجه رسانه‌ ها قرار گرفته ‌است. از جمله او کودکان یتیم و کودکان بیمار را مورد حمایت مادی و معنوی قرار داده است. از جمله این که پس از این که قد بلندترین پسر ایرانی در برنامه ماه‌ عسل شبکه ۳ گفت که یکی از آرزوهای زندگی اش ملاقات با علی کریمی است، کریمی به دیدار او رفت و همچنین در هزینه ‌های درمانی به او کمک کرد.

علی کریمی

در مورد خانواده علی کریمی بیشتر بدانید

همانطور که در ابتدای این مقاله از پارسی نو اشاره کردیم، وی در شهر کرج به دنیا آمده است. و فرزند چهارم خانواده اش به شمار می رود. در مورد اصالت این بازیکن باید بدانید که وی اصالتاً اهل لاهیجان است. پدر علی کریمی ولی‌الله کریمی نام دارد که در جوانی در استان گیلان بازیکن فوتبال بوده است و شاید همین فعالیت فوتبالی پدرش باعث شده است تا علی کریمی به این ورزش علاقه مند شود. مادر علی کریمی خانه‌دار است. در مورد تعداد اعضای خانواده  علی کریمی باید بدانید که او دارای ۳ برادر  و یک خواهر است. از میان برادران او فقط فرشید که برادر بزرگتر علی است، همانند وی به ورزش فوتبال روی آورد و مدتی با او هم بازی بوده است.

علی کریمی در مورد مخالفت یا موافقت خانواده اش با او در مورد ورزش فوتبال گفته است که مادرش در ابتدا بسیار دوست داشته است که او پزشک یا مهندس شود، اما در حال حاضر و بعد از ورود موفق پسرش به عرصه فوتبال از این که بازی او باعث شادی مردم ایران می ‌شود و به نوعی به کشور خدمت می‌کند احساس رضایت دارد. مادر علی در توصیف پسرش گفته است که او در کودکی بسیار پر جنب ‌و جوش و سرشار از انرژی بوده است و این گونه گفته است که: «فکر و ذکرش فوتبال بود و در راستای این علاقه در دوران کودکی و نوجوانی تا دلتان بخواهد شیشه همسایه‌ ها و خانه های مردم را شکسته‌ است!»

القاب علی کریمی در دنیای فوتبال

این بازیکن با اخلاق کشورمان از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۱ یعنی بیش از یک دهه بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به شمار می رفته است و با شرکت در ۱۲۷ بازی و به ثمر رساندن ۳۸ گل ملی، سومین بازیکن تاریخ ایران از نظر تعداد بازی ملی به شمار می رود و سومین گلزن برتر این تیم به صورت مشترک با جواد نکونام هم هست.

از آنجایی که علی کریمی به‌ عنوان یک بازی‌ ساز دریبل ‌زن معروف است، موفق شده است تا لقب «جادوگر» و «مارادونای آسیا» از آن خود کند و این القاب یعنی استعداد درخشان او در بازی فوتبال. کریمی در سال ۲۰۱۸ توانست ۹۱٪ آراء کاربران سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا را به خود اختصاص دهد و در نتیجه به عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت ‌های آسیا شناخته شود. علی کریمی در کنار ستاره فوتبال بودن در انجام امور خیرخواهانه و فعالیتهای اجتماعی در این راستا هم فرد موفقی به شمار می ورد.

علی کریمی بازی فوتبال را از کجا آغاز کرد؟

این فوتبالیست و مربی برجسته ایرانی فوتبال حرفه ‌ای خود را در سال ۱۳۷۵ و با بازی در تیم فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران استارت زد و بنا به استعداد فوتبالی اش مورد توجه تیم پرسپولیس قرار گرفت و پس از ۲ یعنی در سال ۱۳۷۷ به این تیم مشهور فوتبال داخلی ایران پیوست. وی در این تیم به موفقیت های چشمگیری دست یافت از جمله در ۳ فصل بازی موفق شد تا ۲ بار مقام قهرمانی در جام آزادگان را از ان تیم شان کند و یک بار نیز توانست با همراهی تیم اش قهرمانی در جام حذفی را تجربه کند. علی کریمی هم‌ زمان با بازی در تیم ملی فوتبال ایران، در بازی ‌های آسیایی سال ۱۹۹۸ بانکوک موفق شد تا با همراهی تیم اش مدال طلا را به دست آورد.

علی کریمی

کریمی در سال ۱۳۸۰ به تیم الاهلی دبی منتقل شد که در فصل ۲۰۰۳–۲۰۰۲ موفق شد تا به عنوان «بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر فوتبال امارات» انتخاب شود و در فصل ۲۰۰۴–۲۰۰۳ هم توانست تا عنوان «آقای‌گل لیگ برتر فوتبال امارات» و هم عنوان «مرد سال فوتبال امارات» را از آن خود کند.

بازی علی کریمی با تیم ملی ایران هم با موفقیت های زیادی همراه بود از جمله این که او با همراهی این تیم موفق شد تا در جام ملت ‌های آسیا در سال ۲۰۰۴ مقام سوم را کسب کنند. او هم‌ زمان با کسب این موفقیت توانست عنوان آقای‌ گلی این مسابقات را هم از آن خود کند. گفتنی است علی کریمی و علاء حبیل از بحرین به صورت مشترک به این عنوان دست یافتند. وی در سال ۲۰۰۴ موفقیت دیگری را هم کسب کرد و آن دریافت جایزه «مرد سال فوتبال آسیا» از کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

علی کریمی در سال ۲۰۰۵ مصادف با سال ۱۳۸۴ موفق شد تا به باشگاه بایرن مونیخ در بوندس‌ لیگای آلمان بپیوندد. او به مدت ۲ سال در این باشگاه بازی کرد و در این مدت ضمن انجام بیش از ۴۰ بازی توانست قهرمانی جام حذفی و لیگ را هرکدام یک بار تجربه کند. علی کرمی هیچ گاه در زمان فعال بودن به عنوان بازیکن تیم ملی کشورش را رها نکرد و در جام جهانی سال ۲۰۰۶ در تیم ملی ایران حاضر بود و در جام ملت‌ های آسیا ۲۰۰۷ هم همراه تیم ملی کشورش بود.

علی کریمی در بایرن مونیخ

علی کریمی با استعداد فوق العاده فوتبالی اش توانست به تیم القطر در لیگ ستارگان قطر بپیوندد و پس از یک سال بازی در آنجا به باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران برگشت که حضورش در این تیم یک سال ادامه داشت. این بازیکن با اخلاق، بازی در ایران را با ۱٫۵ فصل حضور در استیل‌آذین ادامه داد و در نیم ‌فصل دوم ۲۰۱۱–۲۰۱۰ توانست عضو شالکه در بوندس‌لیگا شود و با بازی در آنجا توانست برای بار دوم قهرمانی جام حذفی آلمان را کسب کند.

علی کریمی سپس مجددا به تیم پرسپولیس برگشت تا سومین دوره حضور خود را با این باشگاه به ثبت رساند. در این تیم پس از ۲ فصل بازی به تراکتورسازی تبریز رفت و آخرین فصل دوران بازیگری خود را با کسب قهرمانی در جام حذفی به پایان رسانید.

علی کریمی و دوران مربی گری

علی کریمی هم از جمله مربیان توانمند فوتبال کشورمان است. او فعالیت در این عرصه را در سال ۱۳۹۳ با دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران شروع کرد. او همچنین در سال ۱۳۹۷ برای مدتی مربی گری و  هدایت تیم سپیدرود را عهده دار بود.

جزییات محرومیت از بازی علی کریمی!

این بازیکن از جمله ورزشکارانی به شمار می ورد که دوره محرومیت از بازی را در کارنامه ورزشی اش دارد. در این مورد باید بدانید که کریمی از بهمن سال ۱۳۷۷ به دلیل هل ‌دادن داور در بازی تیم امید به مدت یک سال از حضور و بازی در تمام مسابقات باشگاهی و ملی محروم شد. پس از سپری شدن این مدت زمان محرومیت از فوتبال دوباره به فوتبال بازگشت و در جام ملت ‌های آسیا سال ۲۰۰۰ شرکت کرد.

علی کریمی در دوره محرومیت خود نتوانست بدون فوتبال باشد و با برگزاری مسابقات سالنی، علی دایی به همراه تنی چند از دوستان و برادرانش در این مسابقات حاضر شدند. در سالن کوی نصر (گیشا) تیم علی دایی در برابر تیم علی کریمی صف آرایی کردند و بازی بین این دو تیم فوتسال شروع شد. در حین بازی علی کریمی بارها توپ را از میان پاهای علی دایی عبور داد که همین عملکرد حرفه ای علی کریمی باعث شد تا بین آنها که هم‌ بازی تیم ملی بودند، درگیری شکل بگیرد. در واقع این بازی آغاز اختلاف ‌های بین علی دایی و علی کریمی شد.

سبک بازی، انضباط و رویکرد حرفه ‌ای علی کریمی

مهمترین خصیصه ای که علی کریمی با آن شناخته شده است، مهارت وی در دریبل ‌زنی است. ورلد ساکر در سال ۲۰۰۳ علی کریمی را بازیکنی با «حرکات و کار با توپِ هیپنوتیزم ‌کننده» مورد توصیف قرار داد.

در سال ۲۰۰۴ مجله کیکر با نام بردن از علی کریمی با لقب «مارادونا آسیا» در گزارشی این گونه نوشت که: «او با هر دو پای خود به خوبی شوت می ‌زند، بسیار سریع تغییر جهت می ‌دهد و بازیکنی به شمار می رود که تیم حریف در بازی با او دچار سرگیجه می شود!»

در سال ۲۰۰۹ فیفا در مورد علی کریمی نوشت که، «دریبل‌ های خیره ‌کننده» از مشخصات بازی کریمی است و به خاطر همین به «جادوگر» شهرت یافت.

برنامه نود از جمله برنامه های پرمخاطب روزشی به شمار می ورد که در آن از مخاطبان در برخی موضوعات نظرسنجی به عمل می آمد که این کار در مورد علی کریمی هم انجام شد و در ۱۹ دی سال ۱۳۹۰ علی کریمی با کسب بیش از ۶۵ درصد آراء مخاطبین این برنامه ورزشی توانست به عنوان «تکنیکی ‌ترین» بازیکن سه دهه اخیر بعد از انقلاب در فوتبال ایران دست یابد. این نظرسنجی در بین چهار بازیکن که کریمی یکی از انها بود صورت گرفت.

علیرغم اینکه کریمی سابقه بازی در خط دفاعی، خط میانی و خط حمله را در کارنامه ورزشی خود دارد، اما بازی ‌سازی با خصوصیات تهاجمی به شمار می رود. کریمی در تیم پرسپولیس و در  تیم ملی فوتبال، اولین بازی ‌های خود را به ترتیب در پست‌ های هافبک راست و هافبک چپ به انجام رسانید. وی در سال ‌های آخر دهه ۷۰ که در تیم پرسپولیس با مربیگری علی پروین توپ می زد، پروین بنا به اعتمادی که به بازی او داشت به او اختیار کامل می ‌داد. پروین بر این اعتقاد بود که حرکات علی کریمی در محوطه جریمه برای ایجاد موقعیت یا گرفتن ضربه پنالتی بسیار مناسب هستند.

در زمان مربیگری برانکو ایوانکویچ که تیم ملی ایران به طور معمول با آرایش ۱-۳-۲-۴ وارد میدان می شد، علی کریمی بیشتر در پست هافبک تهاجمی یا نفوذی پشت سر علی دایی و بین مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان بازی می‌کرد و با مهدوی‌کیا و حسین کعبی هماهنگی مناسبی داشت. او در مورد این که کدام پست را برای بازی دوست داشتی گفته است که بهترین پست برای من هافبک آزاد پشت مهاجمان بود. مجله فیفا در شماره آوریل سال ۲۰۰۶ علی کریمی را یک بازی ‌ساز حرفه‌ای توصیف کرده‌ بود.

قد علی کریمی

کریمی در سال ۲۰۱۸ مصادف با مهر سال ۱۳۹۷ توانست ۹۱ درصد آراء کاربران سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کند و به این ترتیب به عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت ‌های آسیا دست یافت. کریمی همچنین در نظرسنجی که از طرف برنامه نود در ایران و در تاریخ ۷ دی سال ۱۳۹۴ صورت گرفت توانست ۷۰ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و به این ترتیب، به عنوان بهترین «هافبک هجومی» بعد از انقلاب فوتبال ایران دست یافت. در این نظرسنجی علاوه بر کرمی ۷ بازیکن دیگر هم مورد ارزیابی بودند.

«بی‌علاقگی به شرکت در کارهای دفاعی» و «محوشدن از جریان بازی (در هنگام دفاع)» معمولاً از نقاط ضعف بازی کریمی به شمار می روند که پس از حضور او در بوندس ‌لیگا تا حدی این نقاط ضعف در او بهبود یافت.

چرا علی کریمی به تنبلی و راحت طلبی شهرت دارد؟

علی کریمی به «تنبلی» و «راحت‌طلبی» شهرت یافته است. او در سال ۱۳۸۴ در مورد این خصصویت تعلق گرفته به خودش این گونه توضیح داد که: «زمانی که من با تیم‌ های ایرانی و اماراتی بازی می کردم خیلی سخت تمرین نمی ‌کردم و به احتمال زیاد به همین علت هم به بازیکنی راحت‌ طلب شهرت یافته ام.» و در مصاحبه‌ ای دیگر و در حالتی کنایه آمیز در سال ۱۳۹۰ به یک خبرنگاری گفته بود که: «چگونه بازیکنی که اسمش را تنبل می گذارید، این توانایی را دارد که با ماگات کار کند و با تمرینات سخت و سنگین او که شهرت جهانی دارد کنار بیاید؟».

مهمترین انتقادات بر علی کریمی در دوران بازی اش چه بوده است؟

به علی کریمی در مورد انتخاب باشگاه برای توپ زدن و فوتبال حرفه ای انتقاداتی وارد بوده است. در این مورد گفته شده است که «بی‌انگیزگی برای پیشرفت»، ردکردن پیشنهاد باشگاه ‌های اروپایی و ترجیح‌ دادن باشگاه ‌های عربی به باشگاه های اروپایی از مهم‌ترین انتقادات وارده بر دوران بازیگری کریمی به شمار می روند. برخی افراد از قبیل ابوالفضل جلالی که مدیر برنامه‌های کریمی بوده است، علی پروین که مربی او بود است، علی دایی که همبازی و رقیب او بوده است و میروسلاو بلاژویچ  بر این اعتقاد بوده اند که علی کریمی توانایی بازی در تیم ‌هایی از قبیل بارسلونا و رئال مادرید را دارا بوده است.

علی کریمی بازیکنی عصیان گر و یاغی!

علی کریمی از لحاظ اخلاقی بازیکنی درون‌گرا و کم‌حرف به شمار می رود، اما چالش‌ هایی که دوران بازیگری‌ اش را تحت تأثیر قرارداده اند در مجموع باعث شده اند تا او را به عنوان یک بازیکن «عصیان‌گر» و «یاغی» بشناسند. از جمله این چالش‌هایی می توان به هل‌دادن داور از سوی او در سال ۱۳۷۷ اشاره کرد که محرومیت یک‌ ساله توسط ای ‌اف ‌سی در بازیهای باشگاهی و ملی را برای او در پی داشت، لگد زدن به ساک کادر پزشکی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ از سوی او، محرومیت از بازی ‌های ملی توسط فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۸۷، اخراج از استیل‌آذین در سال ۱۳۸۹ و اختلاف با مربیان و مدیران باشگاه ‌هایش نظیر آجرلو، انصاری ‌فرد، رویانیان، دایی و ژوزه باعث شده اند تا از او به عنوان بازیکنی عصیان گر یاد کنند! اما همه این خصوصیت منتسب به او را قبول ندارند از جمله منصور پورحیدری، ناصر ابراهیمی و محمد پنجعلی از جمله کسانی هستند که یاغی ‌بودن علی کریمی را نمی پذیرند.

هنگامی که کریمی در سال ۱۳۹۳ پیشنهاد دستیاری تیم ملی ایران را قبول کرد، با واکنش‌ های منفی و انتقاد برخی دست ‌اندرکاران در این خصوص رو به رو شد چرا که به او این انتقاد وارد شده  بود که هیچ ‌گونه سابقه و مدرک مربیگری ندارد و این پیشنهاد را برای او زود تلقی کردند!

اما این یک واقعیت است که علی کریمی از جمله ورزشکاران محبوب در ایران محسوب می شود. او در نظرسنجی برنامه نود در سال ۱۳۹۳ موفق شد با کسب بیش از ۲۸ درصد آراء مخاطبین این برنامه، بالاتر از عابدزاده، دایی، باقری و مهدوی ‌کیا قرار بگیرد  و عنوان «محبوب‌ ترین» بازیکن دو دهه اخیر پرسپولیس یعنی دهه ۷۰ و پس از آن را به خود اختصاص دهد.

علایق علی کریمی

در نظرسنجی که از سوی برنامه نود در سال ۱۳۹۴ هم انجام شد، باز هم علی کریمی موفق شد تا با کسب بیش از ۵۲ درصد آراء مخاطبین این برنامه، عنوان «محبوبترین» بازیکن دو دهه اخیر فوتبال ایران یعنی دهه ۷۰ و پس از آن را از آن خود کند.

خداحافظی‌ های علی کریمی از فوتبال ملی

کریمی دو بار از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد، اما پس از هر دو بار خداحافظی اش باز هم او در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و بازی کرد.

در مورد این خداحافظی های او باید بدانید که بار اول در ۱۸ مهر ۱۳۸۷، با ارسال یک نامه ‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال ایران از بازی‌ های ملی خداحافظی کرد این درخواست کریمی در حالی بود که رابطه اش با سرمربی وقت تیم یعنی علی دایی دچار تنش بود. پس از برکناری دایی از این مقام و انتصاب افشین قطبی بار دیگر علی کریمی به تیم دعوت شد و بازی کرد. بار دوم خداحافظی او از این قرار بود که کریمی در ۲ تیر سال ۱۳۸۸، پس از نتیجه تساوی در برابر تیم کره جنوبی و باز ماندن از راهیابی تیم به جام جهانی سال ۲۰۱۰ همراه با مهدی مهدوی‌ کیا و وحید هاشمیان از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. پس از این خداحافظی کریمی در خرداد سال ۱۳۹۰ برای بازگشت به تیم اعلام آمادگی کرد و با این کار وی از طرف کارلوس کیروش دوباره به تیم ملی دعوت شد و بازی کرد.

علی کریمی و خداحافظی اش در سال ۱۳۹۲

علی کریمی پس از بازی پرسپولیس با سپاهان در فینال جام حذفی در سال ۱۳۹۲ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او پس از خداحافظی از فوتبال گفت که فوتبال جای امثال او نیست و با کنایه اعلام کرد که «دایه‌ های مهربانتر از مادر» ی بایست فوتبال را بچرخانند!

خداحافظی کریمی از دنیای فوتبال، بازتاب گسترده‌ای داشت و در این راستا سایت رسمی فیفا با اشاره به خداحافظی وی از دنیای فوتبال، وی را اسطوره فوتبال ایران تلقی کرد و خداحافظی او از عرصه فوتبال را امری غیرمنتظره خواند!

خداحافظی نهایی علی کریمی

علی کریمی در ۲۹ تیر ۱۳۹۳ برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. تیم تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد و توپ زد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.