حقوق بازنشستگان| واریز حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان

خبر داغ درباره افزایش حقوق بازنشستگان | واریز افزایش حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت اوایل هفته آینده | حقوق مرداد بازنشستگان اعلام شد

کد خبر: 1167246

بحث افزایش حقوق مابقی بازنشستگانی که تاکنون اقدام نشده بود، قطعی و اجرایی می‌شود و به این ترتیب ۳۸ درصد به حقوق آنها افزوده خواهد شد.

خبر داغ درباره افزایش حقوق بازنشستگان | واریز افزایش حقوق بازنشستگان و مابه التفاوت اوایل هفته آینده | حقوق مرداد بازنشستگان اعلام شد

نماینده سیرجان در حاشیه جلسه نمایندگان با «رئیسی» و میرکاظمی با اعلام این خبر که بحث افزایش حقوق مابقی بازنشستگان ، اجرایی و ۳۸ درصد به حقوق آنها افزوده می‌شود ، گفت: از رئیس جمهور خواستار برخورد قاطع با مقصران تأخیر در اجرای رتبه‌بندی معلمان هستم.
ابراهیم «رئیسی»رئیس جمهور با مجمع نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان ، هرمزگان و یزد با دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار مجامع نمایندگان استان‌های مذکور دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره مسائل مختلف استان‌های خود و همچنین موضوعات مربوط به مسائل ملی را مطرح کردند.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان که در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان برگزار شد، خواستار توجه جدی دولت به مسائل و مشکلات عدیده استان کرمان در بخش‌های مختلف شد.

رییس فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه نمایندگان این مجمع با آقای رئیس جمهور و معاونان وی و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر که بحث افزایش حقوق مابقی بازنشستگانی که تاکنون اقدام نشده بود، قطعی و اجرایی می‌شود و به این ترتیب ۳۸ درصد به حقوق آنها افزوده خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه همه زیرساخت‌ها فراهم شده است، از رئیس جمهور محترم خواستار برخورد جدی و قاطع با مقصران تأخیر در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان هستم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن گلایه از این موضوع که با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی چرا هنوز اجازه واردات خودرو داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بعضی از خودروسازان داخلی به جای ساختن خودروهایی امن که وسیله آرامش و آسایش مردم شریف ایران اسلامی باشد، برای آنها ارابه مرگ تولید می‌کنند.

این در حالی است که برای مثال قیمت اعلامی کارخانه برای یک «پراید ۱۵۱» حدود ۱۶۵ میلیون و در بازار آزاد حدود ۱۸۰ میلیون تومان است که حتی با نرخ آزاد ارز حدود ۶ هزار دلار است و می‌توان خودروهای بسیار با کیفیت‌تر از «پراید ۱۵۱» را با این قیمت وارد کرده و در اختیار مردم عزیز ایران قرار داد که این موضوع نه‌تنها باعث آسایش مردم و کاهش تلفات ناشی از ناایمنی خودرو در هنگام تصادفات می‌شود بلکه باعث می‌شود تولیدکنندگان داخلی نیز ناچار بر کیفیت محصولات خود بیفزایند.

حسن‌پور در این دیدار خواستار حمایت واقعی از بخش خصوصی شد و گفت: حمایت از بخش خصوصی بایستی از شعار به عمل تبدیل شود./زنهار

اطلاعیه تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان 

خبرهایی به گوش می‌رسد که قرار است تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان اطلاعیه صادر کند.

خبرهایی از احتمال صدر اطلاعیه توسط تامین اجتماعی به گوش می‌رسد؛ ظاهراً قرار است تا ساعاتی دیگر سازمان تامین اجتماعی اطلاعیه‌ای در رابطه با جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان صادر کند.

از قرار معلوم امروز یا فردا سرپرست وزارت کار در مصاحبه‌ای، رای و نظر دولت در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان را ابلاغ می‌کند.

بازنشستگان بی‌صبرانه در انتظار دریافت این اخبار هستند./ایلنا

فرمول حقوق مرداد بازنشستگان چگونه است ؟

به دلایلی که هنوز معلوم نیست دولت از ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری می‌کند. با این حال نقل قول‌ها از افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان حکایت دارند اما هیچ کدام از این اخبار به معنی افزایش حقوق ماه مرداد نیست.

هنوز از ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبری نیست، هرچند نقل قول‌ها حکایت از افزایش ۳۸ درصدی مستمری غیرحداقلی بگیران بدون رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان در ماه دارد. با این وضعیت نحوه محاسبه حقوق مردادماه بیش از ۱٫۶ میلیون بازنشسته سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی چگونه خواهد بود؟

طبق روال سازمان تامین اجتماعی از بیستم هرماه آغاز به پرداخت مستمری بازنشستگان خواهد کرد و همیشه چند روز جلوتر از این اتفاق فیش مستمری ماه جدید برای بازنشستگان صادر می‌شود.

در حال حاضر کمتر از یک هفته تا آغاز موعد پرداخت حقوق مرداد ماه بازنشستگان باقی مانده است، بررسی های حاکی از آن است که فیش حقوق این ماه براساس احکام قبلی صادر شده است و این یعنی هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست.

برابر قانون، هرگونه افزایش یا کاهش مبلغ حقوق بازنشستگان نیازمند ابلاغ رسمی دولت است، براساس این ابلاغ است که احکام حقوق بازنشستگی فرد به فرد مستمری بگیران برای مدت یک سال تغییر و در نتیجه حقوق بازنشستگی افزایش پیدا می‌کند.

حقوق مرداد بازنشستگان چقدر است؟

درست است که تا به اینجا همه نقل قول‌ها از پیروزی بازنشستگان معترض حکایت دارد اما مادامی که دولت مصوبه جدید را ابلاغ نکند، خبری از افزایش حقوق نیست.

علاوه براین مصوبه قبلی نیز به دلیل معیوب بودن از سوی مجلس باطل اعلام شده است و این یعنی حتی ادامه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان برای ماه مرداد با اشکال قانونی روبرو خواهد بود.

این سردرگمی می‌تواند به معنای رجعت احتمالی سازمان تامین اجتماعی به مصوبه‌ای باشد که در سال ۱۴۰۰ برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تعیین شده بود. این اتفاق به کاهش موقت و مقطعی مستمری‌ها منجر می‌شود.

هرچند این احتمال هم وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی با اغماض و ارفاق همچنان حقوق بازنشستگان معترض را بر مبنای مصوبه ابطال شده به صورت علی الحسباب پرداخت کند تا بعد از تصویب و ابلاغ مصوبه جدید، تکلیف مابه التفاوت ماه‌های معوقه روشن شود.

عاقبت چه خواهد شد؟

قطع مسلم اگر ملاک اجرای روال قانونی باشد، تعلل دولت برای ابلاغ مصوبه جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، بیش از این نمی‌تواند به درازا بکشد.

فارغ از اینکه اداره وزارت رفاه به دست سرپرست یا وزیر، از قانون همه اشخاصی که جلوی تغییر مصوبه معیوب دولت را گرفته‌اند قابل تعقیب و مجازات هستند اما معلوم نمی‌کند که این تاخیر نهایتا چقدر ادامه خواهد داشت؟

منبع: تجارت نیوز

مبلغ ۵۱۵ هزار تومان از حقوق بازنشستگان حذف شد؟

ررئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و نظر مجلس گفت: هرچند ما شایعاتی مبنی بر اینکه می‌خواهند ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت را ندهند و فقط ۳۸ درصد را بدهند اما باید دولت بداند ما یک ریال کمتر از قانون را نخواهیم پذیرفت.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: هرچند ما شایعاتی مبنی بر اینکه می‌خواهند ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت را ندهند و فقط ۳۸ درصد را بدهند اما باید دولت بداند ما یک ریال کمتر از قانون را نخواهیم پذیرفت.

حسن صادقی در جلسه لایو اینستاگرامی درباره آخرین تحولات و وضعیت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان و مخاطبان،‌ با اشاره به گذشت ۱۹ روز از ابطال مصوبه حقوقی دولت توسط نامه رئیس مجلس، گفت: ما هنوز ندیدیم که کسی در این مدت بگوید با این نظر مجلس حکم دولت باطل است و دولت نظر هیات مدیره تامین اجتماعی را می‌پذیرد یا خیر.

وی با بیان اینکه به همین دلیل دعوتی به عمل آمد تا در جلسه‌ای ما و اعضای کانون بازنشستگان با سرپرست وزارت کار و مدیرعاملان صندوق‌ها برگزار شود، اظهار داشت: در آن جلسه قرار شد تا درباره برون‌رفت از بحران فعلی صحبت شود و قرار شد سرپرست وزارت کار دو هفته قبل در روز شنبه در صداوسیما افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان را اعلام کند اما متاسفانه دیدیم که دولت به وعده خود در جلسه عمل نکرد و گویا اراده‌ای جز وقت‌کشی وجود ندارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه شکافی در گفتمان و اظهارات مقامات دولت وجود دارد که باعث شده تا به شایعات مقامات و وکلای مجلس دلخوش بمانیم، تصریح کرد: دغدغه و نگرانی ما نبود گزارش شفاف از سوی وزارت کار است. در این میان موضع صریح مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و خود ما فعالان حقوق بازنشستگان نیز لازم است.

صادقی ادامه داد: ما دچار یک دلهره و نگرانی در دل بازنشستگان مشمول ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستیم. ما انتظار داریم نمایندگان مجلس نیز مطالبه‌محورتر و رساتر صحبت کنند.

وی با تاکید بر اینکه از مقطع انقلاب مشروطه تاکنون شاهد این تفکر دیوان‌سالار در دولت بودیم که مانع اجرای قانون به نفع توده‌ها شده است، خاطرنشان کرد: سیستم قدرت‌طلب دولت‌ها به دلیل همان تفکر دیوان‌سالارانه باعث شده تا برای دولتی‌ها سخت باشد تا قانون را اجرا کنند ولو اینکه برای دولت هزینه‌ای نداشته باشد.

به گفته رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، این درحالی است که صندوق تامین اجتماعی براساس مزایای تعریف شده عمل می‌کند و بنگاه حمایتی و کمیته امدادی نیست تا بخواهند از جیب چیزی بپردازند. پرهیز از جرای قانون براساس نگرش دیوان‌سالارانه باعث شده حتی تکلیف مجلس درباره غیرقانونی بودن تصمیم دولت را نیز نپذیرند.

صادقی در پاسخ به سرپرست وزارت کار که در بیانیه خود گفته بود که در چهارچوب حفظ توانمندی و ماندگاری صندوق حقوق بازنشستگان را می‌دهیم، ابراز داشت: دولت چرا برای پایداری و توانمندی صندوق‌ها به سراغ تعهدات دولت نمی‌رود؟ پایداری صندوق‌ها در گروی این است که دولت متقاعد شود که سهم سازمان تامین اجتماعی را در بودجه سالانه بیاورد و نه اینکه از جیب بازنشستگان بزند تا پایداری صندوق‌ها را ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه آنچه سازمان تامین اجتماعی را به این روز انداخته، آوردن اقشار من غیرحقی است که قرار بود دولت کارفرمای آنها باشد اما حق بیمه آنها را برخلاف وعده‌اش نپرداخت، عنوان کرد: این مسئله باعث شد امروز تعهدات به‌روز شده ریالی دولت به صندوق بیش از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان شود. سازمان تامین اجتماعی ۷۰ سال است که به این نحو اداره شده و اگر دولت‌ها به وظیفه خود تاکنون عمل می‌کرد، شاهد این وضعیت نبودیم که صندوق به این روز بیفتد که عده‌ای آن را با کمیته امداد اشتباه بگیرند.

معاون خانه کارگر افزود: اگر دولت ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را درست اجرا کند، باعث کاهش فرار بیمه‌ای و دلگرمی شاغلان جوان برای پرداخت حداکثر به حساب صندوق‌های تامین اجتماعی خواهد بود، اتفاقا همین مسئله باعث پایداری صندوق‌ها می‌شود.

صادقی با اشاره به قانون بودجه امسال یادآور شد: برای بودجه امسال باید ۱۴۴ هزار میلیارد تومان در اسفند ماه ردیف قرار داده می‌شد تا مطالبات تامین اجتماعی رد دیون شود اما تنها با فشار نمایندگان و تجمعات ما، تنها ۹۰ هزار میلیارد تومان آن محقق شد. امروز که سالگرد حضور دولت مدعی انقلابی بودن است، ما نه صدقه، نه هدیه و نه سبد کالا می‌خواهیم بلکه حقوق خود را بر مبنای قانون تامین اجتماعی می‌خواهیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و نظر مجلس گفت: هرچند ما شایعاتی مبنی بر اینکه می‌خواهند ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت را ندهند و فقط ۳۸ درصد را بدهند اما باید دولت بداند ما یک ریال کمتر از قانون را نخواهیم پذیرفت.

وی اضافه کرد: همچنین ممکن است دولت بگوید دیگر باقی‌مانده همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ را به دلیل این افزایش نمی‌دهد که آن را نیز نمی‌پذیریم و تا آخر برای دستیابی به آن رقم نیز تلاش کرده و ان‌شاالله موفق خواهیم شد.

این فعال کارگری با بیان اینکه ما از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سرپرست وزارت کار می‌خواهم قبل از پیچیده شدن مشکلات، زودتر از هرچیزی احکام جدید اصلاح شده مطابق قانون صادر و حقوق بازنشستگان را از همین ماه درست کنند، اظهار داشت: حق ما بازنشستگان این است که حق ما هرچه هست از زبان شیوای مقام عالی وزارت کار بیان شده و در صداوسیما پخش شود./خبرآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها