۱۵ نکته طراحی فروشگاه اینترنتی که باید بدانید

کد خبر: 1026436
۱۵ نکته طراحی فروشگاه اینترنتی که باید بدانید

۱۵ نکته طراحی فروشگاه اینترنتی که باید بدانید

برای اینکه بتوان بازدیدکنندگان یک وب‌سایت را به مشتریان سایت تبدیل نمود داشتن طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب بسیار مهم است. در حالت ایده‌آل، طراحی فروشگاه اینترنتی باید باعث روند سریع‌تر و آسان‌تر خرید شود. در واقع هر چقدر تبلیغات آنلاین تجارت شما خوب باشد، اما وب‌سایت شما برای فروش بهتر بهینه نشده باشد، منجر به از دست‌دادن مشتریان ارزشمند می‌گردد. در ادامه شما را با نکات راه اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا خواهیم کرد.

همانطور که می‌دانیم یکی از روش‌های طراحی سایت و ساخت و مدیریت سایت که نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد استفاده از ابزار سایت ساز است. فرآیند طراحی وب‌سایت با استفاده از سایت‌ساز برای اکثر کاربران آسان شده است.

همچنین بسیاری از نرم‌افزارهای تجارت الکترونیکی یا فروشگاه ساز وجود دارند که به مدیریت و افزایش کارآمدی فروش اینترنتی کمک می‌کنند و به‌طور عمده فروشگاه سازها برای افراد مبتدی و حتی کسانی که مایل نیستند در شروع کار خیلی هزینه کنند بسیار مناسب است.

تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ به پورتال سازمانی نیاز دارند تا بتوانند اطلاعات تبادل کنند و ارتباطات بین سازمانی و درون سازمانی خود را انجام دهند. طراحی پورتال سازمانی خدمتی است که به صاحبان کسب‌وکارها این اجازه را می‌دهد تا جریان ارتباط، تسهیل و مکانیزه شود و با کمترین هزینه صورت پذیرد. همواره طراحی پورتال سازمانی بنا به نیاز سازمان در بالاترین سطح کیفیت و امنیت انجام می‌شود.

در این مقاله ۱۵ نکته مهم و کلیدی در خصوص طراحی سایت فروشگاهی گردآوری شده است که بهتر است آن‌ها را مدنظر داشته باشید.

۱. نوار جستجو یا search bar

احتمالاً بسیاری از بازدید کنندگان وب‌سایت در هنگام ورود به سایت، از قبل محصول خاصی را در ذهن خود مد نظر دارند. داشتن یک نوار جستجو در سایت، به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به مرور صفحات اطلاعاتی که به آن‌ها علاقه‌مند نیستند، کالای مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

اگر کاربر نتواند به سرعت راهی برای جستجوی محصول مورد نظر خود در سایت شما پیدا کند، به احتمال خیلی زیاد به فروشگاه اینترنتی دیگری سر می‌زند. به همین دلیل نوار جستجو باید در بالای صفحه وب‌سایت و اغلب در گوشه سمت راست وجود داشته باشد.

۲. اطلاعات تماس یا Contact info

اگر هنگام مشاهده سایت، مشتری سوال یا پرسشی داشته باشد، پس صفحه "تماس با ما" را جستجو می‌نماید یا برای جستجوی اطلاعات تماس به پایین صفحه اصلی می‌روید.

بنابراین توصیه می‌شود یافتن اطلاعات تماس خود را تا حد ممکن آسان کنید. به‌طور قطع نمی‌خواهید به خاطر اینکه فراموش کردید که آدرس ایمیل یا شماره تلفنی در صفحه اصلی قرار دهید، مشتری را از دست دهید.

بهتر است اطلاعات تماس زیادی را درج کنید. مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، ساعت کار و فرم تماس که به مشتری این امکان را می‌دهد تا مستقیماً ایمیل بفرستد.

۳. بهینه‌سازی موبایل

۱۵ نکته طراحی فروشگاه اینترنتی که باید بدانید

بیش از ٪۵۰ کل وب‌سایت‌های اینترنتی از طریق دستگاه‌های تلفن همراه باز می‌شوند و انتظار می‌رود که با پیشرفت هرچه بیشتر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، این درصد افزایش یابد.

عدم بهینه‌سازی طراحی فروشگاه اینترنتی خود برای استفاده در تلفن همراه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که می‌توانید مرتکب شوید. داشتن یک layout ریسپانسیو، وب‌سایت شما را قادر می‌سازد تا با هر نوع صفحه یا سیستم عامل سازگار شود.

بنابراین لازم نیست یک نسخه موبایل کاملا جداگانه از سایت خود برای هر نوع دستگاه بسازید. فقط کافی است تا مطمئن باشید که اندازه و فرم تصویر سایت در همه سیستم عامل‌های مختلف به درستی کار می‌کند. همیشه هنگام آزمایش سایت، آن را از چندین دستگاه و سیستم عامل مختلف مشاهده کنید.

۴. قرار دادن لینک شبکه‌های اجتماعی

شاید تاکنون متوجه شده باشید که در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی معروف، دکمه‌هایی وجود دارد که به شبکه‌های اجتماعی آن‌ها متصل می‌شوند. گنجاندن آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در وب‌سایت، مشتریان را به برقراری ارتباط دعوت می‌کند.

ثابت شده است که داشتن لینک‌های شبکه‌های اجتماعی در وب‌سایت باعث افزایش رتبه سئو نیز می‌شود. فقط مطمئن باشید که لینکهای مربوطه، اکانتهای مختلف شبکه‌های اجتماعی را در یک برگه یا تب جدید باز می‌کنند، زیرا نباید کاربران برای مشاهده اکانت‌ها از وب‌سایت اصلی خارج شوند.

۵. صفحات تشکر

زمانی که شخصی از وب‌سایت شما خرید نمود، لازم است که به صفحه تشکر هدایت شود. این صفحه چند هدف بسیار مهم را دنبال می‌کند. صفحات تأیید سفارش یا تشکر به کاربران این امکان را می‌دهد تا از خرید خود اطمینان داشته باشند.

۶. فیلتر نمودن محصولات سایت

می‌توانید در نوار جستجو، با در دسترس قرار دادن فیلترها، ویژگی‌های جستجوی سایت خود را بهبود ببخشید.

به‌طور مثال برای خرید یک کفش، محبوب‌ترین فیلترهای جستجو شامل اندازه، رنگ، مارک و قیمت هستند. که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا در وب‌سایت دقیقا محصولی را که می‌خواهند جستجو کنند.

۷. سازماندهی محصولات

برای اینکه کاربران بتوانند محصولات مورد‌نظر خود را به آسانی پیدا کنند، لازم است در سایت محصولات را در دسته‌های خاصی سازماندهی کنید. از طریق یک نوار منو می‌توان به راحتی دسته‌ها را پیدا کرد.

همچنین این موضوع باعث می‌شود تا کاربران نگاهی اجمالی به دسته‌بندی کالاهایی که حتی از آن‌ها اطلاعی ندارند، داشته باشند. هرگاه کاربر بر روی یکی از دسته‌ها کلیک کند، می‌تواند جستجوی خود را با گزینه‌های خاص‌تری محدود کند.

۸. قرار دادن نظرات کاربران

تحقیقات نشان داده است که ٪۶۱ افراد قبل از تصمیم برای خرید محصول نظرات سایر خریداران آن محصول را مشاهده می‌نمایند. می‌توانید با درج نظرات و توصیفات محصولات در وب‌سایت خود، از این آمار مفید به نفع خود استفاده کنید.

یک استراتژی طراحی وب‌سایت فروشگاه اینترنتی این است که نظرات خاص را مستقیماً در زیر توضیحات هر محصول قرار دهید. اگر محصولات بسیار متنوعی ندارید، می‌توانید یک صفحه کاملاً جداگانه از سایت خود را برای بررسی‌ها و توصیفات قرار دهید.

۹. قیمت‌گذاری محصولات

۱۵ نکته طراحی فروشگاه اینترنتی که باید بدانید

صداقت همیشه بهترین سیاست است. همواره به یاد داشته باشید که درمورد قیمت محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، پیشرو و صادق باشید. سعی نکنید اطلاعات را پنهان کنید. مطمئنا هیچ‌گاه نمی‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت احساس کنند که فریب خورده‌اند. دفن اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری در صفحاتی که به سختی پیدا می‌شوند می‌تواند مضر باشد.

این قانون در مورد حمل‌و‌نقل کالا نیز صدق می‌کند. همیشه در مورد هزینه‌های مربوط به حمل‌و‌نقل کالاها و همچنین سیاست‌هایی که لازم است مشتریان در مورد آن‌ها بدانند، پیشرو باشید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان حتما قبل از خرید می‌توانند هزینه کل محصول، از جمله حمل‌و‌نقل را مشاهده کنند.

۱۰. تاثیر رنگ

مدت‌ها قبل از انقلاب دیجیتال رنگ‌ها تاثیر روانی بر افزایش فروش داشته‌اند. با درک احساساتی که رنگ‌ها می‌توانند به‌وجود آورند. بسته به محصول و مخاطب مورد‌نظر خود می‌توانید سایت تجارت الکترونیکی خود را طوری طراحی کنید که با احساسات خاص کاربران مطابقت داشته باشد.

طبق تحقیقات انجام شده، تقریباً 90 ثانیه طول می‌کشد تا مشتریان درباره یک محصول نظر خود را رسمی‌ کنند.

۱۱. استفاده از عکس‌های شفاف و زیبا

تصاویر با کیفیت، مرتبط و جذابی (از نظر بصری) که در طراحی کلی سایت استفاده می‌کنید می‌تواند تاثیر بسزایی در جلب توجه کاربران داشته باشد. تنها در مورد تصاویر محصول صحبت نیست. یک عکس با کیفیت احساسات را القا می‌کند، احساس هویت ایجاد می‌کند و به‌راحتی به خاطر سپرده می‌شود. یک فرد به‌طور متوسط ​​می‌تواند حداکثر ۲۰۰۰ تصویر را با دقت و تقریباً کامل به یاد بیاورد.

همانطور که گفته شد، تا زمانی که عکس‌هایی از طرح کالا وجود نداشته باشد، محصولات به فروش نمی‌رسند. بسیار مهم است که شما به‌عنوان یک مالک فروشگاه تجارت الکترونیکی تمام تلاش خود را به کار ببرید تا ذات محصول خود را از طریق عکس‌های با کیفیت بالا جذب کنید.

برای انجام این کار نیازی به استفاده از دوربین‌های عکاسی گران قیمت ندارید. بسیاری از آموزش‌ها و راهنماهای ساخت عکس‌های استثنایی محصول با استفاده از دوربین گوشی همراه تلفن یا دوربین ارزان قیمت نیز وجود دارد. به طور مثال، سایت‌هایی مانند Pexels و Unsplash برای ارائه عکاسی خیره کننده و حرفه‌ای بدون مجوز مشهور هستند.

۱۲. ایمنی سایت‌های تجارت الکترونیکی

در خریدهای آنلاین، مشتریان فقط به سایت‌های معتبری که در انجام معاملات ایمن هستند اعتماد می‌کنند. داشتن یک سایت رمزگذاری شده گواهی SSL با درگاه‌های پرداخت امن، یک طراحی وب موثر در تجارت الکترونیکی است.

۱۳. ایجاد صفحه سوالات متداول

صفحه سوالات متداول برای سایت‌های تجارت الکترونیکی و فروشگاه‌های اینترنتی ضروری است. زیرا باعث شفافیت در رابطه با محصولات، خط‌مشی و اطلاعات پرداخت می‌شوند.

علاوه بر این، صفحه FAQ در وقت شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. شما از پاسخ‌دادن مداوم سوالات یکسان برای همه خلاص می‌شوید. بنابراین، یک صفحه سوالات متداول ایجاد کنید.

۱۴. برجسته نمودن مزایای رقابتی خود

اگر خدمات بی‌عیب و نقصی دارید، هیچ دلیلی برای پنهان نمودن آن وجود ندارد. بلکه در مورد تجارت خود مواردی را برجسته کنید که مزیت رقابتی به شما می‌دهد. به طور نمونه تحویل رایگان کالا.

یک روش خوب این است که نقاط قوت تجارت خود را در صفحه سایت برجسته‌سازی کنید. نیازی به این نیست که فضای زیادی اشغال شود تنها یک نماد با چند کلمه کافی است.

۱۵. جایگزین نمودن تصاویر با GIF

اگر کالای یکسانی را در چند رنگ متفاوت ارائه می‌دهید و به فکر استفاده از GIF افتاده‌اید، این نوع فایل انتخاب کاملی است زیرا تعاملی می‌باشد و این امکان فراهم می‌شود تا محصولات شما از هر زاویه‌ای نشان داده شود.

با این‌حال، از این ویژگی زیاد استفاده نکنید. یک یا دو تصویر GIF را در صفحه محصول خود قرار دهید.

نتیجه‌گیری

در حال‌حاضر نکات فوق در مورد طراحی وب بیشتر مورد نیاز سایت‌های تجارت الکترونیکی است. برای داشتن یک وب سایت فعال باید این نکات را دنبال کنید. همچنین با سپردن کار به برخی از شرکت‌های معتبر و با سابقه تجارت الکترونیک مانند وب‌رمز طراحی یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند ساده‌تر می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها