وام فوری | وام فوری بدون ضامن | وام ازدواج |وام فوری بانک ملت | وام فوری با سفته

واریز هدیه رئیسی ویژه عید نوروز | وام بلاعوض 6 میلیونی دولت به یارانه بگیران | شرایط وام 15، 30 و 150 میلیونی دم عید

کد خبر: 1200892

جرئیات پرداخت انواع وام فوری با شرایط آسان اعلام شد.

واریز هدیه رئیسی ویژه عید نوروز | وام بلاعوض 6 میلیونی دولت به یارانه بگیران | شرایط وام 15، 30 و 150 میلیونی دم عید

وام / وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود

ثبت نام برای وام قرض الحسنه ۶ میلیونی ارزان

رییس سازمان حج و زیارت گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه ۶۰ میلیون ریالی به زائرانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند و یا تعداد افراد خانواده آنها زیاد است پرداخت خواهد شد.

 سید صادق حسینی، روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید حج و زیارت استان یزد به مصوبه ستاد تدابیر اقتصادی در خصوص سفرهای عتبات عالیات اشاره کرد و ادامه داد: بر این اساس، ارز نیمایی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد.

این مسئول اظهار کرد: با اختصاص ارز نیمایی و با نوسان قیمت ارز، اتفاقی در اعزام‌ها و هزینه اعزام‌ها صورت نخواهد پذیرفت و همه تلاش سازمان حج و زیارت ایجاد زمینه برای کمک به زائران در بخش‌های مختلف با همکاری و پیگیری جدی در کشور است.

حسینی همچنین با اشاره به تعطیلی اعزام‌های عمره مفرده در سال‌های اخیر ابراز امیدواری کرد با فعال شدن کنسولگری ایران در جده و استقرار رایزن زیارتی سازمان حج و زیارت، زمینه اعزام سفرهای عمره مفرده هم در آینده نزدیک فراهم شود.

در این مراسم از خدمات ۱۰ ساله علی اصغر شریفی قدردانی و علی اشرف به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان یزد معرفی شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد./ ایرنا

وام فوری عید نوروز برای این خانوارها

روح الله حسین زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی موضوع اختصاص وام ۳۰ میلیون تومانی سفر را در گفت‌گو با خبرنگار مهر تشریح کرد و گفت: در حال حاضر با ۱۵ دستگاه دولتی تفاهمنامه همکاری برای اختصاص این وام امضا کرده‌ایم تا وام ۳۰ میلیون تومانی با چهار درصد سود به کارمندان دولت یا کسانی که می‌توانند گواهی کسر از حقوق دریافت کنند تعلق می‌گیرد.

وی گفت: درخواست بودجه برای اجرای این طرح را از محل تبصره ۱۸ داده‌ایم به محض آنکه چنین مبلغی اختصاص یابد، این وام نیز در اختیار سرپرست خانوار قرار می‌گیرد. در حال حاضر ساز و کار آن با بانک عامل معین شده است. هر زمان دولت این پول را بدهد آن را در اختیار بانک قرار می‌دهیم. پس از آن، پکیج سفرها ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: قرار است در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که چند روز دیگر برگزار می‌شود؛ پلتفرمی به نام «ایران سفر» رونمایی شود در این سایت ۱۲ هزار مقصد بارگزاری شده است و اطلاعاتی درباره سفر به مردم می‌دهد. افرادی که وام سفر دریافت می‌کنند می‌توانند به این سایت مراجعه کرده و هر مبلغی که برای سفر در نظر گرفته‌اند از جمله وام ۳۰ میلیون تومانی را بارگزاری می‌کنند و به آنها پیشنهاد داده می‌شود که به کجا با چنین مبلغی می‌توانند سفر کنند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی گفت: دو سال و نیم زمان برد تا بتوانیم این پلتفرم را اجرا کنیم همچنین بخش خصوصی دخیل در این کار نیز شناخته شده است. برای طراحی آن نیز ۲۵ پلتفرم جهانی را بررسی کردیم تا به این مدل رسیدیم. ارائه مشاوره سفر تنها بخشی از کارکرد آن است در این سایت خدماتی مانند کارانه کاپوتاژ، تورهای ورودی و غیره نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه وام سفر در راستای ارزان سازی سفرها اجرا می‌شود گفت: در نظر داریم تا وام سفر را به دو وام ۳۰ میلیون تومانی برسانیم یعنی هر خانواده‌ای بتواند ۶۰ میلیون تومان برای دو سفر بگیرد. نمی‌توان این وام را یک جا و با مدت زمان کمی دریافت کرد بلکه باید وام اول را در حوزه سفر خرج کرده باشد تا مشمول دریافت وام دوم شود. اکنون در حال رایزنی هستیم تا هر کسی که برای دریافت وام اول اقدام کرده مشمول دریافت وام دوم نیز شود.

حسین زاده درباره اینکه تا کنون مدل‌های مختلفی از کارت‌های سفر ارائه شده است ولی بی نتیجه مانده گفت: ما در این مدل قرار است مردم را تشویق به سفر کنیم بنابراین نمی‌توان این وام را نقد کرد بلکه باید تنها در حوزه خرید اجزای سفر استفاده شود./مهر

رقم وام فرزندآوری تغییر کرد

آنطور که رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داده است: وام ازدواج 400 میلیونی و وام فرزندآوری 150 میلیون تومانی در مجلس در حال چکش‌کاری است.

در لایحه بودجه 1402 هم به مانند سال قبل، جای خالی وام ازدواج و فرزندآوری به چشم می‌خورد. اما حالا رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی حامل خبرهایی جدیدی در این باره است. آنطور که او گفته وام ازدواج 400 میلیونی و وام فرزندآوری 150 میلیون تومانی در مجلس در حال چکش‌کاری است. این مبالغ هم با توجه به نرخ تورم مشخص خواهد شد.

قانون جوانی جمعیت می‌گوید که «تورم» عنصر اصلی در تعیین وام ازدواج و فرزندآوری است. آنطور که مجلس اعلام کرده، با احتساب تورم 42 درصدی، باید مبلغ 50 تا 60 میلیون تومان به مبلغ وام ازدواج اضافه شود.

سال گذشته، مبلغ وام ازدواج برای زوج‌های زیر 23 و 25 سال نفری 150 میلیون تومان بود؛ این یعنی در مجموع 300 میلیون تومان برای یک زوج. برای پایین‌تر از این سن هم 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که که در مجموع 240 میلیون تومان وام ازدواج پرداخت می‌شد.

به احتمال زیاد، این مبلغ در سال آینده برای زوج‌های زیر 23 و 25 سال به نفری 200 میلیون تومان برسد. سال قبل این رقم 170 میلیون تومان بود.

وام فرزندآوری چقدر می‌شود؟

حالا، امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ وام فرزندآوری از ۲۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان بود، خبر داده است که وام فرزندآوری هم احتمالاً برای سال آینده از ۳۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان شود. البته باید پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس بررسی شود و سپس درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در حالی لایحه بودجه 1402 به دست مجلسی‌ها رسید که دیرهنگام و پرحاشیه بود. لایحه بودجه هر ساله پانزدهم آذرماه روانه مجلس می‌شود اما امسال 21 دی ماه تقدیم شد، هرچند قبلا هم این تاخیر اتفاق افتاده بود.

افزون بر این، این لایحه پر بود از حواشی. یکی از این حواشی ارائه لایحه بدون جداول و در قالب نامه در پنجم دی ماه بود. حاشیه دیگر هم به آماده نشدن برنامه هفتم توسعه و احتمال تمدید برنامه ششم مربوط می‌شود. هرچند رئیس جمهوری در صحن علنی مجلس وعده داد که برنامه هفتم به زودی به مجلس ارائه خواهد شد. در حال حاضر هم لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیقی بررسی می‌شود که از 45 عضو آن تنها چهار نفر اقتصاد خوانده‌اند؛ موضوعی که با واکنش بسیاری مواجه شد.

در حالی که کلیات لایحه بودجه به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس رسیده، باید دید آیا با افزایش مبلغ وام ازدواج و فرزندآوری هم موافقت می‌شود یا خیر./تجارت نیوز

وام ارزان ۱۵ میلیونی برای یارانه بگیران این استان

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: تمام تصمیمات اتخاذ شده در این سفر با توجه به تاکیدات رئیس‌جمهور تا مرحله اجرا و نهایی شدن پیگیری می‌شود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور شامگاه سه شنبه در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در نشست مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان حضور یافت و با قدردانی از تمام نمایندگان استان برای حضور تمام وقت در این سفر، افزود: حجم اقدامات انجام شده در زمینه‌های اشتغالزایی، گازرسانی و آب در دولت سیزدهم و در این استان بی سابقه است، با این حال هنوز از گذشته مشکلات بسیاری بر زمین مانده که باید برای حل آنها برنامه‌ریزی کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم با جدیت موضوع حق آبه هیرمند را از افغانستان و در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند، در این جلسه دستور داد تا در پروژه انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، لوله گذاری‌های مرتبط با خطوط انتقال آب به شهرهای مسیر هر چه سریع‌تر آغاز شود.

در این جلسه که با حضور وزرای نفت و نیرو، استاندار و تمام نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وزیر نفت با اشاره به مشکلات سوخت با توجه به سرمای بی سابقه در روزهای گذشته به تشریح اقدامات و تلاش های وزارت نفت برای افزایش ظرفیت جایگاه‌های سوخت و انتقال فرآورده‌های نفتی پرداخت و گزارشی از وضعیت زیرساخت های تامین و توزیع سوخت مایع در استان، وضعیت جایگاه های سوخت موجود در ۱۳ جایگاه در دست ساخت، مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی نفت، وضعیت روند مصارف سوخت مایع در استان شامل بنزین و سایر فراورده ها، چالش های اصلی تامین پایدار سوخت مایع استان، چالش های لجستیک و انتقال فراورده های نفتی پرداخت.

همچنین جواد اوجی با اشاره به اتمام پروژه‌های گاز رسانی به ۱۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از ارائه تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی با تضمین شرکت ملی گاز ایران برای گازکشی منازل خانوارها در این استان خبر داد.‌

همچنین وزارت نفت در تشریح اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه به اعطای مجوز ۵۰ واحد دستگاه سی‌ان‌جی با ارایه رایگان تجهیزات، اعطای ۱۰۰ لیتر سهمیه نفت سفید جدید با توجه به استمرار سرمای هوا به مردم، افزایش عرضه فرآورده‌های مایع در سطح استان شامل افزایش توزیع دو میلیون و 700 هزار لیتر نفت و گاز در دی ماه، افزایش ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتری توزیع بنزین و افزایش ۱۳۵۵ تنی گاز مایع در دی ماه، اضافه کردن مخزندار ریلی برای انتقال فراورده های نفتی به سیستان و بلوچستان با کمک راه‌آهن جمهوری اسلامی و تکمیل جایگاه‌های در دست احداث اشاره کرد.

وزیر نیرو نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه مسئله خشکسالی و تنش آبی مهمترین مطالبه مردم استان است، تصریح کرد: به دلیل خشکسالی‌های گذشته برخی پروژه‌ها در این استان با کندی روبرو شده است و وزارت نیرو در دولت سیزدهم تلاش دارد تا علاوه بر اجرای طرح‌های انتقال آب از دریا، استخراج آب‌های زیرزمینی و ژرف را نیز دنبال کند.

علی اکبر محرابیان با بیان اینکه اقدامات وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان و در حوزه آب در تاریخ کشور بی نظیر است، بر تسریع اجرایی شدن طرح های اضطراری تامین آب استان تاکید کرد و گفت: با اختصاص اعتبارات لازم می توانیم تا ۳ سال آینده بخش بزرگی از مشکلات آب این استان را حل کنیم.

همچنین وزارت نیرو گزارشی از وضعیت کلی منابع آب استان و نقشه شهرها و مناطق دارای تنش آبی، حجم آب فعلی سدهای مخزنی استان، چگونگی تامین آب شرب شهر زاهدان و مخازن چاه نیمه ها و اقدامات انجام شده در زمینه حقابه هیرمند ارائه کرد و بر این اساس به تشریح برخی از برنامه های این وزارتخانه برای تامین آب شرب منطقه سیستان و شهر زاهدان شامل طرح های اضطراری، میان مدت و بلند مدت، جهاد آبرسانی و رفع تنش آبی از ۱۷۵۱ روستا، چگونگی پیشرفت پروژه های انتقال آب از دریا و استخراج آبهای ژرف و زیرزمینی، اجاره و تملیک چاه ها، انتقال آب از دشت های این استان به زاهدان و دیگر شهرها و ساخت سد های جدید به منظور جلوگیری از هدررفت آبهای سطحی پرداخت.

در پایان این جلسه نیز نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی دغدغه ها، راهکارها و مشکلات این استان از قبیل تبعات خشکی رود هیرمند، راهکارهای اشتغالزایی در استان، مشکلات آب و انرژی، لزوم اختصاص سهمیه های جدید سوخت به مردم، راهکارهای مقابله با قاچاق سوخت، پیگیری دریافت حقابه هیرمند و بهسازی و نوسازی جاده های استان را مطرح کردند.

از دیگر دغدغه های نمایندگان این استان می توان به تاکید بر تخصیص آب انتقالی از دریا بصورت خطوط آنتنی به شهرهای مختلف، تهیه فراورده های نفتی برای گرمایش مردم با توجه به برودت هوا، ساخت آزادراه ها و بزرگراه ها و خطوط ریلی برای اتصال به کریدور شمال ـ جنوب و غرب ـ شرق، برق رسانی به روستاهای استان، افزایش سهمیه آرد، ایجاد امکانات دانشگاهی و آموزشی، جبران خسارت کشاورزان، دامداران و عشایر با توجه به سرمازدگی، تاکید بر پروژه های آبخیزداری، حل مشکلات حاشیه نشینی در شهرها و ایجاد مراکز بهداشتی درمانی اشاره کرد./فارس

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها