قیمت خرید خانه و ملک در ترکیه چقدر است

کد خبر: 1017650

https://

قیمت خرید خانه و ملک در ترکیه چقدر است

تقاضای خرید خانه و ملک در ترکیه طی 2 سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و دلایل متعددی برای آن وجود دارد، از جمله پایین آمدن قیمت خرید خانه و ملک (به دلیل پایین بودن لیر در مقایسه با دلار) و کاهش قیمت برنامه ویزای طلایی (که اکنون 250،000 دلار است) که نقش مهمی در این امر داشته‌اند. همه ساله افراد زیادی از کشورهای مختلف به ترکیه سفر می‌کنند تا در حوزه‌های مختلف مانند املاک، سرمایه گذاری کنند. از این رو، دانستن قیمت خرید خانه و ملک در شهرهای ترکیه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا به‌صورت دقیق‌تر، قیمت خرید ملک در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم تا در نهایت بتوانید به شکل مفید و کاربردی از آن استفاده نمایید.

ترکیه به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و طبیعتی بکر و دیدنی، یکی از بهترین کشورها برای خرید خانه و ملک است. مشهورترین شهرها در بین کسانی که برای خرید خانه و ملک به ترکیه سفر می‌کنند استانبول (با داشتن 44.3 درصد از سهم سرمایه گذاری در املاک و مستغلات) و آنتالیا (با داشتن 21.2 درصد) هستند. بر اساس آمار TURKSTAT، در ژوئیه 2019 به طور کلی، 4192 ملک در طی این سال به اتباع خارجی فروخته شده است. در مقایسه با سال گذشته می‌توان گفت که این عدد به میزان 46.7 درصد افزایش یافته است و کماکان استانبول با 1903 فروش و به ترتیب آنکارا و بورسا با 249 و 217 فروش در صدر جدول قرار دارند.

آیلین دیلان، رئیس گروه بازاریابی و فروش سایت Endeska، در مورد داده‌های املاک و مستغلات TURKSTAT در ماه ژوئیه اظهار داشت که فروش کلی املاک در ژوئیه 2019 در مقایسه با ژوئن 2019، 66.6 درصد افزایش یافته و در مقایسه با ژوئیه 2018، 17.5 درصد کاهش یافته است. اما طی بررسی‌هایی که صورت پذیرفت، این اعداد و ارقام بر میزان علاقه افراد به خرید خانه و ملک در ترکیه تأثیر زیادی نمی‌گذارد. او اضافه نمود: "در آینده با در نظر گرفتن نرخ بهره کاهش یافته و امکان اخذ شهروندی در ترکیه از این طریق، فروش ملک تا پایان سال 2019 به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و شاهد سیل عظیمی از خریداران به ترکیه خواهیم بود."

قیمت خرید خانه و ملک در ترکیه چقدر است

قیمت خرید خانه و ملک در ترکیه چقدر است؟

شهرهایی که دارای بالاترین قیمت خانه در ترکیه هستند به ترتیب موغله (Muğla، استانبول، ازمیر، چناق‌قلعه(Çanakkale) و بالکسیر (Balıkesir هستند. میانگین قیمت فروش هر متر مربع در شهر موغله 746 یورو است و دوره بازگشت سرمایه 24 سال است. استانبول با 703 یورو به ازای هر متر مربع و با داشتن میانگین بازده سرمایه گذاری 19 سال، در رتبه‌ی دوم قرار دارد. همچنین میانگین قیمت فروش هر متر مربع در ازمیر 477 یورو و دوره بازگشت سرمایه در این شهر 20 سال است. از طرفی، متوسط قیمت در سراسر ترکیه 399 یورو به ازای هر متر مربع تعیین شده است که از سال گذشته 8/3 درصد کاهش یافته است.

در جدول پایین، میانگین قیمت خرید خانه و ملک 100 متری در هر یک از شهرها قابل مشاهده است.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اگر استانبول را برای خرید خانه انتخاب نمایید، می‌توانید یک آپارتمان (100 متری) را با قیمت 63000 - 70000 یورو خریداری کنید. همچنین می‌توان موارد خاصی را در حومه‌ی این شهر یا مناطق جدیدی که در حال توسعه هستند بیابید که قیمت خانه و ملک در آن‌ها پایین‌تر باشد. بر اساس اظهارنامه اداره ثبت اسناد و املاک و مستغلات ترکیه، ملیت‌های آلمانی با خریداری بیشترین املاک در استانبول (5146 ملک) در جایگاه اول قرار داشته و به ترتیب ملیت‌های دیگر مانند یونانی (3656) ، انگلیسی (789) ، اتریشی (691) و ایتالیایی (427) در جایگاه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم قرار دارند.

البته تمامی این قیمت‌ها میانگین بازار است و شما می‌توانید خانه‌های ارزان‌تر و لوکسی را پیدا نمایید. اعداد و ارقام صرفاً نمای کلی از قیمت‌های بازار را نشان می‌دهند و برای مثال می‌توانید ملکی پایین‌تر از میانگین قیمت خانه و ملک در شهر موغله (به ارزش 70000 یورو) پیدا نمایید. به همین جهت می‌توانید در هزینه‌ها به شکل قابل توجهی صرفه جویی کنید و از بودجه خود به شکل کارا و اثربخش استفاده نمایید و گزینه‌های ارزان‌تری را داشته باشید. شاید برای مثال 70000 یورو برای یک خانه در شهر موغله مناسب باشد اما در آیدین این قیمت برای سرمایه گذاری در یک ملک بسیار بالا خواهد بود.

قیمت اجاره خانه و ملک در ترکیه چقدر است؟

هنگام خریداری ملک باید بدانید که با اجاره دادن آن به چه میزان می‌توانید سود کسب نمایید و این موضوعی است که باید به دقت در ترکیه تحقیق شود. در ترکیه می‌توانید خانه‌هایی را که در استراحتگاه‌ها یا شهرهای محلی‌ها قرار دارند را خریداری نمایید. به عنوان مثال، در شهر بودروم می‌توانید ملک خود را در طی سال به دلیل وجود تقاضای بالا، اجاره دهید اما باید توجه داشته باشید که در فصل زمستان تقاضا به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد در حالیکه در شهرهایی مانند استانبول یا آنکارا این امر برای شما ساده‌تر خواهد بود.

در جدول پایین می‌توانید میانگین قیمت اجاره آپارتمان 100 متری در هر یک از شهرها را مشاهده نمایید.

قیمت خرید خانه و ملک در ترکیه چقدر است

هوشمندانه تصمیم بگیرید و در خرید ملک عجله نکنید

همان‌طور که می‌‌دانید انتخاب ملک در ترکیه به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما به عنوان یک سرمایه گذاری می‌خواهید به ترکیه بروید باید شناخت کاملی از بازار آن داشته باشید. شهرهای شلوغ و ساحلی، مزایایی خوبی را برای شما به همراه دارند به همین جهت، کسانی که به ترکیه نقل مکان می‌کنند ابتدا باید سبک زندگی و ارتباط با جامعه را به خوبی بشناسند تا ملک و یا خانه خود را متناسب با آن انتخاب نمایند.

قیمت خانه‌ها در ترکیه در مقایسه با کشورهای دیگر مانند اسپانیا و پرتغال کاملاً رقابتی است، اما از آنجا که تقاضا برای خرید ملک در ترکیه رو به افزایش است، این احتمال وجود دارد که با قیمت‌های غیر منتظره‌ای روبرو شوید. همیشه افراد محلی وجود دارند که می‌خواهند از کسانی که "هیچ چیزی نمی دانند" درآمد بیشتری کسب نمایند. از طرفی، با افزایش تقاضا برای خرید ملک در ترکیه و انباشت سرمایه زیاد در این بازار عده‌ای سودجو از این فرصت استفاده نموده‌اند و اقدام به کلاه‌برداری از سرمایه گذاران می‌کنند. بنابراین، شما به کسی نیاز دارید که بتواند در این روند به شما کمک کند تا در مورد ویژگی‌های بازار و راه‌های مذاکره در مورد قیمت و شرایط مشاوره دهد و البته ، شما به شخصی که به زبان ترکی صحبت می‌کند نیاز دارید، این برای هر کسی که قصد خرید ملک و خانه در ترکیه را دارد کاملاً ضروری است.

قبل از تصمیم گیری، پیشنهادات املاکی چندین آژانس را بررسی کنید و قیمت، هزینه‌ها و شرایطی که ایجاب می‌کند را به‌صورت دقیق مقایسه کنید. املاک در حال حاضر یکی از معدود بازارهایی است که دارای پتانسیل بالایی بود و از رکود و بحران‌های اقتصادی دیگر به دور است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید خانه و ملک در ترکیه با مشاورین مجرب آلپ تماس بگیرید.

وب‌سایت : alpinvestment.com پست الکترونیکی : alpinvestmentco@gmail.com

شماره‌های تماس : شماره تلفن همراه و واتس آپ: 989129628201+ شماره تماس دفتر ترکیه: 905369780963+ شماره تماس دفتر تهران: 2144248636+

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها