کد خبر : 19595 / /
/

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد | چه کسانی با این وام می توانند خانه دار شوند؟

با گذشت حدود ۶ ماه از مصوبه شورای عالی مسکن، به دلیل اینکه هنوز ضمانت نامه وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی ابلاغ نشده، بانک‌ها از پرداخت آن امتناع می‌کنند.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد | چه کسانی با این وام می توانند خانه دار شوند؟

 با گذشت حدود ۶ ماه از مصوبه شورای عالی مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی به دلیل اینکه هنوز ضمانت نامه این وام توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ نشده، بانکها از پرداخت آن امتناع می‌کنند البته ظاهراً بانک سپه در حال پرداخت این تسهیلات است.

بر اساس گزارش ایسنا، ۲۵ آبان ماه سال ۱۴۰۰ در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به تصویب رسید.

اگرچه بعضاً اخباری مبنی بر پرداخت عن‌قریب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی شنیده می‌شود اما آخرین پیگیری‌ها حاکی از آن است که سازمان برنامه و بودجه هنوز ضمانتنامه مابه التفاوت نرخ سود این تسهیلات را صادر نکرده است.

تعلل سازمان برنامه و بودجه منجر به بلاتکلیفی روستاییان و انتقاد اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن شده است.

حدود ۱۰ روز قبل مجید جودی – معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد که بانک مرکزی وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را به بانکهای عامل ابلاغ کرده اما آغاز پرداخت، منوط به صدور ضمانتنامه مابه التفاوت نرخ سود از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر بانک سپه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را آغاز کرده اما به هر حال با محدودیت سهمیه مواجه است. بر این اساس انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات توسط دیگر بانک‌ها نیز محقق شود.

منبع: تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.