چرا از نهال گردو و نهال بادام به عنوان بهترین نهال ها یاد می شود ؟

کد خبر: 1030844
چرا از نهال گردو و نهال بادام به عنوان بهترین نهال ها یاد می شود ؟

در حال حاضر بیش از آنکه به نهال گردو و نهال بادام به عنوان یک گیاه نگاه شود، جنبه اقتصادی محصولات با ارزش آن پس از کاشت مورد توجه قرار گرفته است. شما تصور کنید در سال اول به قیمت اندکی چندین نهال گردو و یا بادام خریداری می ‌کنید و پس از گذشت دو تا سه سال با کمترین میزان آبیاری ، به خصوص انواع نهال گردو چندلر ،خوشه ای ، فرنور و ژنوتیپ، و یا در آن طرف انواع نهال بادام دیرگل ، فرانیس و تونو ، از سال دوم شروع به باردهی می کند .

چرا از نهال گردو و نهال بادام به عنوان بهترین نهال ها یاد می شود ؟

آشنایی با نحوه ی رشد تا سودهی نهال گردو :

طبیعتا با گذشت سال‌ها ، باردهی درختان بیشتر می‌شود و معمولا یک درخت گردو بالغ هر ساله 70 تا 100 کیلوگرم محصول می‌دهد . نکته قابل توجه این است که قیمت انواع آجیل مانند گردو وابسته به میزان تورم و قیمت ارز است و با روند صعودی قیمت ارز در هر لحظه در کشور ما، سود فروش گردو سالانه افزایش می یابد. درخت گردویی که می‌تواند پس از تبدیل شدن به یک درخت بالغ، 80 تا 100 سال عمر کند .

برای فهم بهتر این مساله بهتر است با هم یک محاسبه ساده بکنیم. پارسال قیمت هر کیلوگرم گردو با پوست 60 هزارتومان بود و امسال 110 هزار تومان است. اگر یک کشاورز 100 راس درخت گردو داشته باشد و هر درخت حداقل 50 کیلوگرم محصول بدهد؛ رقم نهایی چیزی حدود 550 میلیون تومان خواهد شد که به واقع قابل توجه است! بنابراین می‌توانید به روند کاشت هر عدد نهال گردو به عنوان یک سرمایه‌گذاری عالی و بسیار سودآور در آینده‌ای نزدیک نگاه کنید .

به عنوان مثال، انواع نهال گردو اصلاح ‌نشده (وحشی) در سن 7 تا 10 سالگی و انواع نهال پیوندی در 2 سالگی میوه می‌دهند و معمولا از هر 6 کیلوگرم محصول درختان گردو اصلاح‌نشده می‌توان حداکثر 1.5 تا 2 کیلوگرم مغز گردو دریافت کرد، در حالی‌که از انواع پیوندی می‌توان تا 3 کیلوگرم مغز گردو بدست آورد .شاید برای همین مسئله بوده است که می گویند : خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد !

بهترین نهال گردو قطعا شما را بهترین محصول گردوی برداشتی تان نزدیک تر می کند. همانطور که گفته شد، انتخاب بهترین نهال گردو از بین انواع ارقام نهال گردو کاملا بستگی به شرایط شما دارد. اما چیزی که به هیچ چیزی وابسته نیست، این است که شما بتوانید در هر شرایطی که دارید بهترین نهال گردو را بخرید .

پس باید با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف و با گرفتن مشاوره جهت خرید بهترین نهال گردو پیوندی انتخابی مطمئن را رقم بزنید تا به یک سودهی مناسب خوب برسید. توصیه می ‌کنیم پیش از صرف هزینه بالا برای آغاز این تجارت پرسود، با کارشناسان خبره و باتجربه مشورت کنید تا هم از قیمت نهال گردو مطلع شوید هم از نحوه ی پرورش تا باردهی درختان اطلاعات لازم را کسب کنید .

چرا از نهال گردو و نهال بادام به عنوان بهترین نهال ها یاد می شود ؟

معرفی انواع نهال گردو پر فروش بازار :

در حال حاضر بیش از 27 نوع از ارقام نهال گردو با عناوین : نهال گردو پیوندی چندلر،نهال گردو فرنور،گردو خوشه‌ای، پیوندی تو سرخ، ژنوتیپ آریا ، کانادایی، شیلی، بیلچک، پاریزین، پدرو (Pedro)، پکان آمریکایی، پیوندی فرانکت، خوشه اسرائیلی، تویسرکان و .. در نقاط مختلف کشور وجود دارد .

اصولا در هنگام آغاز احداث باغ گردو، علاوه بر سلیقه خود باید به تناسب نهال با شرایط منطقه (به خصوص شرایط آب و هوایی، خاک، شیب زمین، میزان آب) و نوع ذائقه و میزان تقاضای خریداران بازار هدف توجه کرد .

طبق تجربه، نهالستانی که برای خرید نهال گردو به آن مراجعه می‌کنید؛ تاثیر مستقیمی بر عوامل ذکر شده دارد و می‌تواند با یک مشاوره صحیح یا شاید اشتباه، میزان سرمایه اولیه شما را چند برابر و یا حتی نابود کند .

آشنایی با روند پرورش نهال بادام :

نهال بادام با توجه به شاخصه های مهمی که دارد ، در سودهی باغ شما بسیار نقش خوبی را ایفا می کند .درخت بادام یکی از انواع درختی می باشد که مقاومت به شدت خوبی را در برابر انواع بیماری از خود نشان می دهد . میتوان نهال بادام را جز نهال هایی دانست که با صرف کمترین هزینه ، بیشترین سودهی را رقم زند .

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا چنین سخنی وجود دارد . جالب است بدانید برعکس نهال گردو که نیاز به آبیاری منظم و نسبتا متوسط تا زیاد را دارد ، اما نهال بادام به کم آبی مقاوم می باشد برای همین مناسب احداث باغ بادام می باشد . جالب است بدانید به نقل از آریا نهال : با خرید نهال بادام می توانید سلطان بازار آجیل کشور شوید .

البته لازم است یا را بدانید تمامی انواع نهال بادام این چنین نمی باشند بلکه اغلب درخت بادام به را می توان به صورت دیم کاشت .برای اطلاع بیشتر در مورد خرید بهترین نهال بادام می توانید به نشانی زیر مراجعه نمایید :

https://ariyanahal.ir/ارقام-نهال-بادام1

نهال بادام ارقام مختلفی دارد که بهترین نهال بادام به روایتی به ترتیب : نهال بادام دیرگل آذر ، بادام فرانیس ،بادام تونو ،بادام مامایی ،بادام شکوفه و .. می باشد که میتوان عنوان کرد قیمت نهال بادام در اکثر ارقام نسبتا یکسان می باشد .

آشنایی با انواع نهال های بادام پر فروش کشور :

جالب است بدانید بیش از 20 نوع نهال بادام در بازار کشور موجود است که این ارقام نهال بادام عبارت اند از : نهال بادام سهند ، بادام مامایی ، بادام سنگی ، بادام شکوفه ،بادام تونو ، بادام آذر ،بادام کاغذی و ... می باشد .

انتخاب بهترین نهال بادام بر میگردد به شرایط جوی آب و هوای منطقه ی شما که می بایست قبل از خرید هر گونه نهال حتما با کارشناسان متخصص در این حوزه ارتباط بر قرار کنید تا نهالی کاملا سازگار با محیط خود انتخاب کنید .

چرا از نهال گردو و نهال بادام به عنوان بهترین نهال ها یاد می شود ؟

قیمت نهال ها را باید از کجا به دست آوریم ؟

رنج قیمتی که برای فروش انواع نهال در بازارهای مناطق مختلف کشور وجود دارد ، که قیمت نهال معمولا بین 10 تا 150 هزار تومان است. چرا که با توجه به کیفیت و نوع نهال، هزینه صرف شده برای پرورش آن‌ها نیز متغیر است .

تمایز اصلی آریا نهال نسبت به دیگر مراکز فروش نهال گردو و فروش نهال بادام در این است که معمولا حداقل قیمت را در هنگام عرضه در نظر می‌گیرد؛ تا در مسیر توسعه و بهبود صنعت کشاورزی کشور کمک قابل توجهی به افراد تازه‌کار در زمینه احداث باغ شود. خوشبختانه تمام انواع نهال عرضه‌شده توسط نهالستان آریا نهال، دارای شناسنامه و گواهی بهداشت تحت نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی هستند .

شما میتوانید در تمامی روز های هفته با تماس تلفنی به صورت مستقیم با مهندسین حاضر در نهالستان ارتباط برقرار کرده و از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید تا در نهایت با خیالی اسوده خرید نهال خود را انجام دهید .

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید نهال به وب سایت آریا نهال ( ariyanahal.ir ) مراجعه نمایید.

شماره تماس : مهندس داریوش حسین زاده 09194089232

ایمیل : info@ariyanahal.ir

نشانی ما :آذربایجان غربی ، میاندوآب ،خیابان ولیعصر ، نرسیده به پلیس راه ، روبروی نیروگاه برق

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها