سود سهام عدالت | سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

عیدی سورپرایزی رئیسی به دارندگان سهام عدالت | زمان توزیع سود جدید سهام عدالتی‌ها اعلام شد!

کد خبر: 1103999

پیش از این در تاریخ ۲۱ اسفندماه سود سهام عدالت سال ۹۹ واریز شد. اما سود سهام عدالت دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت و سه میلیون نفر از متوفیان واریز نشد.

عیدی سورپرایزی رئیسی به دارندگان سهام عدالت | زمان توزیع سود جدید سهام عدالتی‌ها اعلام شد!

۲۱ اسفندماه سود سهام عدالت سال ۹۹ واریز شد اما سود سهام عدالت سه میلیون نفر از سهامدارانی که فوت کرده بودند واریز نشد. اما اکنون زمان واریز سود این گروه اعلام شده است.

مدت‌هاست که تکلیف سهام عدالت متوفیان مشخص نشده است. اما روز گذشته مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از تعیین تکلیف وضعیت سهام عدالت متوفیان خبر داد.

محمد باغستانی اعلام کرد تا شهریور ماه سال جدید، سهام عدالت متوفیان به وراث آنها منتقل می‌شود و همزمان سود سهام عدالت سال ۹۹ آنها هم واریز می‌شود. بر این اساس سهام عدالت متوفیان در نیمه اول سال جاری به وراث آنها منتقل می‌شود.

واریز سود سهام عدالت ۱۵ میلیون سهامدار

به گفته محمد باغستانی بیش از سه میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده‌اند. با توجه به وراث این افراد چیزی حدود  ۱۵ میلیون نفر مشمول این نوع از سهامداری هستند. در تلاشیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با هماهنگی قوه قضائیه و دفاتر پیشخوان دولت می‌توان زیرساخت‌های پرداخت سود به وراث را فراهم کنیم. وی تاکید کرد: همزمان با انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها سود سهام عدالت سال ۹۹ آنها واریز می‌شود.

پیش از این در تاریخ ۲۱ اسفندماه سود سهام عدالت سال ۹۹ واریز شد. اما سود سهام عدالت دو میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت و سه میلیون نفر از متوفیان واریز نشد.

اما حالا گفته شده که سود سهام عدالت وراث متوفیان شهریور ماه واریز می‌شود.

محسن انصاری مدیر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار هم گفته بود تا یک ماه آینده شرکت سپرده‌گذاری اطلاعیه رسمی در مورد انتقال سهام عدالت وراث متوفیان صادر می‌کند. در این اطلاعیه اعلام می‌شود که وراث باید به چه سایتی مراجعه کرده و برای دریافت این سهام چه مدارکی را کامل کنند.

در سال 1394 سهام یک‌میلیون‌تومانی با 500 هزار تومان تخفیف به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داده شد که 500 هزار تومان مابقی آن نیز از همین سود سهام شرکت‌ها مستهلک شد، این بدین معنا بود که این افراد بدون اینکه پرداختی داشته باشند مالک یک‌میلیون تومان سهام به‌قیمت سال 1385 شدند.

برای دیگران نیز قرار بر این بود که 500 هزار تومان از محل سود مستهلک شود و مابقی را پرداخت کنند که بخش عمده این افراد نسبت به پرداخت این مبلغ (500 هزار تومان) اقدام نکردند. افرادی که این پول را در سال 1394 پرداخت کردند مالک سهام یک‌میلیونی شدند و افرادی که پرداخت نکردند مالک نصف سهام شدند و مابقی سهام به دولت بازگشت.

گفتنی است، با توجه به این مسئله ممکن است برخی کارت سهام عدالت یک‌میلیون‌تومانی در  اختیار داشته باشند اما در حقیقت سهام 500هزارتومانی در سامانه برای آنها ثبت شده است. برای بررسی این موضوع می‌توان به سامانه سهام عدالت در سایت سازمان خصوصی‌سازی مراجعه کرد.

در زمان حاضر ارزش سبد 532هزارتومانی و یک‌میلیون تومان و 492هزارتومانی سهام عدالت به‌ترتیب به 12 میلیون و 928 هزار تومان، 24 میلیون و 352 هزار تومان و 11 میلیون و 982 هزار تومان رسید.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در تازه‌ترین اظهارات خود در خصوص ابهامات موجود پیرامون سهام عدالت گفت: بیش از 3 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده‌اند. با توجه به وراث این افراد چیزی حدود  15 میلیون نفر مشمول این نوع از سهامداری هستند. پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور 1401 کلید بزنیم.

۳۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها