کد خبر : 17205 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت پراید همچنان دچار نوسان است. قیمت پراید در مدت اخیر بالا رفت. قیمت پراید امروز اندکی کاهش داشته است. قیمت پراید و خودرو به طور کلی در ایران وابسته به نوسان قیمت دلار است. قیمت پراید در بازار را در این خبر ملاحظه می کنید. 

نوسان قیمت پراید

قیمت خودرو همچنان نوسانی است. اما کارشناسان می‌گویند بازار در وضعیت رکود قرار دارد و خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به ۲۰۳ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور موجود است. اما دنا معمولی ۱۴۰۱ به ۳۹۲ میلیون تومان رسید.

نرخ خودرو تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون به ۲۱۳ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ نیز هم‌اکنون به قیمت ۳۰۴ میلیون تومان معامله می‌شود. ۲۰۶ تیپ پنج در بازار کشور به نرخ ۳۴۸ میلیون تومان رسید.

پژو پارس اتوماتیک نیز به ۴۵۷ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک نیز امروز در بازار در نرخ ۶۰۰ میلیون تومان ثابت شد.

قیمت پراید

قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

 

برخی خودروهای سایپا تغییراتی به شرح زیر را داشته است: در مهمترین معاملات سایپا قیمت پراید ۱۱۱ SE (سفید) برابر ۲۰۶ میلیون تومان و تیبا SX مدل ۱۴۰۱ صندوق دار ۱۹۷ میلیون تومان خرید و فروش شد .

ساینا EX مدل ۱۴۰۱ فول ۲۲۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک (مدل ۱۳۹۸) با قیمت ۴۸۵ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پراید| ترمز قیمت ها در بازار خودرو کشیده شد

بازار خودرو که از ابتدای سال افزایش قیمت بی وقفه را ثبت کرده بود، در آخرین هفته از اردیبهشت ماه بالاخره شاهد افت نسبی قیمت ها بودیم؛ به عنوان مثال پژو ۲۰۶ تیپ دو که ابتدای امسال با قیمت ۲۷۸ میلیون معامله می شد در موج افزایشی بازار خودرو به ۳۱۸ میلیون تومان هم رسید. اما در پایان این هفته و پس از مدت ها پنج میلیون کاهش قیمت را ثبت کرد.

بازار خودرو که از ابتدای سال افزایش قیمت بی وقفه را ثبت کرده بود، در آخرین هفته از اردیبهشت ماه بالاخره شاهد افت نسبی قیمت ها بودیم؛ به عنوان مثال پژو ۲۰۶ تیپ دو که ابتدای امسال با قیمت ۲۷۸ میلیون معامله می شد در موج افزایشی بازار خودرو به ۳۱۸ میلیون تومان هم رسید. اما در پایان این هفته و پس از مدت ها پنج میلیون کاهش قیمت را ثبت کرد.۲۰۷ دنده ای پانوراما که از ابتدای سال روند افزایشی خود ا شروع کرده بود و تا ۴۲۰ میلیون تومان هم بالا رفته بود، این هفته پس از افزایشی ۲ میلیونی تومانی در آخر هفته با ۵ میلیون تومان کاهش به ۴۱۵ میلیون تومان رسید و باید دید که آیا این روند کاهشی ادامه دار خواهد بود یا خیر.

پژو ۲۰۶ هم روندی مشابه پژو ۲۰۷ داشت و این خودرو در نسخه تیپ ۲ که ابتدای سال ۲۷۸ میلیون تومان معامله می شد با روندی افزایشی و پس از عبور از مرز ۳۰۰ میلیون تومان،در مقطعی ۳۱۸ میلیون تومان هم قیمت خورد و با شروع روندی کاهشی از ابتدای هفته به ۳۱۳ میلیون تومان هم رسید.

پژوپارس که فروردین ماه بدون وقفه مشغول افزایش های چند میلیونی بود و در اردیبهشت ماه روند افزایش قیمت آن تعدیل شده بود، پس از مدت ها در اواخر هفته جاری روی کاهش را به خود دید و پس از ثبت قیمت ۳۸۸ میلیون تومانی با ۴ میلیون کاهش به ۳۸۴ میلیون تومان رسید.

پژو ۴۰۵ اما روندی متفاوت تر از آنچه این هفته بازار به خود گرفته بود داشت و برخلاف اکثر خودروها که حداقل در آخرین روز معاملات کاهش ثبت کرده بودند، روند افزایشی خود را حفظ کرد و ۲۹۰ میلیونی شد.

سمند هم جزو معدود خودروهایی بود که با روند کاهشی بازار همراه نشد و در نهایت با دو جهش ۳ و ۵ میلیون تومانی در این هفته و مجموع ۸ میلیون تومان افزایش، قیمت ۳۰۵ میلیون تومانی را به ثبت رساند و باید دید این خودرو تا چه زمانی می تواند نقطه مقابل بازار عمل کند.

سورن پلاس هم که در آخرین روز معاملات ۵ میلیون تومان کاهش داشت نتوانست، ۲۰ میلیون افزایش قیمتش در طول هفته را جبران کند. این خودرو که چند هفته ای هست که جهش های چند ده میلیون تومانی ثبت می کند تا قیمت ۳۸۵ میلیون تومان هم بالا رفت اما پس از ۵ میلیون کاهش در آخرین روز به ۳۸۰ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۱۱ که در ابتدای سال از قیمت ۱۸۸ میلیون تومان افزایش خود را شروع کرد و با جهش هایی که در فروردین داشت تا مرز ۲۰۰ میلیونی پیشرفت و در اردیبهشت هم پس از ورود به کانال ۲۰۰ میلیونی تا ۲۰۷ میلیون تومان هم پیش رفته بود، آخر هفته با ۱ میلیون کاهش به ۲۰۶ میلیون تومان رسید.

پراید ۱۳۱ را می توان یکی از منفعل ترین خودروهای بازار نامید. این خودرو که از ابتدای سال تنها ۱۱ میلیون تومان گران شده و اکثر سال را بدون تغییر قیمت سپری می کرد در آخرین روز معاملات ۱ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۱۸۲ میلیون تومانی معامله شد.

حالا باید منتظر ماند که این کاهش قیمت مقطعی است یا در ادامه شاهد افت بیش تر قیمت ها در بازار خودرو خواهیم بود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.