کد خبر : 31109 / /
/

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

واریز یارانه مهم رییسی برای مردم| آخرین خبر از یارانه نقدی یلدایی امروز 28 آذر

واریز یارانه یک میلیونی در شب یلدا صحت دارد؟ جزئیات واریز یارانه یلدا را در این مطلب از سایت خبر آزاد بخوانید.

واریز یارانه مهم رییسی برای مردم| آخرین خبر از یارانه نقدی یلدایی امروز 28 آذر

یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

سال 99 و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد.

از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اریز یارانه یلدایی سال 99 تنها برای حمایت از مردم و کسب‌وکارها خبری از واریز یارانه یک میلیونی در شب یلدا وجود ندارد و دولت هیچ یارانه و یا وامی قرار نیست به مردم پرداخت کند.

یارانه یک میلیونی یلدایی صحت دارد؟

یارانه نقدی

پس ماجرای یارانه یک میلیونی دولت چیست و این شایعه از کجا داغ شد؟

از چندی قبل مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. قرار بود دولت سود سهام عدالت 49 میلیون سهامدار خود را آذر ماه واریز کند و تاریخ این واریزی با یلدا نزدیک بود. اما کمی بعد اعلام شد واریز سود سهام عدالت یا همان یارانه یلدایی رئیسی به دی ماه موکول شده است.

یعنی قرار است دی ماه سهامداران سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

بر اساس آنچه پیش از این عنوان شده بود، دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی، سود یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، نفری دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

با این حساب یک خانوار چهار نفره در دی ماه باید منتظر دریافت سود سهام 4 میلیون تومانی باشد و دارندگان سهام یک میلیونی هم 8 میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

اما گفته شده کل این سود در سال 1401 اریز نمی‌شود و واریز نیمی از آن به سال آینده موکول می‌شود.

چه کسانی سود سهام عدالت نمی‌گیرند؟

یارانه نقدی

از ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت، حدود ۳.۵ میلیون نفر از سال ۸۵ تا الان فوت شده‌اند که سود این افراد یا نزد شرکت سپرده‌گذار می‌ماند و پس از طی شدن فرآیند مربوطه به وراث واریز خواهد شد یا به شرکت‌های مربوطه واریز می‌شود و وراث از این شرکت‌ها طلبکار می‌شوند.

در خصوص مراحل آزادسازی سهام مکانیزم‌های متفاوتی در حال بررسی است و به شکلی خواهد بود که هم سهامدار سود کند و هم آسیبی به بازار وارد نشود.

همچنین حدود 3.5 میلیون نفر از اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار است در دسته مشمولان سهام عدالت قرار بگیرند اما هنوز روند اجرای آن انجام نشده است. در نتیجه بعید است این گروه هم شامل سود سهام عدالت دی ماه شوند.

یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.هنوز برای تغییر یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تصمیم گیری نشده است اما برخی خبرها مبنی بر تغییر مبلغ یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شده است.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد «شبکه ملی اعتبار» به منظور واریز «یارانه»، زودتر از موعد به حساب افراد گفت: آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید ۱۱ قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ها می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند.

سید ولت مرتضوی در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و نیز تقدیر از آثار برتر علمی در حوزه ماموریت‌های  مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه‌ای تحت عنوان "شبکه ملی اعتبار" ایجاد شده است که بنا بر این شده به صورت نمونه در برخی استان‌ها یارانه مردم را زودتر از موعد به حساب آنها یا حساب پشتیبان واریز کنیم.

وی با بیان اینکه آنهایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید ۱۱ قلم از کالاهای اساسی دارند، قبل از موعد مقرر واریزی یارانه‌ها می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند، توضیح داد: اگر هم افراد تحت هر شرایطی تشخیص دادند نیاز به پولشان دارند، نیاز نیست از این طریق خرید کنند و پول را برای کار دیگر می‌خواهند، در فرجه مقرر که یارانه‌ها به حساب همه مردم واریز می‌شود، می‌توانند یارانه نقدی خود را بردارند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که این طرح در کدام استان‌ها اجرا شده است؟، عنوان کرد: در حال آزمایش است. بعدا نتایج آن اعلام می‌شود. چند شهرستان را نمونه انجام داده‌ایم که موفقیت آمیز بوده است. مرحله استانی را انجام می‌دهیم و بعد از مرحله استانی، ارزیابی و تصمیم گیری خواهیم کرد. همکاران در حال آماده کردن زیر ساخت‌ها هستند.

مرتضوی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر پیگیری جاماندگان تحت پوشش بهزیستی برای دریافت سهام عدالت، افزود: همه کسانی که حقوقی دارند قطعا می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه و اگر خدایی ناخواسته جا مانده یا حقی از آنها تضییع شده باشد، حتما اعاده خواهد شد./ایسنا

یارانه نقدی جدید چقدر است؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تازگی با انتشار اعلامیه‌ای اعلام کرده است: یارانه نقدی کمک معیشتی مرحله ۱۴۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطابق معمول به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۰ مهرماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد به حساب آنان واریز خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام کرده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه آبان ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه آبان ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.