کد خبر : 13194 / /
/

قیمت پراید| جدیدترین قیمت پراید| قیمت خودرو

بازار خودرو همواره با نوسان همراه است. وضعیت بازار نتیجه عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار است و با افزایش تولید قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

قیمت پراید ارزان نشده است. قیمت پراید حتی با وجود دلار کاهشی ارزان نشد. افزایش قیمت پراید متوقف مانده است. قیمت پراید در چندماهه اخیر با افزایش مواجه شده است. جدیدترین قیمت پراید را ملاحظه می کنید.

قیمت پراید چند؟

بازار خودرو همواره با نوسان همراه است. وضعیت بازار نتیجه عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار است و با افزایش تولید قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

قیمت خودروهای داخلی در ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ با نرخ ۱۸۵ میلیون تومان درحال معامله است.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۱ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۶ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز در قیمت ۳۲۳ میلیون در بازار موجود است.

قیمت پراید

کارشناس خودرو گفت: بازار خودروی ایران تغییرات لحظه‌ای دارد و پیش‌بینی آسان نیست.

کاظم محمدی نیک‌خواه افزود: قیمت‌ها بستگی به نتایج مذاکرات برجام دارد. اگر مذاکرات نتیجه بدهد و نرخ دلار کاهش یابد، قیمت خودرو نیز کاهشی می‌شود. اگر نرخ دلار نیز صعودی باشد، قیمت خودرو افزایش می‌یابد.

این کارشناس ادامه داد: با بالا رفتن نرخ دلار قیمت خودرو نیز به سرعت افزایشی می‌شود، اما با کاهش نرخ دلار، قیمت خودرو به سختی و به مقدار کمی کاهش می‌یابد. اما مردم به دلیل نوسانات دلار نباید خودرو را به عنوان کالای سرمایه‌ای بخرند.

محمدی نیک‌خواه با اشاره به عرضه خودروها به بازار گفت: شرایط کنونی بازار خودرو کشور نتیجه عرضه قطره‌چکانی خودرو است. برگزاری قرعه‌کشی نشان می‌دهد خودروسازان محصول کافی نسبت به تقاضا ندارند. اگر عرضه خودرو به بازار افزایش یابد قیمت‌ها نیز ارزان خواهد شد.

قیمت پراید| کاهش قیمت در راه است؟

نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات انحصار را از بین می برد و موجب رقابت و تنظیم بازار می‌شود و هم چنین ورود ۵۰ هزار خودرو سبب کاهش قیمت خوردوهای خارجی می شود که سایه کاهش نرخ آن بر خودروهای داخلی افتاده و قیمت آنها کاهش پیدا می کند.

سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن با اشاره به موافقت کمیسیون تلفیق برای واردات ۵۰ هزار خودروی سبک و ۱۰هزار خودروی سنگین در سال آینده گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضای خودرو در کشور برابر نیست و همچنین در حوزه ماشین آلات معدنی و سنگین نیاز جدی در کشور وجود دارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: پیش از موافقت کمیسیون تلفیق، کمیسیون صنایع نیز اصرار داشت که برای تنظیم بازار میزان محدودی واردات انجام شود تا عرضه و تقاضا مقداری بهبود پیدا کند.

حسینی کیا با بیان اینکه نتیجه واردات خودرو در سال آینده ایجاد آرامش در این بازار است، بیان کرد: این واردات انحصار را از بین می برد و موجب رقابت و تنظیم بازار می‌شود. ورود ۵۰ هزار خودرو سبب کاهش قیمت خوردوهای خارجی می شود که سایه آن بر خودروهای داخلی نیز می افتد و قیمت آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.!

نماینده مردم سنقر در مجلس تاکید کرد: در حال حاضر خودروی خارجی هشت برابر قیمت اصلی خود در کشور فروش می رود. با واردات محدود، سبب کاهش و ریزش در قیمت آن ها خواهیم بود. با کاهش قیمت خودروهای خارجی و تمایل به خرید آن ها، رقابت با خودروهای داخلی نیز ایجاد می شود و نتیجه آن کاهش قیمت خودروهای داخلی می شود.

هدایت نقدینگی از خودرو به سمت تولید و اشتغال

وی تصریح کرد: ورود ۵۰ هزار خودرو سبک و ۱۰ هزار خوردوی سنگین، دلالی را از خوردو خارج می کند. هدف اصلی این است که نقدینگی جامعه از خودرو به سمت تولید و اشتغال حرکت کند.

وی افزود: بخشی از دلایل گرانی خودرو متوازن نبودن عرضه و تقاضا است. در چنین شرایطی حتی کسی که ثروتمند هم است، خودرو با قیمت بالا نمی خرد اما واردات خودرو باعث می شود خودروی خارجی با قیمت بالای چند میلیارد، خود به خود کاهش پیدا کند و خرید و فروش بیشتر شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.