یارانه معیشتی| یارانه آذر ماه| زمان واریز یارانه | یارانه جدید

امشب؛ حساب این یارانه بگیران پر پول می‌شود/ واریز یارانه معیشتی 1 میلیون و ۷۲۰ هزار تومانی برای این خانوارها

کد خبر: 1187993

جزئیات واریز یارانه کمک معیشتی ویژه دولت به این خانوارها منتشر شد.

امشب؛ حساب این یارانه بگیران پر پول می‌شود/ واریز یارانه معیشتی 1 میلیون و ۷۲۰ هزار تومانی برای این خانوارها

یارانه معیشتی / یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

در حالی مستمری آبان‌ماه مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد با افزایش ۳۰ درصدی (ترمیم مستمریها) به حساب آنها واریز شده است که کمیته امداد اعلام کرده ۲۴ ساعت پس از پرداخت مستمری آبان‌ماه مددجویان، مابه‌التفاوت مستمری مهرماه را نیز واریز کرده است اما سازمان بهزیستی می‌گوید، معوقات مهرماه در اسرع وقت به حساب مددجویان پرداخت خواهد شد.

 لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری درحالی هشتم آبان ماه با ۱۹۸ رای موافق به تصویب نمایندگان مجلس رسید که در بخشی از این مصوبه نیز قید شد که مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. به طوریکه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز ۳۰ درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش ۵۰ درصد حقوق می‌شوند.

به عبارتی پیش از این مصوبه، مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که با این افزایش ۳۰ درصدی، مستمری مددجویان تحت پوشش به این ترتیب برای خانوارهای یک نفره به حدود ۵۵۰ هزارتومان، دو نفره ۷۸۰ هزارتومان، سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای ۵ نفر به بالا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید.

در عین حال اما، قرار شد اجرای این قانون از اول مهر ماه لحاظ شود و در همان آبان ماه هم سازمان بهزیستی درخصوص زمان پرداخت معوقه مستمری مهرماه مددجویان تحت پوشش به ایسنا، گفت: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، قرار است دولت مابه التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت کند تا آن را به حساب مددجویان واریز کنیم.

اما علیرضا انجلاسی- سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در حالی ۲۶ آبان‌ماه از پرداخت مستمری مددجویان سازمان بهزیستی با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت که با افزایش ۳۰ درصدی مستمری نسبت به شهریور ماه در خانوارهای یک نفره از ۴۲۰ هزار به ۵۴۶ هزار تومان، در خانوارهای دونفره از ۶۰۰ هزار به ۷۸۰ هزار تومان، در خانوارهای سه نفره از ۸۴۰ هزار به یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، در خانوارهای چهار نفره از یک میلیون و ۸۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و در خانوارهای پنج نفر و بیشتر از یک میلیون و ۳۲۰ هزار به یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان مستمری افزایش و در آبان ماه واریز شده، اما در عین حال تاکید کرد ما به التفاوت مستمری مهرماه نیز در اسرع وقت به حساب مددجویان این سازمان واریز خواهد شد؛ موضوعی که پیش‌تر عنوان شده بود همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، دولت مابه التفاوت مستمری مهرماه مددجویان نهادهای حمایتی را نیز پرداخت می‌کند.

در این راستا انجلاسی به ایسنا می‌گوید: معوقات مهرماه در اسرع وقت به حساب مددجویان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، مستمری آبان‌ماه مددجویان کمیته امداد نیز قرار شد همراه با افزایش ۳۰ درصدی شنبه ۲۸ آبان به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. حسین خدرویسی- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد درخصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت مستمری مهرماه مددجویان با اشاره به اینکه پرداخت مستمری یکی از خدمات کمیته امداد برای مددجویان است، به ایسنا گفت: براساس پیگیریهای انجام گرفته و با نظر مساعد دولت و نگاه مساعد مجلس بنا است در نیمه دوم سال موضوع افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان همزمان با افزایش ترمیمی حقوق کارکنان داشته باشیم.

وی گفت: ۲۴ ساعت پس از زمان پرداخت مستمری آبان‌ماه مددجویان کمیته امداد، مابه‌التفاوت مستمری مهرماه نیز به حساب مددجویان واریز شد./ ایسنا

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها