توصیه هایی مهم برای بعد از کاشت مو

کد خبر: 1047948
توصیه هایی مهم برای بعد از کاشت مو

توصیه هایی مهم برای بعد از کاشت مو

کاشت مو روشی غیرتهاجمی و ساده با دوره نقاهت کوتاه است و فرد پس از آن می‌تواند از موهای دائمی و طبیعی خود لذت ببرد. هزینه کاشت مو نسبت به دائمی بودن آن نسبت به سایر روش‌های ترمیم مو مناسب است. عمل کاشت مو روش‌های مختلفی دارد ولی همگی ساده و غیرتهاجمی هستند که با بی حسی انجام می‌شوند. مراقبت بعد از کاشت مو از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا اگر در این دوران نکات مهم را رعایت نکنید ممکن است نتیجه خوبی نیز نگیرید. در این مقاله نکات و توصیه‌های مهم بعد از کاشت مو را گردآوری کرده‌ایم. اما ابتدا به یک سوال رایج و مهم پاسخ می‌دهیم یعنی قیمت کاشت مو؟

هزینه کاشت مو چقدر است؟

در مقاله قیمت کاشت هر تار مو کلینیک صدف بیان شده است که : " کاشت مو مانند هر عمل زیبایی دیگر تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. فقط برخی بیمه‌های تکمیلی با بندهای خاص زیبایی ممکن است هزینه‌های داروهای کاشت مو را تقبل کنند. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های متقاضیان کاشت مو تامین هزینه آن است. براساس تعرفه وزارت بهداشت، قیمت کاشت مو با توجه به گرافت‌های کاشته شده تعیین می‌شود. قیمت کاشت هر تار مو در تمام روش‌های کاشت مو ۱۰۰۰ تومان است. طبق این فرمول، هزینه کل کاشت مو از ۱۰ تا ۱۶ میلیون تومان متفاوت است. اما رقابت‌های موجود در بازار باعث کاهش هزینه تمام‌شده این عمل می‌شود. "

اصول خواب بعد از کاشت مو چگونه است؟

خواب خوب بعد از کاشت از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما باید خواب خوب، باکیفیت و کافی داشته باشید. علاوه بر این باید با اصول خواب درست نیز آشنا باشید. پس از کاشت، پوست سر بسیار حساس است زیرا قسمت اهدا کننده زخم است. قسمت جلوی سر نیز زخم‌های بسیار ریز دارد. علاوه بر این گرافت‌ها بسیار شل هستند و اگر تحت فشار باشند دچار ریزش می‌شوند.

هنگام خواب باید به پشت بخوابید و به هیچ عنوان روی شکم نخوابید. سر خود را بالا نگه دارید ( حدود 45 درجه بالاتر از بدن). ملحفه‌ها را مرتب تمیز و ضدعفونی کنید و از حوله‌ای تمیز روی بالشت خود استفاده کنید تا زخم‌ها بهبود پیدا کنند و موهای کاشته شده محکم شوند. سپس می‌توانید مثل گذشته راحت بخوابید.

پیاده روی و ورزش بعد از کاشت مو مجاز است؟

بعد از کاشت مو ورزش کردن برای مدتی ممنوع است و پس از آن نیز باید با محدودیت انجام شود. این موضوع برای ورزشکاران سخت است ولی محدودیت فعالیت بعد از کاشت مو دلایل علمی دارد. در مقاله ورزش و پیاده روی بعد از کاشت مو کلینیک صدف می‌خوانیم : " محدودیت ورزش بعد از کاشت مو دائمی نیست. ولی باید حدود یک تا دو ماه از هرگونه فعالیت ورزشی، پیاده روی و … دوری کنید. زیرا ممکن است به موهای تازه کاشته شده آسیب برسد. برای مثال در چند روز اول حتی فعالیت‌های عادی نیز مناسب نیست و باید استراحت کرد.

پیاده روی بعد از کاشت مو نیز توصیه نمی‌شود. زیرا با پیاده‌روی در فضای باز آن هم در روز، موهای کاشته شده در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند و نور آفتاب به شدت برای این موها که ضعیف هستند ضرر دارد. از طرفی حتی یک پیاده روی ساده در شب ممکن است باعث عرق کردن شود و عرق کردن سر می‌تواند به شدت برای موها مضر باشد."

تغذیه درست بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو باید تغذیه درستی داشته باشید. رژیم‌های لاغری غیر اصولی خود را کنار بگذارید ولی این به معنای بیش از حد غذا خوردن نیست. باید انواع مواد غذایی مفید و مقوی را در برنامه روزانه خود جا دهید. اگر بیماری خاصی دارید بهتر است برای این دوران از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.

مصرف آب به اندازه کافی ( حدود 8 تا 10 لیوان در روز) از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مصرف الکل و دخانیات ممنوع

بعد از کاشت مو مصرف الکل و دخانیات ممنوع است. البته مدتی قبل از کاشت باید مصرف این مواد را کنار بگذارید و بعد از عمل نیز تا مدت‌ها به هیچ عنوان دخانیات مصرف نکنید زیرا می‌تواند باعث خونریزی شده یا دوره نقاهت شما را طولانی کند.

مصرف داروهای بعد از کاشت مو

مصرف داروهایی که پزشک تجویز می‌کند بخصوص داروهای تقویتی بسیار مهم است. در مقاله‌ای از کلینیک صدف بهترین قرص بعد از کاشت مو معرفی شده است : " بعد از کاشت مو علاوه بر تغذیه مناسب مصرف مکمل‌های تقویتی نیز بسیار مهم است. اصولا پس از گذشت مدتی پزشک مکمل‌ها را شروع می‌کند این مکمل‌ها می‌توانند هم به صورت قرص و هم به صورت آمپول تجویز شوند در ادامه مهمترین ویتامین‌ها که بعد از عمل کاشت مو باید مصرف شود را معرفی می‌کنیم.

روی یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده مو است و در تغذیه و رشد مو تاثیر زیادی دارد به همین دلیل بعد از کاشت مو باید استفاده شود.

زینک برای سلامت پوست و سلامت و رشد بهتر موها و ناخن‌ها مکمل مهمی است. این مکمل را تا زمانی که پزشک تجویز کرده باید مصرف کرد."

سایر نکات مهم
  • دو روز بعد از کاشت مو می‌توانید حمام کنید.
  • هر روز حمام کنید تا زخم‌ها زودتر بهبود پیدا کرده و دلمه‌های روی سر خشک نشوند.
  • در حمام‌های خود از آب با دمای معتدل استفاده کنید و آب را با فشار باز نکنید.
  • از شامپوی بچه یا شامپوی مخصوصی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.
  • پمادهای موضعی و سرم‌های تقویتی تجویزی را به موقع و درست استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان استخر نروید.
  • از عرق کردن سر خود بر اساس فعالیت یا قرارگیری در محیط گرم جلوگیری کنید.
  • اگر شال سر می‌کنید آن را مرتب بشویید. اگر از کلاه استفاده می‌کنید سعی کنید کلاهی گشاد و آزاد با جنس مناسب استفاده کنید و در محیط‌های که نیاز نیست از شال یا کلاه استفاده نکنید.
  • از محیط‌های آلوده که ممکن ( هوای آلوده، گرد و خاک؛ بادی و ...) دوری کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها