خبر خوش یلدایی برای کارمندان | یلدا کارمندان پولدار میشوند | واریز 1 میلیون به حقوق کارمندان + میزان حق عائله‌مندی و حق اولاد

کد خبر: 1184501

خبرهای جدید از افزایش و همسان سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان را با هم در سایت فردا نیوز میخوانیم.

خبر خوش یلدایی برای کارمندان | یلدا کارمندان پولدار میشوند | واریز 1 میلیون به حقوق کارمندان + میزان حق عائله‌مندی و حق اولاد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که دولت برای اعمال افزایش حقوق کارکنان از آذرماه به همراه پرداخت معوقات مهر و آبان قول داده است و کمیسیون اجتماعی این موضوع را پیگیری می‌کند.

خبر خوش یلدایی برای کارمندان +جزئیات افزایش حقوق کارمندان

مهدی عیسی زاده درباره زمان اجرای قانون افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: استدلال دولت برای اجرا نشدن قانون افزایش حقوق کارکنان در آبان ماه این بود که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند حال اینکه دولت از ابتدای سال به کامل بودن سامانه مربوطه اشاره داشت.

وی ادامه داد: ما این موضوع را در کمیسیون اجتماعی پیگیری کرده و جلساتی نیز تشکیل شد؛ دولت به ما قول داده که افزایش حقوق کارکنان در آذرماه اعمال شود و معوقات مهر و آبان ماه هم پرداخت شود. امیدواریم به این قول و وعده خود عمل کنند.


آخرین وضعیت ابوالفضل پورعرب در بیمارستان | مردم برای بازیگر معروف دعا کنند


رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان یادآور شد که افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه اعمال شده است./ایسنا

واریزی جدید 1 میلیونی به حقوق کارمندان 

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت ترمیم حقوق و معوقات حقوقی مهر و آبان کارمندان و بازنشستگان و علی‌الحساب یک میلیون تومان رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

سیدمسعود میرکاظمی ضمن اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: هم مجلس طرحی برای اصلاح ساختار بودجه دارد و هم ما در دولت در حال کار روی این موضوع هستیم تا گزارشی را به سران قوا بدهیم؛ چرا که یکی از مأموریت‌های رهبر انقلاب به شورای اقتصادی سران قوا، اصلاح ساختار بودجه است. کار‌های کارشناسی در حال انجام است و هم‌زمان با مجلس درباره طرحی که دارند همکاری می‌کنیم تا ان‌شاءالله به نظر واحدی برسیم.

وی با تأکید بر اصلاحات صورت گرفته در بودجه توضیح داد: بخشی از اصلاحات در حال انجام است. به‌عنوان‌مثال پیش‌ازاین تعداد زیادی از قوانین دائمی هرساله در بودجه تغییر می‌کرد که در حال رفع این مشکل در قالب یک الحاقیه هستیم تا هم بودجه سبک‌تر شود و هم از تغییر قوانین دائمی در قانون یک‌ساله بودجه جلوگیری شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده هم بیان کرد: تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ را به دولت فرستاده‌ایم. البته هنوز بخشی از منابع قطعی نشده و امیدواریم ظرف هفته آینده این موارد هم قطعی شود و منابع و مصارف را به دولت ارسال کنیم.

میرکاظمی درباره جدیدترین وضعیت تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و علت تأخیر در تنظیم این لایحه نیز گفت: بررسی سیاست‌های برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام طول کشید و دیر ابلاغ شد، درعین‌حال هم‌زمان با ارسال بودجه به دولت، در حال تدوین برنامه هفتم توسعه نیز هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان آذرماه برنامه هفتم را به دولت برسانیم.

وی یادآور شد: نظر رئیس مجلس شورای اسلامی این است که لایحه برنامه هفتم زودتر از بودجه در مجلس ارائه شود؛ بنابراین با تمام سرعت در حال کار روی برنامه هستیم که بتوانیم در اولین فرصت آن را هم به دولت بدهیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در ادامه راجع به کسری بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: از این لحاظ که نتوانیم هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر را پرداخت کنیم کسری بودجه نداریم، اما منابع حدوداً ۱۳۹۰ هزار میلیارد تومانی بودجه احتمالاً محقق نشود.

میرکاظمی ادامه داد: ما هم‌اکنون ۴۰ درصد درآمد‌های نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز می‌کنیم که با مجوزی که از رهبر انقلاب اخذ گردید، دولت می‌تواند ۱۰ درصد آن را برای امور عمرانی استفاده کند. با احتساب تخصیص‌هایی که تاکنون آماده شده و یا در حال ارسال است، تا کنون بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به استمرار پرداخت هزینه‌های جاری گفت: در ماه جاری، هم ترمیم حقوق مهرماه و آبان‌ماه را پرداخت می‌کنیم و هم علی‌الحساب یک میلیون تومان رتبه‌بندی معلمان را تا زمان تعیین احکام، پرداخت خواهیم کرد.

میرکاظمی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا استقراض از بانک مرکزی همچنان خط قرمز دولت است، تصریح کرد: دولت برای پوشش هزینه‌های خود استقراض نمی‌کند. البته از ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی کشور استفاده شده؛ اما بلافاصله آن را جایگزین کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همواره بالای ۲۰۰ هزار میلیون تومان از ماده ۱۲۵ مربوط به مانده شرکت‌ها است که بانک مرکزی می‌تواند آن را برداشت کند و به دولت بدهد و مجدداً با اولین دریافتی، آن را تسویه کند.


تصاویر لورفته از سایپا شاهین فول اتوماتیک|رونمایی از شاهین با امکانات کم نظیر در ایران


گفتنی است بر اساس ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی کشور، خزانه مجاز است برای رفع احتیاجات خود از موجودی حساب‌های اختصاصی از جمله حساب تمرکز درآمد شرکت‌های دولتی و سپرده موقتاً استفاده نماید مشروط بر اینکه بلافاصله پس از درخواست سازمان ذی‌ربط وجوه استفاده شده را مسترد دارد. / شهر آرانیوز

 

زمان اجرایی شدن افزایش دوباره حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که اجرای قانون افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان از مهرماه خواهد بود و به احتمال زیاد این قانون از اواخر آبان اجرایی شده و دولت معوقه مهر را نیز پرداخت می‌کند.

ولی اسماعیلی درباره زمان اجرا شدن قانون افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان گفت: اجرای قانون افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان از مهرماه خواهد بود و بر همین اساس باید معوقه مهرماه هم پرداخت شود.

وی ادامه داد: اجرای این قانون بر عهده دولت است لذا به احتمال زیاد این قانون از آبان ماه اجرا می شود و دولت معوقه مهر را نیز پرداخت می‌کند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین به مصوبه مجلس در تخصیص ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای فوق العاده ویژه مشاغل کارکنان دولت اشاره و اظهار کرد: اینکه فوق العاده ویژه مشاغل مشمول کدام دستگاه‌ها و با چه درصدی شود، در اختیار دولت است و مشخصا متولی آن سازمان امور استخدامی است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده که «تا ۵۰ درصد» فوق العاده مشاغل را اجرایی کند.

اسماعیلی همچنین با یادآوری تصویب کلیات طرح مدیریت تعارض منافع در مجلس گفت: بعد از تصویب کلیات، جزییات این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد؛ بررسی جزییات در کمیسیون به اتمام رسیده و به هیات رییسه ارجاع شد تا در دستور صحن قرار گیرد./ایسنا

همه چیز درباره همسان سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان

به این ترتیب ترمیم حقوق کارکنان که فرایند تصویب قانونی آن به سرعت انجام شده و حدود ۳۲ روز به طول انجامیده، طی روزهای آتی ابلاغ و پس از آن عملیاتی خواهد شد.

دوازدهم مهرماه سال‌ جاری بود که سخنگوی دولت از ارسال لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به مجلس شورای اسلامی خبر داد و چند روز بعد نمایندگان مجلس با دوفوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری موافقت کردند و کلیات آن را در روز بیست‌وچهارم مهرماه به تصویب رساندند.

آن‌طور که خبرگزاری ایسنا گزارش داده، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، زمان اعمال افزایش‌های در نظر گرفته شده در قانون مذکور، از اول مهرماه سال‌ جاری خواهد بود؛ اما برای بازنشستگان کشوری و لشکری چه سازکاری برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفته شده است؟

مبلغ ثابت ۹۰۰ هزار تومان + افزایش

۵ درصدی نسبت به حکم حقوقی شهریور

بر اساس مصوبه مذکور، حقوق مشمولین جزء (۲) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ۹۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، تأثیر میزان ریالی افزایش مذکور در بند (۱) این قانون (میزان افزایش امتیازات حقوقی کارکنان دولت) کمتر از افزایش ناشی از این جزء برای بازنشسته هم‌طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی شود، تا سقف مذکور مبلغ ترمیم را دریافت می‌کنند.

علاوه بر مبلغ افزایش مندرج در جزء ۱-۲ این قانون (افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان)، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، پنج درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

از این پس هر فردی که بازنشسته شود، مشمول این ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد

عبدالله میرزایی، رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری - استخدامی درباره افزایش حقوق بازنشستگان اینگونه توضیح داده است: بر اساس این قانون، حقوق بازنشسته‌ها معادل ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد و از این پس هر فردی که بازنشسته شود، مشمول این ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد و در سال‌های آینده نیز بر اساس میانگین دو ساله برای او محاسبه خواهد شد.

به گفته وی، همچنین علاوه بر مبلغ افزایش مذکور، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشوری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، پنج درصد نسبت به حکم حقوقی شهریور امسال افزایش پیدا می‌کند که در واقع بر اساس این مصوبه میزان افزایش حقوق بازنشستگان بیشتر از کارمندان در نظر گرفته شده است، چراکه نه تنها این پنج درصد در بندهای قانون آمده بلکه بازنشستگان مانند شاغلان، مشمول کسورات نمی‌شوند.

پیش از این، مصوبه مذکور با توجه به تصویب ۹۰۰۰ میلیاردی بودجه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در قانون بودجه سال‌ جاری، گلایه‌هایی را از سوی این قشر به دنبال داشت.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این‌باره گفته است: «بازنشستگان بدانند هیچ پیشنهادی در مجلس غیر از آنچه ما در کمیسیون برنامه و بودجه آوردیم، نبوده است. ما نمی‌توانستیم جز با توافق دولت یک ریال اضافه کنیم. دست ما غیر از این، باز نبود.»

بنا براعلام وی، همچنین آنهایی که از ابتدای سال مشمول ۵۷ درصد و ۳۸ درصد افزایش حقوق نشده‌اند، این افزایش حقوق شامل آنها نیز خواهد شد. مثلاً فردی قرارداد کاری‌اش معین و زیر نظر تأمین‌اجتماعی بوده اما در شهرداری کار می‌کرده و ۳۸ درصد افزایش حقوق را نداشته است که این فرد شامل افزایش حقوق فعلی خواهد شد و صندوق‌های خاص مثل صدا‌وسیما هم شامل این افزایش حقوق می‌شوند.

میزان افزایش حق عائله‌مندی و اولاد

بر اساس مصوبه مذکور، در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰، حق عائله‌مندی و کمک‌هزینه اولاد تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، به ترتیب به میزان ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

میرزایی، رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری - استخدامی درهمین راستا اعلام کرده است: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰، حق عائله‌مندی و اولاد به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد؛ به گونه‌ای که حق عائله‌مندی از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۱۱ هزار تومان و حق اولاد از ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۱۱ هزار تومان افزایش می‌یابد.

همچنین بر اساس مصوبه امروز مجلس، مبلغ ریالی حق عائله‌مندی و حق اولاد مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت، همسان با مشمولان قانون خدمات کشوری شده است.

روزنامه ایران

آخرین وضعیت ابوالفضل پورعرب در بیمارستان | مردم برای بازیگر معروف دعا کنند

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها