وام فوری | وام فوری بدون ضامن | وام ازدواج |وام فوری بانک ملت | وام فوری با سفته

وام 100 میلیونی رئیسی بمناسبت شب یلدا / وام فوری با اقساط 10 ساله بدون سپرده و کم سود

کد خبر: 1167148

جزئیات جدید از پرداخت وام با سود کم و شرایط ویژه به خانوارها منتشر شد.

وام 100 میلیونی رئیسی بمناسبت شب یلدا / وام فوری با اقساط 10 ساله بدون سپرده و کم سود

وام / وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود

شرایط وام ۲۰۰ میلیونی با بهره ۱۲ درصد 

بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش تاکنون در قالب «شیلات کارت» در راستای تأمین نهاده‌های اولیه آبزی پروران از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رجبعلی قربان‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در راستای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، طرح شیلات کارت برای تأمین سرمایه در گردش به منظور تأمین نهاده‌های اولیه همچون بچه ماهی و خوراک آبزیان برای متقاضیان به اجرا درآمده که سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان و با بهره ۱۲ درصد است.

رجبعلی قربان‌زاده افزود: از مجموع تولیدکنندگان آبزی که برای دریافت تسهیلات شیلات کارت در سامانه سیتا ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون ۱۶۹۴ متقاضی با رقم ۲۲۱ میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که از این تعداد ۳۱۹ مورد از بانک کشاورزی، اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

وی تأیید کرد: در حال حاضر در استان‌های مازندران حدود ۱۴ میلیارد تومان، خراسان رضوی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، استان اصفهان دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و لرستان بیش از یک میلیارد به تولیدکنندگان آبزیان در قالب شیلات کارت، تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده است.

قربان‌زاده در همین حال گفت: بر اساس دستورالعملی که سازمان شیلات ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تنظیم کرده است، قرار شده تولید کنندگان ماهیان سردآبی، گرم آبی، خاویاری، میگو و ماهیان دریایی بتوانند از تسهیلات سرمایه در گردش در قالب بازارگاه برای تأمین نهاده‌ها نیز استفاده کنند.

این مقام مسئول افزود: تاکنون بیش از ۶۷۴ متقاضی با رقم ۳۴۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش در بخش آبزی پروری از محل سامانه بازارگاه معرفی شده‌اند و از این تعداد ۱۶۵ مورد منجر به عقد قرارداد شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران با اشاره به فقدان زیرساخت لازم در سامانه‌ای که بانک کشاورزی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از سامانه بازارگاه طراحی کرده، تصریح کرد: نرم‌افزاری که بانک کشاورزی برای ثبت نام متقاضیان و دریافت تسهیلات طراحی کرده، قابل استفاده برای بخش شیلات نیست و برای آن باید نرم‌افزار جدید طراحی شود.

وی همچنین گفت: با پیگیری از طریق بانک و وزارتخانه و با رفع مسأله نرم‌افزار، واحد‌های آبزی پروری نیز می‌توانند از منابع مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از محل بازارگاه استفاده کنند.

منبع: روزنامه ایران

وام ۱۰ میلیون‌تومانی شب یلدای رئیسی برای همه مردم

وزیر میراث فرهنگی گفت: اخیراً وام‌های مختلفی برای کارمندان در نظر گرفته شده است و با توجه‌به توسعه‌ای که در صندوق کارآفرینی امید وجود داشت برای همه مردم تسهیلاتی فراهم می‌شود تا ۱۰میلیون صنایع دستی خریداری و به‌صورت اقساط پرداخت کنند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: اخیراً وام‌های مختلفی برای کارمندان در نظر گرفته شده است و با توجه‌به توسعه‌ای که در صندوق کارآفرینی امید وجود داشت برای همه مردم تسهیلاتی فراهم می‌شود تا ۱۰میلیون صنایع دستی خریداری و به‌صورت اقساط پرداخت کنند.

سید عزت‌الله ضرغامی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش‌های میراث فرهنگی خمین اظهار داشت: خمین مجموعه‌ای از ارزش‌های میراث فرهنگی است البته کنار جاذبه‌های گردشگری و موقعیت خوب گردشگری و توانمندی‌هایی که در حوزه صنایع دستی دارد شهرستان بیشه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه بیت شریف حضرت امام(ره) در رأس میراث فرهنگی و معنوی کشور قرار دارد، افزود: وظیفه معنوی و فرهنگی ناملموس از نظر ما مهم‌تر از میراث ملموس فرهنگی است، امام راحل ما را زنده کرد و بشریت را احیا کرد، تاریخ بشر به‌ویژه تاریخ معاصر به دوران قبل و بعد امام تقسیم می‌شود، امروز جبهه مقاومت در دنیا نیمی از دنیا را در اختیار دارد غیر از قلب‌های ملت‌ها که همه با هم هستند که این مهم را همه مدیون امام راحل هستند و دشمنان از این موضوع آگاهی دارند و سعی می‌کنند با استفاده از ابزارهای نوین به‌ویژه فضای مجازی ترسیم ناصوابی از گذشته و انقلاب را نشان دهند تا بتوانند محبت امام را از دل مردم و جوانان خارج کنند‌ اما این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: امام راحل در قلب همه ملت ایران جای دارد، همه عاشق امام هستند و عظمت امام را درک می‌کنند و در دنیا افتخار می‌کنیم که هویت ایران، شخصیتی مانند امام خمینی بزرگ است، جوانایی که با محبت امام زندگی خود را شروع کردند و قلب خود را با محبت امام گرۀ کوری زدند چنان‌که این گره گشودنی نیست و این برای ملت ایران همیشه باقی می‌ماند‌.

ضرغامی عنوان کرد: وظیفه ما این است که گردشگرانی که در بیت امام(ره) حضور پیدا می‌کنند با شخصیت امام به‌درستی آشنا شوند که این شناخت باید در مورد حسینیه جماران، مرقد امام و بیت امام انجام شود چراکه آنها مانند زنجیره‌ای برای معرفی ارزش‌های بشری، ملی و افتخارات ملت ایران در سطح جهانی هستند بنابراین باید برای این سه حوزه حداقل یک طراحی خاصی وجود داشته باشد تا افرادی که عاشق امام هستند و گردشگرانی که علاقه‌مند به آشنایی با هویت ایران و انقلاب هستند استفاده کنند که از این لحاظ دچار عقب‌ماندگی هستیم.

وی ادامه داد: به هیچ وجه در شأن امام برنامه‌ریزی برای روایت شخصیت بزرگوار وجود ندارد و سعی می‌شود یک حداقلی از این نقیصه جبران شود تا جهان با وجود باعظمت حضرت امام(ره) بیشتر آشنا شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در خصوص نظام مسائلی که در حوزه گردشگری وجود دارد مطالعاتی انجام گرفته است که باید این مسائل به‌درستی حل شود، بخش زیادی از آن مربوط به حوزه زیرساخت‌ها می‌شود، با دستگاه‌های مختلفی که به‌نوعی با حوزه گردشگری مرتبط هستند چه به‌لحاظ قانونی و چه به‌لحاظ تفاهمنامه با دستگاه‌های مرتبط پیگیری شده است که تاکنون با 11 دستگاه تفاهم شده است که با کمک هم کار را انجام دهیم و چه به‌صورت حضور در محل و حل مشکلات در محل سعی می‌کنیم گره‌های گردشگری را باز کنیم.

ضرغامی عنوان کرد: ظرفیت‌های گردشگری فراوانی خمین در بخش‌های مختلف دارد، امروز مسایل، مشکلات و کمبودهای خمین به‌نوعی برای بنده روشن‌تر شد، امید است یک برنامه‌ریزی جدید در این زمینه انجام شود تا از همه ظرفیت خود برای معرفی بهتر و تقویت گردشگری استفاده کنیم به‌ویژه به کسانی که در حوزه زیرساخت‌ها فعالیت می‌کنند قول داده شد هر گونه مساعدتی از سوی ما از جمله اعطای زمین‌، مجوزها، تسهیلات بانکی، مشوق‌های مختلف، معافیت‌های مختلف پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بسته‌ حمایتی برای سرمایه‌گذاران طراحی و در دولت به تصویب رسانده‌ایم و سعی بر این است با سرعت و قوت این بسته عملیاتی شود تا چهره خمین به‌لحاظ معنوی تغییر اساسی داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: ریاست جمهور محترم در زمینه صنایع دستی برای 10 هزار نفر از فعالان صنایع دستی مجوز بیمه یک‌طرفه بدون کارفرما صادر کرده است که این مهم در سطح ملی تقسیم می‌شود که کمک بسیاری به فعالان صنایع دستی خواهد داشت، به‌دنبال بازارچه‌های مختلفی هستیم و امروز از یکی از بازارچه‌ها رونمایی شد.

ضرغامی بیان کرد: اگر بتوان عرضه صنایع دستی را آن‌گونه که شایسته است تسهیل کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند به‌راحتی تولیدات خود را عرضه کنند بخش زیادی از این مشکل برطرف می‌شود، مصوباتی در دولت وجود داشت و اخیراً وام‌های مختلفی برای کارمندان در نظر گرفته شده است و با توجه‌به توسعه‌ای که در صندوق کارآفرینی امید وجود داشت برای همه مردم تسهیلاتی فراهم می‌شود تا 10 میلیون صنایع دستی خریداری کنند و به‌صورت اقساط پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون در چند قسمت از کشور غرفه‌هایی تدارک دیده شده است و کار آغاز شده است و با راه‌اندازی نمایشگاه تهران غرفه‌ها مستقر می‌شوند و بعد تکثیر می‌کنیم و به‌عبارتی هر فردی با معرفی ساده می‌تواند 10 میلیون تومان صنایع دستی خرید کنند و به‌صورت اقساط پرداخت کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در حوزه برندسازی و بسته‌بندی اقدامات جدیدی آغاز شده است و شرکت‌هایی را به‌عنوان متخصص فعال می‌کنیم چراکه اگر بسته‌بندی ما خوب شود صادرات و فروش داخل تا حد زیادی رفع می‌شود، تاکنون مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه صنایع دستی در حال انجام است و امید است نسبت به گذشته تحول بیشتری ایجاد کنیم./تسنیم

شرایط وام 100 میلیونی دولت به سرپرستان خانوار

در بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک آمده است: «درخصوص ابلاغ بندهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ذیل ماده ۶۹ قانون مذکور، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه آن بانک جهت اعطای تسهیلات موصوف مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان و مدت بازپرداخت حداکثر ۱۰ سال و مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر و در نظر گرفتن شرایط خانوار به شرح زیر تعیین و ارسال می‌شود. بدیهی است دستورالعمل مربوطه متعاقباً ارسال خواهد شد.

الف) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب دو فرزند شده یا می‌شوند، هر خانواده به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان

ب) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به صاحب یک فرزند شده یا می‌شود، هر خانواده به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان.

ج) خانوارهای دونفره ( زوج و زوجه) به هر خانواده مبلغ ۷۰ میلیون تومان.

لازم به ذکر است استعلام‌های لازم جهت بهره‌مندی متقاضیان از تسهیلات مسکن مبنی بر عدم اخذ تسهیلات مسکن از بانک‌ها و موسسات اعتباری از سامانه سمات بانک مرکزی دریافت شود.

با عنایت به مراتب فوق، خواهشمند است دستور فرمایند ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود».

مبالغ و شرایط پرداخت تسهیلات مسکن قانون جوانی جمعیت

طبق این گزارش، براساس ماده ۶۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بانک مرکزی باید در راستای اجرای بند (چ) ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع سپرده­‌های پس انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می‌شوند، به میزان ۱۵۰ میلیون تومان اقدام کند.

همچنین، این بانک باید در راستای اجرای بند (چ) ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان از منابع سپرده­‌های پس انداز و جاری قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با باز پرداخت حداکثر ۱۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن به شرح ذیل اقدام کند:

الف ـ خانوارهای صاحب دو فرزند تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان به هر خانواده به میزان ۱۰۰ میلیون تومان.

ب ـ خانوارهای صاحب یک فرزند تا سقف ۱۶۰ میلیارد تومان به هر خانواده به میران ۸۰ میلیون تومان.

پ ـ خانوارهای دو نفره (زوج و زوجه) تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان به هر خانواده به میزان ۵۰ میلیون تومان.

منبع: ایسنا

پرداخت وام بدون ضامن افزایشی شد

در ۶ ماه گذشته حجم تسهیلات بدون ضامن بانک های دولتی به مردم برابر با ۱۶ همت بوده که ۲٫۶۷ درصد از نقدینگی افزوده شده در این مدت بوده است. محاسبات نشان می دهد متوسط دریافتی وام برای اشخاص در حدود ۳۳ میلیون تومان به ثبت رسیده است

خاندوزی در اظهارات اخیر خود به سهم ۱۶ هزار میلیاردی تسهیلات بدون ضامن بانک های دولتی در مدت ۶ ماه اشاره کرده است. به عبارت دیگر یعنی ماهی ۲ هزار و ۶۷۰ میلیادر تومان.

به نقل از ایبنا، بررسی های آماری نشان می دهد از ابتدای بهمن ماه تا کنون ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور افزوده شده است. چرا که دطبق آمارهای بانک مرکزی در دی ماه نقدینگی برابر با ۴ هزار و ۵۰۱ هزار میلیارد تومان و در خرداد ماضاه طبق آخرین داده های بانک مرکزی این شاخص برابر با ۵ هزار و ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده است. رشد ۱۶ هزار میلیاردی تسهیلات بدون ضامن از سوی بانک های دولتی در حقیقت ۲٫۶۵ درصد از نقدینگی افزوده شده دراین مدت بوده است.

آمار وام بدون ضامن / متوسط وام بدون ضامن چقدر؟

باتوجه به حجم ۱۶ همتی تسهیلات در این مدت در قالب ۴۷۵ هزار و ۴۴۵ فقره محاسبه می شود متوسط تسهیلات بدون ضامن با توجه به سقف ۱۰۰ میلیون تومانی ۳۳ میلیون تومان بوده است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفا اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.

در واقع نظام پرداخت تسهیلات بر اساس ضامن، سال‌هاست در بسیاری کشور‌ها منسوخ شده و آنچه که مبنای اعطای وام خرد قرار می‌گیرد اعتبار فرد در شبکه بانکی است. این اعتبارسنجی براساس سابقه اعتباری فرد در نحوه بازپرداخت تسهیلات، میزان مانده تسهیلات، میزان درآمد ماهیانه و مواردی از این دست محاسبه می‌شود.

با وجود اینکه بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیر به شبکه بانکی ابلاغ کرد، اما بانک‌های دولتی از ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و براساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.

تسهیلات بانک‌های دولتی

در همین راستا از ابتدای بهمن پارسال تا پایان تیر امسال ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی پرداخت شده است.

طبق این جدول، بیشترین تسهیلات بدون ضامن توسط بانک سپه با ۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان برای ۱۹۵ هزار و ۹۷۷ فقره تسهیلات پرداخت شده است. در واقع ۳۳.۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی بدون ضامن توسط بانک سپه انجام شده است.

بعد از آن بانک تجارت با ۱۶.۶ درصد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۱۴.۳ درصد، بانک ملی با ۱۳.۷ درصد رتبه‌های بعدی را از نظر بیشترین میزان پرداخت وام بدون ضامن دارا هستند.

علت سهم پایین تسهیلات خرد ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن در بانک صنعت معدن، توسعه تعاون و کشاورزی، تخصصی بودن این بانک‌ها و سهم اندک وام‌های خرد از کل تسهیلات اعطایی است.

باتوجه به ساختار تامین مالی و شکل‌گیری ساختار تسهیلات‌دهی با یک یا دو ضامن، جایگزینی آن با نظام اعطای تسهیلات براساس اعتبارسنجی فرایندی زمان‌بر خواهد بود و در یک دوره زمانی می‌تواند به‌تدریج سهم اعطای تسهیلات براساس اعتبارسنجی را از کل تسهیلات اعطایی افزایش داد. این حرکت بدون الزام قانون و به‌صورت داوطلبانه از سوی وزارت اقتصاد آغاز شد و امید است این روند به‌تدریج به وضعیتی غالب برای انواع تسهیلات بانکی تبدیل شود.

منبع: تجارت نیوز

۱۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها