اگر مالک برگه‌های سهام عدالت یک میلیون تومانی باشید یا برگه‌های سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، می توانید فعلا از دو بانک وام سهام عدالت بگیرید.

سیر تا پیاز وام سهام عدالت + جزئیات سود و شرایط بازپرداخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وام سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت، مدت هاست که بر سر زبان‌ها افتاده است. وام سهام عدالت امیدی را در دل‌ها برای بسیاری از افراد روشن کرده است. وام سهام عدالت که این روزها مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته فعلا فقط توسط دو بانک ملی و تجارت پرداخت می شود اما به زودی بانک های دیگر نیز به بانک های عامل پرداخت کننده این وام ملحق می شوند. برای دریافت وام سهام عدالت لازم نیست مراجعه حضوری کنید و با استفاده از اپ ها و درگاه های اینترنتی تعبیه شده توسط بانک ها می توان تمام مراحل را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام داد. در ادامه نکات مهم درباره وام سهام عدالت را مرور می کنیم.

۱. وام نقدی نیست بلکه کارت با اعتبار خرید است

شاید استفاده از عنوان  وام سهام عدالت  هم چندان برای این تسهیلات صحیح نباشد چرا که این وام به صورت نقدی در اختیار متقاضیان قرار نمی گیرد بلکه این وام در قالب کارت اعتباری به افراد مشمول ارائه می شود؛ چیزی شبیه همین کارت های بانکی که با آن از خودپردازها پول نقد می گیریم یا در فروشگاه ها مبلغ خرید خود را با استفاده از دستگاه پوز فروشگاه پرداخت می کنیم. تاکید می کنیم که مبلغ این کارت ها را نمی توان از خودپرداز به صورت نقدی دریافت کرد.

۲. خرید با این کارت از هر فروشگاهی امکان پذیر نیست

یک محدودیت دیگر که استفاده از این وام را برای متقاضیان از جذابیت می اندازد این است که مبلغ شارژ شده در این کارت ها را نمی توان آزادانه در هر فروشگاهی خرج کرد بلکه خرید باید از فروشگاه‌هایی که هر یک از این دو  بانک  با آنها قرارداد بسته اند انجام شود.

۳. وام ۱۰/۵ میلیونی و ۵/۵ میلیونی است نه ۱۴ میلیونی و ۷ میلیونی

روز اول که رئیس جمهور خبر از ارائه این تسهیلات داد به صراحت گفت تسهیلات سهام عدالت ، ۱۴ میلیونی و ۷ میلیونی است ولی اگر امروز به درگاه های اینترنتی بانک های ملی و تجارت مراجعه کنید و مراحل دریافت این کارتها را طی کنید نهایتا کارت هایی به شما تعلق می گیرد که حداکثر ۱۰/۵ و حداقل حدود ۵/۵ میلیون تومان در آنها شارژ شده است.

۴. امکان کاهش مبلغ وام وجود دارد؟

علت این که مبلغ وام در حال حاضر حداکثر ۱۰/۵ میلیون تومان است را می توانید با کمی محاسبه پیدا کنید. این روزها  بورس  ریزش های مکرری داشته و ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی با اعمال افزایش سرمایه‌ها حدود ۲۱ میلیون تومان است. وام ارائه شده توسط بانک ها ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت است بنابراین رقم وام برای برگه های سهام عدالت یک میلیون تومانی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اگر شما سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارید ارزش روز آن حدود ۱۱ میلیون تومان است و وامی هم که به شما تعلق می گیرد پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

توجه داشته باشید که در صورت کاهش قابل توجه ارزش سهام عدالت امکان کاهش مبلغ این وام نیز وجود دارد.

سهام عدالت

۵. وام در چه صورت بدون سود است؟

وام‌سهام عدالت  تا پنج ماه استراحت دارد و متقاضی باید طی این ۵ ماه ،مبلغ وام را بدون سود به بانک پرداخت کند. اگر نتواند ظرف این مدت کل مبلغ را برگرداند تبدیل به وام با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط سه ساله می‌شود.

۶. اقساط وام ۱۰/۵ و ۵/۵ میلیون تومانی

قسط های وام ۱۰/۵ میلیونی ۳۸۰ هزار تومان است و شما با دریافت این وام در مجموع سه سال که به عنوان مهلت بازپرداخت در نظر گرفته شده ۱۳ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان می‌پردازید.

افرادی که برگ سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی دارند و کارت اعتباری یا همان وام سهام عدالت ۵/۵ میلیونی می گیریند باید ماهانه ۱۹۹ هزار تومان قسط پرداخت کنند که مبلغ مجموع آن بعد از ۳ سال ، هفت میلیون و ۱۵۸ هزار تومان خواهد شد.

۷. اگر سهام عدالت فروخته اید وام به شما تعلق نمی گیرد!

شاید شما با آزادسازی  سهام عدالت  تعدادی از سهام های خود را فروخته باشید. در این صورت وام مذکور به شما تعلق نمی گیرد. حتی اگر یک سهم هم فروخته باشید نمی‌تواند کارت اعتباری بگیرید!

۸. اگر کارت ملی هوشمند ندارید وام سهام عدالت به شما نمی دهند!

سایت  طلا  نوشته است برای دریافت این وام باید کارت ملی هوشمند داشته باشید. چنین شرطی کمی بعید به نظر می رسد اما بر اساس تجربه در کشور ما هیچ چیز بعید نیست!