مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید

کد خبر: 1047350
مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید

در حقیقت خیلی مهم است اشخاصی که علاقمند به جراحی بینی هستند مسائل و نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی را به خوبی رعایت نمایند. پس از جراحی روش و روال بازسازی و التیام زخم ها و بهبود بافت های بینی بایستی در خط سیر دقیق و مطلوبی انجام گیرد. در این صورت اگر دوست دارید نتیجه مطلوبی از عمل بینی خود کسب نمایید مراقبت های بعد از عمل که به وسیله پزشک متخصص به شما پیشنهاد می شود را به صورت مرتب و منظم انجام دهید.

پیچیدگی های جراحی بینی

این نوع جراحی یک جراحی بسیار پیچیده و حساس می باشد که بایستی زیر نظر پزشک ماهر و متبحری انجام گیرد زیرا نتیجه آن برای شخص از اهمیت عمده ای برخوردار است. در این صورت بخشی از رویه بهبودی بعد از عمل بر دوش خود فرد می باشد که باید با اطلاع داشتن از عارضه های پس از جراحی و نسخه های مراقبتی نسبت به کم نمودن عارضه ها و التیام هر چه سریع تر مبادرت نماید. بدین مفهوم که  در خصوص این نوع مراقبت ها با جراح متخصص خود مشاوره کنید و مواردی را که برای شما مشخص می شود تا دوران بهبودی در کمترین زمان ممکن صورت گیرد و در این صورت به بازدهی عالی از جراحی خود دست می یابید  که در آینده نیازی به جراحی ترمیمی بینی نخواهید داشت.

مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید

آشنایی با نکات و مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی

جراحی بینی استخوانی و یا گوشتی تصحیح ساختار خارجی بینی برای برطرف نمودن عیب های زیبایی است. در زمان پیش از عمل جراحی بایستی به یکسری مسائل من جمله انتخاب جراح متخصص و ماهر توجه نمود و بعد از عمل هم باید به نکات و اقدامات بعد از جراحی بینی دقت کافی نمود تا دوره نقاهت را به صورت مطلوبی سپری نمود. در زیر به بعضی از این نکات اشاره خواهیم نمود:

  • استراحت پس از جراحی

در روز اول شخص بایستی به طور کامل استراحت نماید و تنها مایعات سرد مصرف نماید‌.

  • کمپرس یخ

در ۴۸ ساعت اول پیش از خارج نمودن تامپون های موجود در بینی بایستی از کمپرس سرد استفاده نمود بدین صورت که هر ۲ ساعت یک بار به مدت زمان ۲۰ دقیقه روی کبودی های صورت قرار دهید. در ۴۸ ساعت دوم زمانی که تامپون ها را خارج نمودید بهتر است از کمپرس گرم استفاده نمایید تا با این عمل ورم و کبودی روی صورت را کمتر نمود.

  • سر را بایستی بالا گرفت.

بنابراین بایستی به صورت نیمه نشسته و در زیر سر خود دو بالش را به کار گیرید لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نباید به مدت طولانی سر خود را پایین گرفت.

به مدت یک هفته کمابیش استراحت نمایید، از انجام فعالیت های بدنی شدید، ورزش کردن و برداشتن وسایل سنگین به شدت پیشگیری نمایید و بهتر است به استراحت بپردازید.

  • آدامس نجوید.

از خوردن غذا ها، خوراکی ها، حتی آدامس که احتیاج به جویدن با قدرت زیاد دارد خودداری نمایید. به ویژه در هفته اول تنها استفاده از مایعات و غذا های نرم پیشنهاد می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید

  • عینک به کار نبرید.

دست کم ۲ ماه عینک به کار نگیرید. اگر عینکی هستید از شیوه پیوستگی عینک با چسب به قسمت پیشانی به کار گیرید. به کارگیری لنز های طبی پس از کم شدن تورم بی مانع می باشد.

  • فین نکنید.

از دیگر نکات و مراقبت های بعد از جراحی بینی می توان به فین نکردن اشاره نمود. همانطور که در عرض ۳ هفته اول پس از عمل پوشش داخلی حفره های بینی بسیار صدمه پذیر و حساس هستند در این مدت بایستی از فین نمودن به شدت جلوگیری نمود و بهتر است تا حد امکان از راه دهان نفس بکشید. در زمان عطسه بایستی دهان باز باشد تا هوا با نیروی بیشتری از دهان بیرون آید و به بینی صدمه ای وارد نشود.

  • دوش نگیرید‌.

پس از جراحی بینی حدود ۷ الی ۱۰ روز معمولا پانسمان مخصوصی بر روی بینی قرار داده می شود. طی این مدت لازم است پانسمان خیس نشود. در این صورت بایستی به گونه ای حمام کنید که پانسمان بینی خیس نشود.

پیش از برداشتن این پانسمان اگرچه احتیاج به حمام دارید بهتر است از وان یا اینکه به وسیله یک ظرف بر روی بدن آب بریزید. از دوش گرفتن به شدت اجتناب نمایید و مدت زمان استحمام بایستی کم باشد و از گرما و بخار دوری نمایید چرا که سبب ورم بیشتر بینی و مرطوب شدن گچ بینی می شود.

  • از فعالیت های اضافی صورت اجتناب نمایید.

دست کم حدود 2 هفته از حرکاتی نظیر گریه کردن، خندیدن و... جلوگیری نمایید و در زمان عطسه از دهان استفاده کنید. از گفتگو و مکالمات طولانی به شدت اجتناب نمایید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید

  • لخته خون را از بینی خارج نکنید.

خونریزی اندک به صورت خونابه تا چند روز اول جراحی کاملا طبیعی است و در صورت ایجاد لخته به هیچ عنوان نباید آن را از بینی خارج نمایید.

  • شستشوی بینی را از یاد نبرید.

به مدت ۶ ماه پس از بیرون کشیدن تامپون ها بهتر است داخل بینی را با سرم روزی چند بار شستشو داد.

  • از استعمال الکل، قلیان و سیگار خودداری نمایید.

استعمال موارد ذکر شده پروسه بازسازی زخم را دچار اختلال می نماید. در این صورت واجب است از ۶ هفته پیش از جراحی تا ۳ هفته پس از آن از استعمال سیگار دوری کنید. استفاده از الکل ممکن است خونریزی پس از عمل را افزایش دهد.

در پایان برای اینکه بتوانید به عملکرد مطلوبی برسید بایستی به دستوالعمل های بهترین جراح بینی به صورت کامل دقت نمایید. تا حصول عملکرد نهایی بینی دست کم از 6 ماه تا 1 سال زمان لازم است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها