کد مطلب: 24906

وام| وام جدید| وام مسکن

خبرداغ: خبر خوش برای مردم| وام مسکن زیاد شد| وام مسکن 2 میلیارد تومانی برای مردم

عسگری درباره متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: تاکنون در بانک مسکن از طریق سامانه tem وزارت راه ۸۴۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۵۰ هزار نفر هنوز نسبت به واریز آورده اولیه اقدام نکرده‌اند.

خبرداغ: خبر خوش برای مردم| وام مسکن زیاد شد| وام مسکن 2 میلیارد تومانی برای مردم

حدود شش ماه از تصویب وام مسکن۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت خواهد شد وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام فوری دارای شرایط خاصی است. وام مسکن از اقساط بلند مدتی بهره مند است.وام مسکن

علی عسگری، سرپرست بانک مسکن در مراسم افتتاح پروژه ۲۳۵ واحدی نگین دولت آباد اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه‌هایی است که از طریق ایجاد صندوق مسکن و ساختمان با آورده مردم راه‌اندازی شده و ظرف ۵ سال به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه پروژه به نام‌های نسیم، نارون و نگین با این روش به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این روش تامین مالی مسکن از طریق صندوق‌ها باید گسترش پیدا کند تا بتواند راهگشای مشکلات حوزه مسکن باشد و واحد‌ها با تکیه کمتر به منابع بانکی و منابع دولت ساخته شود.

عسگری درباره متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: تاکنون در بانک مسکن از طریق سامانه tem وزارت راه ۸۴۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۵۰ هزار نفر هنوز نسبت به واریز آورده اولیه اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ هزار نفر آورده اولیه خود را واریز کردند، گفت: از این تعداد ۲۱۰ هزار نفر انعقاد قرارداد شده و مابقی نیز در مرحله تشکیل پرونده قرار دارند.

سرپرست بانک مسکن افزود: تاکنون حدود ۷۱ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که از آورده متقاضیان و همچنین سهم‌الشرکه بانک ۵۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.

عسگری با بیان اینکه پروژه‌ها متناسب با پیشرفت صورت وضعیت خود را به بانک ارجاع داده و از محل آورد‌ها و سهم بانک پرداخت به پروژه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: از این حیث بانک مسکن عملکرد خوبی داشته و صددرصد تعهدات در سال اول انجام شد و در سال دوم هم متناسب با اهداف اقدام می‌کنیم.

وی یادآور شد: ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده که ۱۷۱ هزار واحد در شهرک‌های جدید و مابقی روستایی است که قرار شده پروژه‌های دارای بالای ۷۰ درصد پیشرفت در اولویت قرار گیرند و در قالب طرح نهضت ملی مسکن تامین مالی شوند.

وی افزود: ۹۴ هزار و ۴۰۰ واحد از پروژه‌های شهری بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق منابع مالی در کمتر از شش ماه می‌توانند به مرحله تحویل برسند.

*افزایش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست بانک مسکن درباره سود تسهیلات نهضت ملی نیز گفت: نرخ سود تسهیلات تا پیش از این ۱۸ درصد بود که با توجه به افزایش نرخ سود بانکی در قرارداد‌های جدید که از هفته گذشته ابلاغ شده است نرخ تسهیلات ۲۳ درصد اعمال می‌شود، البته بحث‌های مقدماتی در وزارت راه مطرح شده که این مابه‌التفاوت را دولت پرداخت کند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: طول مدت بازپرداخت کماکان مانند سابق ۲۰ ساله است که سه سال دوره ساخت و ۱۷ سال دوره پرداخت اقساط خواهد بود و با توجه به افزایش نرخ سود قرارداد‌های جدید میزان اقساط آن هم تغییر خواهد کرد.

* بانک مسکن اموال مازاد ندارد

عسگری درباره اموال مازاد بانک مسکن هم گفت: بر اساس مجوز و شاخص‌های بانک مرکزی، اموال مازاد برای فروش نداریم؛ اما برخی املاک تملیکی داریم که فروخته خواهند شد. دارایی‌های ما به نحوی نیست که املاک مازاد داشته باشیم.

وی در عین حال درباره خروج بانک مسکن از بنگاه‌داری هم، گفت: شرکت‌هایی که نوعاً در بانک مسکن داریم عمدتاً ساختمانی است که در جهت سیاست‌های دولت و کشور در حال فعالیت هستند و یکی از کار‌هایی که شرکت‌های ما انجام داده‌اند همین پروژه است؛ چه شرکت‌هایی که ساخت پروژه را بر عهده گرفته‌اند و چه شرکت‌هایی که تامین سرمایه بوده و از محل آورده مردم و بورس منابع را جذب کرده‌اند.

سرپرست بانک مسکن درباره صندوق ملی مسکن، اظهار داشت: این صندوق تشکیل و اساسنامه آن تصویب شد. همچنین حسابی در بانک مسکن نیز افتتاح و منابع مورد نیاز به حساب مربوط در بانک مرکزی واریز شد. حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان از منابعی که لازم بود از حساب بانک مرکزی به حساب صندوق منتقل شده و هیات امنای آن تشکیل شده است و در راستای طرح مسکن و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی کار خود را شروع می‌کند.

جزییات جدید از وام

وام مسکن

 مجموع دوران ساخت و بازپرداخت تسهیلات مذکور 20 ساله ( 3 سال دوران مشارکت بعلاوه 17 سال دوران فروش اقساطی) است. در اجرای مصوبه مربوطه سهم بانک مسکن در اعطای تسهیلات مسکن روستایی30 هزار فقره است.

«سید محمد حسینی»، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان شامگاه پنج شنبه ۸ دی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین نوسازی بافت فرسوده در استان گلستان وضعیت مطلوبی دارد و سه درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه تاکنون با همت مردم بیش از ۸۶ هزا رو ۱۰۰ واحد مسکونی در استان گلستان نوسازی شده است، در شهرستان گرگان نیز بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شده است، دولت نیز در این طرح ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت زنجیره‌ای تقدیم مردم می‌کند و ۱۳ درصد از سود تسهیلات وام مسکن روستایی را هم دولت می‌پردازد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: از ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی در ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان گلستان تاکنون ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

حسینی در ادامه از تخصیص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع محرومیت روستاهای گلستان خبر داد و متذکر شد: با حمایت ویژه دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با هدف محرومیت‌زدایی، توسعه و عمران روستاها، یک هزار میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی روستایی استان مصوب شده که در آینده نزدیک تخصیص می‌یابد.

«رمضانعلی سنگدوینی»، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: در استان گلستان نهضت ساخت مسکن شروع شده و زمین‌های دولتی برای برنامه‌ریزی ساخت مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مشکل مسکن جوانان حل شود.

وی متذکر شد: یکی از مشکلات جوانان تأمین مسکن و ایجاد اشتغال است که دولت و مجلس شورای اسلامی درصدد هستند با اقدامات انجام شده در این حوزه، ماندگاری جوانان در روستاها را افزایش دهند در عین حال زمینه اشتغال ن‌ها را نیز فراهم کنند.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران درباره ‌بسته تشویقی تسهیلات مالی ساخت، گفت: ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای بازآفرینی در شهر‌های کوچک پرداخت می‌شود.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در این رویداد به تشریح جزئیات بسته‌های تشویقی در نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت و ظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی 5 راهبرد کلی برای نوساری بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد.

صمیمی کاهش هزینه‌های جانبی مثل پروانه‌ها، تسهیلات مالی ساخت، تسهیلات اسکان موقت، بسته تشویقی شهرسازانه و بسته ویژه زمین و آپارتمان‌ها را از جمله این راهبرد‌ها اعلام و با بیان اینکه از اواسط مهرماه امسال معاونت معماری و شهرساری وزارتخانه بسته‌ای تشویقی شهرسازانه را نیز تصویب کرد، گفت: در بسته کاهش هزینه‌های جانبی، هزینه صدور پروانه ساختمانی مدنظر است و شهرداری‌ها ملکف به اعمال حداقل 50 درصد تخفیف در صدور پروانه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی با مسئولان نظام مهندسی ساختمان برای تخفیف در طراحی و نظارت نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: افزایش رغبت به ساخت و ساز در بافت فرسوده موجب اشتغال مهندسان نیز خواهد شد.

صمیمی در خصوص بسته تشویقی تسهیلات مالی ساخت، گفت: شاید این تسهیلات همه جا به کار نیاید، چرا که بافت فرسوده در شهر‌های بزرگ با کوچک تفاوت‌های ساختاری دارد.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: 350 میلیون تومان تسهیلات برای بازآفرینی در شهر‌های کوچک پرداخت می‌شود.

صمیمی در خصوص تسهیلات اسکان موقت هم گفت: در این باره 60 میلیون تومان در تهران و 45 میلیون تومان در دیگر شهر‌ها با باز پرداخت 36 ماهه و سود 4 درصد پیش بینی شده است.

وی در خصوص بسته تشویقی شهرسازانه هم گفت: در محله‌ای که مشوق‌ها اعمال می‌شود باید یک سوم سرانه خدمات وجود داشته باشد تا بار اضافه‌ای به پیکره محله اضافه نشود؛ لذا این بسته در چهار گروه بسته تدوین شده است.

صمیمی گفت: قطعات کوچکتر از 50 مترمربع که در آن‌ها امکان تجمیع وجود ندارد، قطعاتی که در محور اصلی قرار ندارند، املاکی که در حاشیه محور اصلی محله قرار دارند و بازآفرینی بلوک شهری این چهار گروه را تشکیل می‌دهند.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: در شهر تهران بسته تشویقی بازآفرینی بلوک شهری، بومی سازی شده است.

خبر مهم برای مردم

وام مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز در این رویداد ملی نوسازی، ضمن بیان اینکه زلزله بم، حادثه‌ای تلخ بود که فراموش نمی‌شود، اظهار داشت: شرکت عمران و بهسازی بنا را بر این گذاشت که همزمان با سالگرد این حادثه برنامه‌ای طراحی و سفیرانی را به شهر‌های کشور اعزام کند تا ضمن یادآوری این حادثه، در بهسازی و نوسازی شهر‌ها دقت بیشتری شود.

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی