کت و شلوار میلیاردی مهران مدیری / تغییر باورنکردنی در تیپ و قیافه مهران مدیری

کد خبر: 1067310

مهران مدیری در یک سریال نقش آفرینی کرد. مهران مدیری که به کارهایش همیشه مورد توجه بوده بوده حالا درحال انجام بازی در یک سریال نمایش خانگی است. مهران مدیری درحال حاضر مسابقه دورهمی را از شبکه نسیم دارد.

کت و شلوار میلیاردی مهران مدیری / تغییر باورنکردنی در تیپ و قیافه مهران مدیری

مهران مدیری از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. مهران مدیری در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. مهران مدیری از سال ۱۳۷۲ با مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ به شهرت رسید. مهران مدیری مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت. مهران مدیری در یکی از قسمت‌های برنامه دورهمی،  گفت که در عملیات والفجر ۸ حضور داشته‌است.

مهران مدیری در سریال خانگی خاتون

 مهران مدیری با تیپی متفاوت در یک سریال نمایش خانگی به نام خانون نقش آفرینی کرده است.

مهران مدیری با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرامش اینطور نوشت:

مهران مدیری

من ، در نقش « جهانگیر روزبه »

در سریال « خاتون »....

داستان خاتون مضمونی تاریخی دارد و گفته می‌شود این سریال یکی از پروژه‌های پرهزینه و پرخرج نمایش خانگی‌ست که قرار است در شهرهای مختلف ساخته شود.

مجموعه نمایش خانگی «خاتون» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تینا پاکروان، از جمله درام‌های تاریخی است که به زودی و در فاصله کمی نسبت به سریال جیران محصول فیلیمو، در نمایش خانگی منتشر خواهد شد. بخشی از داستان این مجموعه در مناطق شمالی کشور و در بستر جنگ جهانی دوم می‌گذرد.

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری متولد ۱۸ فروردین ۱۳۴۶ در تهران، کارگردان،  هنرپیشه،  خواننده، طراح تیتراژ،  مجری،  طراح صحنه و لباس،  مجری طرح،  صداپیشه و تهیه‌کننده ایرانی است. مجله نیوزویک در مقاله‌ای مدیری را بیستمین مرد قدرتمند سال ۲۰۰۹ میلادی در ایران نامید.

مهران مدیری

 مهران مدیری و آغاز مسیر هنری

مهران مدیری آخرین فرزند خانواده ۴ نفری است. او سه برادر بزرگ‌تر به نام‌های محسن، مسعود و مهرداد دارد. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت.

تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت. آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. بعد از آن مدیری در چندین مجموعه طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت.

برخی آثار مهران مدیری

از جمله مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها کارگردان و بازیگر بوده می‌توان سریال‌های: ساعت خوش،  پاورچین،  جنگ ۷۷،  پلاک ۱۴،  نقطه‌چین،  شب‌های برره،  باغ مظفر، نود شب،  مرد هزارچهره،  مرد دوهزارچهره،  قهوه تلخ،  ببخشید شما،  ویلای من،  شوخی کردم،  در حاشیه،  در حاشیه ۲،  دورهمی و هیولا را نام برد.

مهران مدیری

جوایز و افتخارات

از جمله جوایز و افتخارات مهران مدیری در سال و دهه های گذشته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاندیدای بهترین کارگردانی، ۱۳۷۵، برای ساعت خوش

بهترین بازیگر و کارگردان، ۱۳۷۷، برای مجموعه ۷۷ از جشن برترین‌های شبکه ۳

بهترین بازیگر و کارگردان، ۱۳۷۸، برای مجموعه ببخشید شما از جشن برترین‌های شبکه ۳

تندیس حافظ بهترین بازیگر کمدی تلویزیون برای سریال پاورچین از هفتمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر-۱۳۸۲

بهترین کارگردان طنز، ۱۳۸۴، جشن برترین‌های شبکه ۳

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون (به صورت مشترک با سیامک انصاری) برای مجموعه شب‌های برره از نهمین جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر-۱۳۸۵

تندیس حافظ بهترین ترانه مجموعه و فیلم سینمایی برای مجموعه باغ مظفر از دهمین جشن سینمایی ـ. تلویزیونی دنیای تصویر- ۱۳۸۶

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم همیشه پای یک زن در میان است – ۱۳۸۶ 

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون برای مجموعه‌های مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ - ۱۳۹۰

دکتری افتخاری دانشگاه امریکن لیبرتی لس‌آنجلس - ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۱)

تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه دورهمی-۱۳۹۵

تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه دورهمی-۱۳۹۶

بهترین مجری مرد سال-۱۳۹۵

تندیس بهترین مجری تلویزیون در جشنواره سین سیما برای برنامه دورهمی- نوروز ۱۳۹۷

تندیس حافظ بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه دورهمی - ۱۳۹۷

مهران مدیری

مهران مدیری کیست؟

مهران مدیری متولد سال 1346 می باشد، او زاده اولین ماه سال است و در شهر تهران چشم به جهان گشوده، مهران مدیری اصالتا اهل اراک است و در خانواده ای 6 نفره به دنیا آمده، فرزند آخر خانواده است و 3 برادر بزرگ تر از خودش دارد.

او از سن 16 سالگی وارد تئاتر می شود و در سال 1368 وارد رادیو شده و به مدت 6 سال در داستان شب به گویندگی می پردازد. او تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت.

مهران مدیری چگونه معروف شد؟

او در آن 6 سال که در تئاتر و رادیو فعالیت داشت با افراد زیادی در عرصه رادیو و تلویزیون آشنا می شود و سرانجام در سال 1372 به همکاری داریوش کاردان برنامه طنز 72 را تهیه می کنند. این برنامه نقطه اوج شهرت مهران مدیری بود و بعد از آن آقای مدیری تبدیل به یک برند در دنیای کمدی شد.

مهران مدیری یک پسر به نام فرهاد و یک دختر به نام شهرزاد دارد، پسرش موزیسین است و دخترش طراح لباس می باشد. هر دو فرزند او شباهتی زیادی به پدرشان دارند.

ستاره سازی مهران مدیری در سینما و تلویزیون

مهران مدیری یک ستاره ساز است، او بازیگران زیادی را به دنیای سینمایی ایران معرفی کرده که هرکدام از آنها در حال حاضر جزو سوپراستارهای گران قیمت محسوب می شوند. از جمله آنها می توانیم: نصرالله رادش، جواد عزتی، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی و شایان احدی فر را نام ببریم.

قهر مهران مدیری با تلویزیون

پس از سال 1388 مهران مدیری ساخت مجموعه ای به نام قهوه تلخ را استارت زد. این سریال قرار بود از تلویزیون پخش شود اما به دلیل مسائل مالی و محتوایی، مهران مدیری مجموعه قهوه تلخ را از طریق شبکه نمایش خانگی به پخش رساند که با استقبال بینندگان رو به رو شد.

او مدت ها با تلویزیون کار نکرد تا اینکه با ساخت سریال در حاشیه 1 و 2 دوباره به تلویزیون ملی بازگشت اما در حین پخش این سریال هم انتقادات و اعتراضات فراوانی از طرف جامعه پزشکی به او وارد شد و آقای مدیری مجبور شد فیلم نامه این مجموعه را تغییر دهد. به هر حال این سریال مورد تحسین بینندگان قرار گرفت.

مهران مدیری در آخرین مصاحبه های خود درمورد ساخت سریال های تلویزیونی گفته بود: حوصله ندارم و مدت زیادی است که حالم خوب نیست، دیگر نمی توانم سریال بسازم چون اشباع شده ام. به جای آن فیلم سینمایی تولید می کنم، سریال ساختن دیگر مرا ارضا نمی کند.

برنامه دورهمی مهران مدیری

از سال 1395 مهران مدیری با ساخت برنامه دورهمی که محبوب ترین تاک شو ایرانی است، آخر هفته ها مهمان خانه های مردم بوده، برنامه او نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای فارسی زبان بینندگان زیادی دارد. ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز برنامه دورهمی را دنبال می کنند. این برنامه یکی از محبوب ترین ها بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

مهران مدیری

خوانندگی مهران مدیری

مهران مدیری از سال 1379 حرفه خوانندگی را هم دنبال می کند. او خود تیتراژ برخی فیلم هایش را خوانده و صدای خوبی هم دارد. مهران مدیری در سال 1397 کنسرتی در برج میلاد تهران اجرا کرد که باوجود حواشی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت. او در این کنسرت آهنگ سوغاتی اردلان سرافراز که زنده یاد هایده خوانده بود را اجرا کرد.

اینستاگرام مهران مدیری mehranmodiri@

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها