کد خبر : 14432 / /
/

تحلیل گران بر این باورند که به درازا کشیدن تنش های اوکراین چشم انداز قیمتی طلا را همچنان صعودی باقی نگه داشته است.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار روز قبل نسبت به ۳ روز پیش، با ۱۴۳۰۰ تومان کاهش، ۱,۱۹۰,۶۰۰ تومان نرخ گذاری شد. هر مثقال  قیمت طلا 18 عیار با کاهش ۱.۱۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۵,۱۵۸,۰۰۰ تومان معامله شد. هر اونس قیمت طلا با افزایش ۰.۱۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱,۸۹۹ معامله شد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته در حدود 40 دلار افزایش قیمت داشت و کار خود را در نزدیکی مرز 1900 دلاری به پایان رساند.

با اینکه قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 5.5 درصد افزایش داشت، باز هم تحلیل گران نوسانات قیمتی کوتاه مدت فلز زرد را صعودی ارزیابی می کنند.

به گزارش اکوایران، تحلیل گران بر این باورند که به درازا کشیدن تنش های اوکراین چشم انداز قیمتی طلا را همچنان صعودی باقی نگه داشته است. طلا طی یک هفته گذشته در حدود 40 دلار افزایش قیمت داشت و کار خود را در نزدیکی مرز 1900 دلاری به پایان رساند. در حقیقت آخرین خبرهای صادر شده از اوکراین سبب شده است تا همچنان سرمایه گذاران ریسک بالایی را متحمل نشوند.

افزایش ریسک به سود بازارهایی مانند طلا و به ضرر بازارهای پر ریسک مانند بورس و بیت کوین است. در واقع در صورتی که این تنش ها در سطح بالا ادامه دار باشد، افزایش قیمت طلا می تواند غافلگیرکننده باشد.

با اینکه مانور نظامی روسیه یک شنبه به پایان می رسد اما جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که روسیه قریب الوقوع به اوکراین حمله خواهد کرد. در حال حاضر چشم تمام بازارها به دیدار هفته آینده آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دوخته شده است.

در حقیقت در حال حاضر آنقدر ریسک های ژئوپلیتیکی بالا رفته است که بیشتر سرمایه گذاران ترجیح داده اند تا سرمایه های خود را در پناه گاه های امن نگهداری کنند.

از سوی دیگر با اینکه افزایش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا حدودی فشار نزولی به قیمت طلا وارد خواهد کرد، اما از سوی دیگر نگرانی از کاهش رشد اقتصادی به دلیل افزایش نرخ بهره می تواند به سود قیمت طلا تمام شود. اقتصاد های بزرگ که کم کم در حال عبور از عواقب پاندمی کرونا هستند، اکنون مجبورند که با تورم به جا مانده از اقدامات انبساطی آن دوره دست به گریبان باشند. این موضوع در کنار ریسک های ژئوپلیتیکی می تواند برای رشد اقتصادی جهان دردسر ساز شود.

قیمت طلا| پیش بینی قیمت سکه

 بازار سکه در اولین روز هفته جاری با سیگنال کاهشی قیمت دلار وارد فاز نزولی شد. قیمت این فلز گران بهای داخلی دیروز 135 هزار تومان ارزان شد و با 11 میلیون و 820 هزار تومان معامله شد. 

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه به علت تعطیلات رسمی بسته است اما این فلز زرد رنگ روز گذشته بر روی 1899 دلار قرار گرفت. قیمت اونس طلا با افزایش تنش بین روسیه و اوکراین جهش چشمگیری را ثبت کرد. 

قیمت سکه منتظر حرکت اونس جهانی

اگرچه قیمت سکه روز گذشته آرایش نزولی به خود گرفت  اما بازار سکه در این روز ها که نرخ دلار در حال عقب نشینی است به بازارهای جهانی چشم دوخته  است تا از این طریق اندکی از سرعت ضرر و زیان آنها کاسته شود. 

 امروز سکه بازارن با تیز بینی روند قیمت دلار را رصد می کنند. روز گذشته نرخ دلار دیروز  تا نزدیک مرز 26 هزار تومان عقب نشینی کرد و با 26 هزار و 120 تومان بسته شد. 

معامله گران بازار سکه معتقدند در صورتی که امروز قیمت دلار در سراشیبی قرار بگیرد و این اسکناس امریکایی پایین برود احتمال افت قیمت سکه وجود دارد .

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته برای قیمت سکه چه اتفاقی افتاد؟ 

رشد قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی دیشب با 11 میلیون و 805  هزار تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  جمعه شب گذشته 30 هزار  تومان رشد را نشان می دهد .قیمت سکه در معاملات پشت خطی  جمعه  شب بر روی 11 میلیون و 775 هزار تومان قرار داشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.