حراجی بزرگ ایران خودرو شروع شد | سومین مرحله فروش یکپارچه خودروها با شرایط استثنایی

کد خبر: 1168777

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از برگزاری سومین نوبت فروش یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریور ماه خبر داد و تاکید عرضه پژو ۲۰۶ و پژو پارس در بورس کالا، تنها پیشنهاد گروه صنعتی ایران‌خودرو است.

حراجی بزرگ ایران خودرو شروع شد | سومین مرحله فروش یکپارچه خودروها با شرایط استثنایی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از برگزاری سومین نوبت فروش یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریور ماه خبر داد و تاکید عرضه پژو ۲۰۶ و پژو پارس در بورس کالا، تنها پیشنهاد گروه صنعتی ایران‌خودرو است.

امید قالیباف ، از برگزاری سومین مرحله فروش خودروها در نیمه نخست سال شهریور ماه خبر داد و تاکید کرد:  تاکنون ۱۱ خودرو از شمول قرعه‌کشی خارج شده‌اند. در گروه صنعتی سایپا جز کوییک S و ساینا S که همچنان به روش قرعه‌کشی عرضه خواهند شد، سایر محصولات این شرکت از چرخه قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: حذف قرعه‌کشی‌ها برای خودروها به‌تدریج در حال انجام است. در گروه صنعتی ایران‌خودر نیز تاکنون چهار خودرو تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک و دناپلاس توربوشارژر در دو مدل دستی و اتوماتیک خارج از فرآیند قرعه‌کشی عرضه می‌شوند. دیدیم که با اجرای طرح فروش و قرعه‌کشی یکپارچه، ثبات در بازار برقرار شد و از رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب کاسته شد.

عرضه پژو ۲۰۶ و پژو پارس در بورس کالا، پیشنهاد ایران‌خودرو است...

این مقام مسئول در وزارت صمت، خاطر نشان کرد: گروه صنعتی ایران‌خودرو پیشنهاد کرده است که در گام بعدی، دو محصول پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو پارس وارد بورس شوند. این موضوع بایستی مورد بررسی و موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد؛ بنابراین این موضوع فعلا تنها پیشنهاد گروه صنعتی ایران‌خودرو است.  

قالیباف ادامه‌داد: اکنون در گروه خودروسازی سایپا به‌جز خودروهای کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی هستند، بقیه خودروها از قرعه‌کشی خارج شده و به صورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند.

وی گفت: در گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تاکنون چهار خودروی تارا با دنده اتوماتیک، تارا دبا دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از قرعه‌کشی خارج شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه‌کرد: امسال با در پیش گرفته شدن شیوه قرعه‌کشی یکپارچه، شاهد برقراری ثبات در بازار بودیم و رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب رو به کاهش گذاشت و در چند ماه اخیر قیمت‌ها در بازار روند کاهشی داشته است.

وی تصریح‌کرد: در قرعه‌کشی‌ها نیز شاهد کاهش تقاضای سفته‌بازی و واسطه‌گری بودیم و با مدیریتی که در عرضه اتفاق افتاد، تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شدند.

قالیباف در پاسخ به اینکه چه زمانی شاهد حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو خواهیم بود، خاطرنشان‌کرد: این گام بعدی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد.

وی یادآوری‌کرد: اکنون خودروهای کوئیک، کوئیک آر (دو رنگ)، وانت سایپا ۱۵۱ و همه محصولات زامیاد به صورت فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: در ایران‌خودرو، مساله کمی متفاوت است و این گروه صنعتی در گام نخست دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد.

وی افزود: در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.

قالیباف خاطرنشان‌کرد: اکنون گروه سایپا اعلام کرده که تولید خودروی ناقص را به صفر رسانده و این مهم به‌زودی در ایران‌خودرو نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون خودروهای تارا با دنده اتوماتیک، تارا با دنده دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک از ایران‌خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از گروه سایپا، ایکس ۵۵ اکسلنت اسپورت، ایکس ۵۵ پرو اکسلنت اسپورت و تیگو ۸ پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری از قرعه‌کشی خارج شده اند.

وی همچنین از برگزاری سومین نوبت قرعه‌کشی یکپارچه خودروها در نیمه نخست شهریورماه خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.

مرحله دوم فروش محصولات خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو و به روش قرعه‌کشی در آستانه عید سعید غدیر خم، از  ۲۵ تیرماه آغاز اجرایی شد و تا سه روز ادامه داشت. طی سه روز مهلت ثبت‌نام دومین مرحله از فروش خودرو بصورت یکپارچه، بالغ بر شش میلیون و ۵۷ هزار نفر ثبت‌نام کردند که نسبت به مرحله اول ۵۰ درصد رشد ثبت‌نام دیده شد؛ در نهایت قرعه‌کشی اولین روز از مرداد ماه انجام و نتایج فردای آن روز (دوم مردادماه) اعلام شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها