سود سهام عدالت | سهام عدالت | زمان واریز سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

4 میلیون بحساب این خانوارها واریز شد | سود سهام عدالت جیب سهام داران را پر کرد

کد خبر: 1157733

قرار است اواخر این ماه سود سهام عدالت جاماندگان پرداخت شود. این سومین مرحله از واریز سود سهام عدالت است. اما مبلغ سود سهام عدالت چقدر است و سود کدام سال‌ها واریز می‌شود؟

4 میلیون بحساب این خانوارها واریز شد | سود سهام عدالت جیب سهام داران را پر کرد

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

با تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت، سود سهام سهامداران حقیقی این بانک در تاریخ پنجم تیر ماه سال جاری به حساب سجامی آنان واریز شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با توجه به تصمیمات متخذه در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت مورخ 31‌/03‌/1401،مبنی بر تقسیم سود نقدی سهام به میزان 100ریال به ازای هر سهم و با عنایت به برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهامداران، سود سهام بیش از  291.000نفر از سهامداران حقیقی سجامی این بانک (نماد وبملت) بالغ بر 96درصد کل سهامداران حقیقی در تاریخ 5 تیرماه 1401 به حساب معرفی‌شده ایشان در سامانه سجام واریز گردید.

منبع: دنیای اقتصاد

سال گذشته سود سهام عدالت سال ۹۸ و ۹۹ واریز شد. اما برخی از افراد به دلیل مشکلات حسابی که داشتند نتوانستند این سود را دریافت کنند و حالا قرار است این سود اواخر تیر ماه واریز شود.

مبلغ سود سهام عدالت یک میلیون تومانی سال ۹۹ حدود یک میلیون تومان و مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم حدود ۵۰۰ هزار تومان بود.

این یعنی یک خانوار چهار نفره که سود سال ۹۹ را دریافت نکرده‌اند باید منتظر واریز ۲ و ۴ میلیون تومان سود سهام باشند.

اما سود سهام جاماندگان سال ۹۸ هم هنوز واریز نشده است. مبلغ سود سهام این گروه برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی ۴۰۰ هزار تومان و برای سهام ۵۳۲ هزار تومانی، حدود ۲۰۰ هزار تومان است.

بر این اساس سود سهام عدالت یک میلیونی یک خانوار چهار نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود و سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی خانوار چهار نفره، ۸۰۰ هزار تومان است.

با این حساب، اگر فردی سود سهام عدالت سال ۹۸ را هم دریافت نکرده باشد، تیرماه هم سود ۵۵۰ هزار تومانی سال ۹۹ را دریافت می‌کند و هم سود ۲۰۰ هزار تومانی سال ۹۸ را. یعنی مجموعا ۷۵۰ هزار تومان.

این اعداد برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر می‌شود و افراد می‌توانند منتظر سود سهام عدالت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. یعنی مجموع سود دو سال گذشته./تجارت نیوز

ریزش دوباره ارزش سهام عدالت

 پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند. این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش این ارزش شد. به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

اما در نهم فروردین ماه سال جدید ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار، در اواخر فروردین این رقم به حدود  ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. تا ۱۸ اردیبهشت افزایش ارزش سهام عدالت ادامه داشت و به ۱۲ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان هم رسید. اما دوباره روزهای پرنوسان بازار روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و در ۱۰ خردادماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

روند نزولی بازار سرمایه طی دو هفته گذشته باعث شده است ارزش واقعی این سهام کاهش یافته و طبق آخرین آمار به حدود ۱۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسیده است.

همچنان امکان فروش وجود ندارد

البته همچنان امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. بر این اساس مجید عشقی در آخرین اظهار نظر خود در مورد سهام عدالت اعلام کرده بود که نحوه فروش سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ با ایرادات جدی مواجه بود، اکنون در شورای عالی بورس و کارگروهی که به‌عنوان زیرمجموعه این شورا فعال است، در حال بررسی شیوه فروش سهام عدالت هستیم تا آن را به مرحله نهایی برسانیم. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سهام عدالت، اصل بر این است تا مردم از سهام عدالت خود به‌عنوان دارایی آینده دار نگه‌داری کنند.

افرادی که در سال  ۱۳۹۹ اقدام به فروش سهام عدالت خود نکردند و آن را در اختیار دارند، کسب سود سالیانه خوبی کسب کردند که این سود در سال ۱۴۰۱ به‌طور حتم بیشتر خواهد شد و این منافع به‌صورت بلندمدت در اختیار مردم قرار می‌گیرد. فراهم شدن بسترهای لازم برای فروش یک‌باره سهام عدالت توسط سهامداران، ضمن ایجاد زیان مشمولان سهام عدالت، سبب ایجاد هیجان شدید در کلیت بازار سرمایه می‌شود؛ بنابراین تصمیم بر این است تا روشی درنظر گرفته شود که مردم آن را به‌عنوان دارایی نزد خود نگه دارند و آن را به فروش نرسانند.

با توجه به تصمیم اتخاذشده بعد از مصوبه شورای عالی بورس، فروش سهام عدالت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم باز خواهد شد، اما اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغاز فروش سهام عدالت اعلام کرد./منبع: ایسنا

زمان و هزینه ثبت نام سهام عدالت؟

سخنگوی اتحادیه سراسری تعاونی‌های سهام عدالت از شناسایی ۳,۵ میلیون جامانده سهام عدالت در نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی کشور خبر داد.

 علی اکبر حیدری در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه در حال حاضراجرای قانون واگذاری سهام به جاماندگان سهام عدالت در چه مرحله‌ای است، گفت: بعد از پیگیری‌هایی که مجلس شورای اسلامی داشت بالاخره در قانون بودجه سال جاری تکلیفی برای دولت تعیین شد مبنی بر تخصیص سهام عدالت به دهک‌های پائین درآمدی جامعه و سایر افرادی که این سهام را دریافت نکرده‌اند.

وی اظهارداشت: قرار شد عملیات اجرایی آن در سال جاری شروع شود چون در قانون بودجه تصریح شده که امسال باید این تکلیف قانونی بطور کامل اجرا شود.

سخنگوی اتحادیه سراسری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: ترتیبات اجرایی تا به اکنون در این زمینه بطور کامل نهایی نشده ولی در کلیات چه دهک‌هایی باید در اولویت باشند جمع بندی شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر چه تعداد از جاماندگان سهام عدالت شناسایی شده‌اند، افزود: قانون بودجه بطور مشخص اولویت را به مددجویان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی داده چون نزدیک به 3,5 میلیون نفر از جمعیت مشمول طرح افراد زیر پوشش در این دو نهاد حمایتی هستند که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

حیدری بیان داشت: البته تکلیف اصلی قانون دو دهک پائین درآمدی جامعه است چون امکان دارد جمعیت زیادی در کشور باشند که زیر پوشش هیچ نهادهای حمایتی نباشند اما در گام نخست 3,5 میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در کشور شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: یادآوری می‌شود در هیچ مرحله‌ای از سهام عدالت در دهک‌های پائین درآمدی جامعه حتی در گذشته فرآیند شناسایی اولیه و ثبت نام وجود نداشته به دلیل اینکه دستگاه مسئول مشخص و شناسایی اولیه بوسیله همان دستگاه انجام می‌شد پس در شناسایی اولیه این مرحله نیز هیچ نیازی به ثبت نام مقدماتی، پرداخت مبلغ و هزینه‌ای نیست.

سخنگوی اتحادیه سراسری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: یک عده افرادی در کشور هستند که در واقع آن‌ها جاماندگان سهام عدالتند.

وی افزود: این افراد کسانی هستند که در سال‌های گذشته ضمن شناسایی و دریافت دعوت نامه، تکالیف قانونی خود را انجام داده‌اند ولی به دلیل اختلال سیستمی سهام دریافت نکرده‌اند.

حیدری با اشاره به اینکه تعداد این افراد نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر است، یادآورشد: انتظار می‌رود دبیرخانه مرکزی سهام عدالت سهام آن‌ها را با همان قراردادهای قبلی تخصیص دهد چون اولویت نخست و بهانه دهک‌های بعدی که اکنون مشمول هستند از جمله همین نهادهای حمایتی همان یک میلیون و 800 هزار نفر بودند./منبع: تسنیم

واریز سود تیرماه بحساب سهام عدالت پس از سال‌ها با سجامی شدن

 شرکتهای بورسی، سالانه مجمعی را برای اتخاذ تصمیماتی در رابطه با میزان تقسیم سود برگزار می‌کنند که به نتیجه حاصل از آن سود مجمع گفته می‌شود؛ سودی که شامل حال سرمایه گذارانی می‌شود که تا روز مجمع مالک سهام آن شرکت باشند. طبق قانون تجارت، شرکتهای بورسی تا هشت ماه بعد از برگزاری مجمع فرصت دارند که سود نقدی را بین سهامداران خود تقسیم کنند.

جدا از این فرصتی که در اختیار شرکت ها قرار دارد، نحوه پرداخت سود از سوی شرکتها هم سال‌هاست که به یکی از دغدغه‌های سهامداران تبدیل شده است. دلیل آن هم اصرار برخی شرکتها بر واریز سود سهامداران از روشهای سنتی و منسوخ شده‌ای بود که به غیر از منصرف کردن سهامداران از دریافت سود خود و رسوب سود در شرکتها، تقریبا هیچ اثر دیگری نداشت. درواقع با اینکه حدود چهار سال از راه اندازی سامانه سجام می‌گذرد و شرکتها می‌توانستند بدون دردسر از طریق این سامانه، سود را به حساب سهامداران واریز کنند اما همچنان بر روش سنتی معرفی یک بانک برای دریافت سود و تاکید بر مراجعه حضوری سهامداران به بانک پایبند بودند. این درحالی است که بعضا میزان سودها به قدری کم بود که برای سهامدار صرف نداشت حتی به بانک مراجعه کند. تا اینکه امسال چراغ واریز سودهای رسوب شده از طریق سجام روشن شد و تا کنون سود سنواتی دو میلیون و ۷۶۷ هزار سهامدار از طریق سامانه سجام به حسابشان واریز شده است.

واریز سودهای سنواتی منجر به تقویت نقدینگی موجود در بازار می‌شود

نیما میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وعده رئیس سازمان بورس مبنی بر پرداخت سودهای رسوبی و تاثیر این اقدام در اعتمادسازی بازار توضیح داد: پرداخت سود سنوات گذشته یکی از آرزوهای دیرین توده‌های سهامداران بوده است. افرادی که به دلایل مشغله کاری، کم بودن میزان سود یا عدم اطلاع از فرایند، سودهایشان را دریافت نکرده‌اند و بعضا رقم این سودها حتی مبلغ کمی نیز نبوده است.

وی افزود: واریز این سودها به صورت الکترونیکی یک خبر  مسرت بخش  است. طبیعتا با عملیاتی شدن بیشتر این موضوع و مشاهدات جامعه سهامداری، خوشبینی به تصمیم‌سازی اصولی سازمان بورس نیز تقویت خواهد شد و امیدوارم این رویه با جدیت و سرعت دنبال و تا پایان سال جاری تکمیل شود.

میرزایی در پاسخ به این سوال که پرداخت سودهای رسوبی چه تاثیری بر بازار می‌تواند داشته باشد گفت: تفکر جاری بر بازار سرمایه و سهامداران نشان داده است که عموما آنان علاقه‌مند و وفادار به این بازار هستند و سرمایه‌های مازاد کسب شده در آن را در قالب سهام یا اوراق در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ بنابراین واریز این سودها موجب تقویت نقدینگی موجود در بازار و افزایش قدرت خریداران خواهد شد که این موضوع مطلوبی است. همچنین اعتماد سهامداران به بازار سرمایه و صیانت کامل از منافعشان نیز بیشتر  و ترک‌های خورده شده در سال ۱۳۹۹ بر بدنه اعتماد سهامداران با اینگونه تصمیمات درون سازمانی ترمیم خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه طبق اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، از ابتدای سال جاری تا پایان هفته گذشته، سود سنواتی دو میلیون و ۷۶۷ هزار سهامدار از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب بانکی سهامداران واریز شده است، اظهار کرد: برای شروع و برای موضوعی به این بزرگی کار انجام شده قابل تقدیر است؛ هرچند به نسبت کلیه شرکت‌ها و کلیه سهامداران، مسیر باقی مانده نیز کم نیست. در صورتی که با همین سرعت و جدیت این موضوع دنبال شود خوشبینم که تا پایان سال جاری پرونده این موضوع مهم و چندین ساله با موفقیت بسته شود.

میرزایی با بیان اینکه پرداخت‌ سودهای رسوبی از طریق سامانه سجام صورت می‌گیرد ولی همه مردم حساب سجامی ندارند، پیشنهاد کرد: اولا باید توجه کنیم که همین موضوع خود مشوق سجامی ‌شدن سهامداران (عمدتا تازه وارد) می‌شود که اتفاق بسیار مثبتی است. گسترش شبکه الکترونیکی ارتباطات دوسویه بین بورس با سهامداران از کانال سجام موجب تسهیل و تقویت زیرساخت استفاده از بازار سرمایه می‌شود. به‌نظرم اطلاع‌رسانی گسترده  برای توده‌های مردمی‌ که اطلاعات کمتر یا دیرهنگام نسبت به اخبار بورسی دارند، یکی از راه حل‌های اصلی است. به اعتقاد وی گسترش احراز هویت و ثبت نام غیرحضوری و رایگان که در سال گذشته شتاب گرفت نیز یکی دیگر از راه حل‌های سجامی‌ شدن است. وضع محدودیت‌های معاملاتی به‌ویژه برای خریداران عرضه‌های اولیه و سهامداران عدالت که سجامی ‌نشده‌اند (البته  با مدیریت دوراندیشانه) می‌تواند این معما را تکمیل کند.

منبع: ایسنا

سود جاماندگان سهام عدالت چقدر است؟

طبق جلساتی که با سازمان بهزیستی و کمیته امداد برگزار شده، فهرست کسانی که مشمول هستند اما سهام عدالت ندارند استخراج شده حدود ۳.۵ میلیون نفر که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند اما سهام ندارند قرار است این فهرست با سامانه وزارت رفاه چک بشود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: فهرست افراد جامانده از سهام عدالت و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی استخراج شده که حدود ۳.۵ میلیون نفر هستند.

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه صف اول به سوالات زیر در حوزه واگذاری شرکت‌های دولتی پاسخ داد.

سوال: اساس و هدف خصوصی سازی در کشور چه بود و چه میزان به این هدف دست پیدا کردیم؟

قربان زاده: طی دهه‌های گذشته اقتصاد مردم محور که افراد مشارکت واقعی داشته باشند اتفاق نیفتاده، قرار بود با سیاست‌های اصل ۴۴ ریل‌گذاری در این زمینه صورت بگیرد. اصل بر حکمرانی دارایی دولت است، ملی سازی  و خصوصی‌سازی فرع است و اگر فقط انتقال صرف شرکت صورت بگیرد هدف محقق نمی‌شود.

سوال: آیا همه واگذاری‌ها مشکل داشت و خصوصی‌سازی مترادف با مشکلات است؟

قربان زاده: در تصویری که از واگذاری بنگاه‌ها در دو دهه گذشته بیان شده در واقع اغراق نسبت به ایرادات و مشکلات صورت گرفته است.

مهم‌ترین شرکت‌ها و ارزنده‌ترین سهام‌ها، زمانی در اختیار دولت بوده که واگذار شده‌اند و الان سودده هستند، صرفاً چند واگذاری چالشی بوده است.

خصوصی‌سازی جزیره جداگانه از اقتصاد کشور نیست. هر تصمیمی در اقتصاد گرفته می‌شود، تاثیر بر خصوصی‌سازی دارد.

تا زمانی که تولید به‌صرفه نباشد و جذابیتی که تولید دارد، بخش‌های موازی نداشته باشند، نباید توقع داشته باشیم خصوصی‌سازی گل‌وبلبل شود. باید مالکیت را پاداشی قرار دهیم برای مدیرت بهره‌ور.

سوال: در سابقه سازمان خصوصی‌سازی خطا و تخلفاتی داریم چه برنامه‌ای تدوین شده از اینجا به بعد شاهد چنین خطاهایی نباشیم؟

قربان زاده: پیشنهاداتی که باید در عرصه اقتصاد کلان بیفتد ارائه شده است. معجزه‌ای جز رشد بخش حقیقی اقتصاد وجود ندارد. نمونه آن  ارز ترجیحی بود که  بازگشت به ریل صحیح اقتصاد است.

چنین تصمیماتی کمک می‌کند به اقتصاد متعادل نزدیک شویم که در عرصه واگذاری هم به تولید به‌صرفه خواهیم رسید.

در واگذاری‌ها مداخلات مستقیم دولت‌ها وجود داشته و با مقاومت‌هایی روبه‌رو بوده‌ایم. باید کاری کنیم تا وزارتخانه رغبت کند برای واگذاری شرکت زیرمجموعه خود.

این ایده را دادیم که ابتدا  مالکیت را واگذار نکنیم بلکه  ابتدا اهلیت فرد را بررسی کنیم. اگر در صورت‌های مالی شرکت این تغییر مثبت محسوس بود، آن فرد مالک بخشی از سهام شرکت شود. این سازوکار نظام انگیزشی ایجاد می‌کند که  فرد بعد از بهره‌ور کردن بنگاه به‌تدریج مالک سهام شرکت شود و این ایده کمک می‌کند به سمت کارایی و بهره‌وری بنگاه حرکت کنیم.

ابزارهای بازار سرمایه متنوع است

سوال: جایگاه بازار سرمایه در روند خصوصی‌سازی کشور چیست؟

قربان زاده: بازار سرمایه با همین واگذاری‌ها به عمق رسیده است. نقش مهم آن ایجاد شفافیت و انضباط مالی در ابتدای کار است. اولویت گسترش مالکیت در سطح عموم با عرضه تدریجی در بازار سرمایه اتفاق می‌افتد. عرضه‌های بلوکی ما هم در بازار سرمایه است.

ابزارهای بازار سرمایه متنوع هستند و می‌توانند در حیطه واگذاری دارایی‌های دولت کمک کنند حتی دارایی‌های ثابت.

سوال: برنامه‌ای به‌صورت مشترک با بورس برای واگذاری شرکت‌ها دارید؟

قربان زاده: دو شرکت ایران خودرو و سایپا به دلیل وثیقه بودن سهام دولت‌شان قابل واگذاری نبودند که با دستور رئیس جمهور و عزم دولت سهم ۵ درصدی ایران خودرو و ۱۷ درصدی سایپا باید واگذار شود. ارزش واقعی ایران خودرو و سایپا بسیار ارزنده‌تر است.

این پیشنهاد را به وزارت صمت دادیم که سهام تودلی این دو شرکت در کنار سهام باقیمانده دولت به‌صورت بلوک واحدی شکل بگیرد و  یکپارچه عرضه شود.

شناسایی حدود ۳.۵ میلیون جامانده سهام عدالت/ هیچ ثبت نامی نیاز نیست

سوال: اجرای قانون واگذاری سهام به جاماندگان سهام عدالت در چه مرحله‌ای است؟

قربان زاده: پیش نویس مصوبه هیات دولت در باره این تکلیف  در مورد مشمولان کمیته امداد و بهزیستی آماده شده است. در چند مرحله تکلیف این واگذاری سهام به جاماندگان اجرا می‌شود.

 جلساتی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد برگزار شده فهرست کسانی که مشمول هستند اما سهام عدالت ندارند استخراج شده حدود ۳.۵ میلیون نفر که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند اما سهام ندارند قرار است این فهرست با سامانه وزارت رفاه چک بشود.

۵۰ درصد تخفیف برای این مشمولان در نظر گرفته شود و ۵۰ درصد هم از محل سود سال‌های آتی تسویه می‌شوند پس مشمولان تحت پوشش کمیته و بهزیستی حتی یک ریال هم  برای دریافت سهام عدالت نباید پرداخت کنند همچنین هیچ ثبت نامی هم نیاز نیست انجام دهند.

در مورد مابقی افراد هم دو دهک اول که باقی می‌مانند در  مرحله دوم است و در مرحله سوم افراد  ۴ دهک بعدی هستند که وزارت اقتصاد و رفاه سازوکار شناسایی افراد را باید داشته باشند.

منابع دولت در خصوص سهام ارزنده الان روی تابلوی بورس حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وثیقه است. تنها از سهام غیر وثیقه  قابل‌واگذاری برای پرتفوی سهام  عدالت تصمیم گرفته می‌شود که شامل هلدینگ  خلیج فارس و ۳ بانک است.

نیاز به اصلاح قانون داریم تا از منابع دیگر هم بتوانیم برای پرتفوی سهام عدالت استفاده کنیم تا منابعی برای پرداخت سهام عدالت به جاماندگان دهک‌های بعدی باشد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها