یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی مرداد ماه | یارانه جدید | یارانه مرداد

رقم یارانه شهریور تغییر کرد | ثبت نام یارانه نقدی جدید آغاز شد + لینک ثبت نام

کد خبر: 1167698

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته بنابراین فعلا گفته می‌شود ماه بعد هم پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.

رقم یارانه شهریور تغییر کرد | ثبت نام یارانه نقدی جدید آغاز شد + لینک ثبت نام

یارانه / یارانه جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.

مرحله ۱۳۸یارانه‌های نقدی نیز پرداخت شد؛ براین اساس دهک‌های یک تا سه نفری ۴۰۰هزار تومان و دهک‌های چهار تا ۹نیز نفری ۳۰۰هزار تومان یارانه می‌گیرند؛ دهک دهمی‌ها نیز مشمول یارانه نخواهند شد؛ اما هنوز تکلیف یارانه برخی نامشخص بود؛ مثلا یارانه معترضین؛ برای پاسخ به ابهامات یارانه‌ای اقتصاد آنلاین به گفت‌وگو با طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخته است.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این سوال که یارانه بعدی نقدی است یا کالایی گفت: تا زمانی که ابلاغ رسمی صورت نگرفته باشد یارانه ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هنوز هم ابلاغی صورت نگرفته بنابراین فعلا گفته می‌شود ماه بعد هم پرداخت به صورت نقدی خواهد بود.

وی در مورد یارانه معترضین توضیح داد: در مرحله ۱۳۷ پرداخت یارانه‌ها معترضینی که توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی بعد از بازبینی‌ها دهک ۱ تا ۹ شناخته شده‌اند معوقات اردیبهشت و خرداد ماه آن‌ها واریز شده و امشب قابل برداشت است و معترضین مرحله ۱۳۸که این ماه شناخته می‌شوند بعد از بازبینی و چنانچه دهک ۱ تا ۹ شناخته شوند معوقات سه ماه آن‌ها همراه با شهریور واریز میشود.

حسینی در مورد سامانه جدیدی که قرار بود در مرداد ماه برای اعتراض معترضین رونمایی شود، اظهار داشت: این سامانه زیر نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی است و هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست و باید از وزارت کار و رفاه اجتماعی سوال شود.

منبع:اقتصادآنلاین

خبری مهم برای جاماندگان یارانه نقدی / ثبت نام از جاماندگان و معترضان جدید یارانه

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد هم زمان با واریز یارانه مرداد، قرار است بابت یارانه‌های معوقه اردیبهشت و خرداد نیز با متقاضیان تایید صلاحیت شده تسویه کامل صورت بگیرد.

پس از اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی در اردیبهشت ماه، دولت به جاماندگان و معترضانی که استحقاق دریافت یارانه داشتند، بدهکار شد.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد هم زمان با واریز یارانه مرداد، قرار است بابت یارانه‌های معوقه‌اردیبهشت و خرداد نیز با متقاضیان تایید صلاحیت شده‌تسویه کامل صورت بگیرد. در مقابل کسانی که تازه به جمع یارانه بگیران اضافه ‌شده‌اند معوقات خود را همراه با یارانه شهریور دریافت خواهند کرد.

به صورت مشخص این تسویه شامل کسانی خواهد شد که بعد از نام نویسی در یکی از دو سامانه وزارت رفاه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تقاضایشان برای دریافت یارانه جدید مورد موافقت قرار گرفت و از تابستان به فهرست یارانه بگیران اضافه شدند.

تیرماه امسال هم زمان با به‌روز شدن اطلاعات درآمدی شهروندان دهک‌های یک تا نُه، شماری از این شهروندان تایید صلاحیت شده‌یارانه ماه تیر را دریافت کردند.

در مقابل اما تسویه‌یارانه‌های معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد این گروه به قرآیندی زمانبر تبدیل شد و همه شهروندان تایید صلاحیت شده از بابت تسویه حساب معوقات، وضعیت مشابه و یکسانی نداشتند.

براساس مشاهدات میدانی و پیگیری‌های انجام شده‌از دو نهاد متولی رسیدگی به‌درخواست متقاضیان و جاماندگان، روال یکسانی برای تسویه حساب دولت وجود نداشت. برخی طلبشان را کامل گرفته‌بوند، با عده‌ای تسویه حساب ناقص صورت گرفته‌بود. گروهی دیگر همچنان منتظر واریز یارانه‌های اردیبهشت و خرداد بودند.

علاوه بر این در فهرست مردادماه یارانه بگیران، افراد جدیدی هم حضور دارند. این گروه از شهروندان معترضان و جاماندگانی بودند که در نوبت اول رسیدگی، از سوی وزارت رفاه در دهک دهم درآمدی قرار گرفتند و تقاضایشان برای دریافت یارانه معیشتی مورد موافقت قرار نگرفت.

از این تعداد ۴۰ درصد کسانی که درخواست بازبینی مجدد دادند و مدارک و مستندات لازم را نیز ارائه کردند، به فهرست یارانه بگیران اضافه شدند و شامگاه امشب همراه با سایرین یارانه مرداد خود را دریافت خواهند کرد.

درخصوص معوقات یارانه این گروه نیز به احتمال زیاد تسویه حساب نهایی تا موعد واریز یارانه شهریو ماه صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر به موازات این اتفاقات، نام‌نویسی از جاماندگان و معترضان جدید از طریق سامانه‌های اینترنتی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه همچنان ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها