کد خبر : 17209 / /
/

سهام عدالت یک دارایی با ارزش است که حدود ۴۹ میلیون نفر پیش از آزادسازی آن دارای این سهام بودند. با آزادسازی این سهام در سال ۱۳۹۹، ارزش این سهام به شدت کاهش یافت و همین مساله سبب شد تا بسیاری از افراد نگران سهام خود شوند.

سهام عدالت یک دارایی با ارزش است که حدود ۴۹ میلیون نفر پیش از آزادسازی آن دارای سهام عدالت بودند. با آزادسازی سهام عدالت در سال ۱۳۹۹، ارزش سهام عدالت به شدت کاهش یافت و همین مساله سبب شد تا بسیاری از افراد نگران سهام عدالت خود شوند.

دیروز آخرین مهلت اصلاح اطلاعات جاماندگان دریافت سود سهام عدالت بود.

 

 جاماندگان دریافت سود سهام عدالت فقط امروز ۳۰ اردیبهشت وقت دارند تا اطلاعاتشان را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند.

از روز شنبه (۳۱ اردیبهشت) واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ برای آن‌ها انجام خواهد شد.

قیمت سهام عدالت چقدر شد؟

سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه رشد قابل قبولی داشت و امروز آخرین مهلت ویرایش اطلاعات در

جاماندگان دریافت سود عجله کنند

سهام عدالت یک دارایی با ارزش است که حدود ۴۹ میلیون نفر پیش از آزادسازی آن دارای این سهام بودند. با آزادسازی این سهام در سال ۱۳۹۹، ارزش این سهام به شدت کاهش یافت و همین مساله سبب شد تا بسیاری از افراد نگران سهام خود شوند.

سال ۹۹ یکی از بهترین سال ها برای شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت بوده است. در پایان سال ۱۴۰۰ تقریبا به همه افراد دارای این سهام ۵۰۰ هزار تومان سود توزیع شد. البته طبق گفته مسوولین شرکت سپرده گذاری مرکزی، حدود ۲ میلیون تومان سود سهام خود را دریافت نکرده اند.

* امروز، آخرین مهلت ویرایش اطلاعات جاماندگان سود سهام عدالت

حسنلو، معاون فناوری‌های شرکت سپرده‌گذاری گفت: سهامداران عدالت که سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند تا پایان روز ۳۰ اردیبهشت ماه فرصت دارند شماره شبای خود را در سامانه ثبت کنند.

وی همچنین در مورد اینکه اگر سهامداران عدالت نتوانند در مهلت مقرر شماره شبا اعلام کنند، آیا سود آنها به جای خود محفوظ می‌ماند ادامه داد: ‌بله، سود سهامداران عدالت نزد شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی محفوظ است و در بازه‌های مختلف که اعلام می‌شود، به محض معرفی شماره شبای حساب بانکی فرد دارنده سهام عدالت سود آنها واریز می‌شود.

جاماندگان دریافت سود سهام عدالت فقط برای امروز وقت خواهند داشت تا اطلاعات خود را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند و از روز شنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ به حساب آنها انجام خواهد شد.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال

حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره جاماندگان دریافت سهام عدالت گفت: بر اساس تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت امسال مکلف شده است به اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد. همچنین افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ به ویژه در ماده ۳۴ این قانون باید سهام عدالت اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: اصرار داریم تا پایان خرداد ماه در قالب بند «الف» تبصره بودجه افراد جامانده سهام عدالت از دو دهک اول کم درآمدی و ۴ دهک بعدی مشخص شوند. پس بر اساس تکلیف قانون بودجه سهام عدالت جاماندگان تا پایان سال اختصاص می‌یابد.

آزادسازی سهام عدالت منوط به نظر کارگروه کارشناسی

حسن فرج‌زاده، عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری عدالت و معاملاتی شدن سهام عدالت بعد از اصلاح آیین‌نامه اجرایی و انتخاب هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود. روش گذشته آزادسازی سهام عدالت، باعث شد که مدل‌های مدیریت سهام عدالت تغییر پیدا کند و در حال حاضر آیین نامه اجرایی سهام عدالت توسط کارگروهی که بدین منظور تشکیل شده در دست بررسی قرار دارد.

* سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌ های گذشته با افزایش ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته کاری اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد.

طی هفته پایانی فروردین ماه ارزش این سهام رشد ۴ درصدی را ثبت کرد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش سهام عدالت در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۶۹ درصدی روبرو شد. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با افزایش ۱.۹ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز افزایش ۰.۹۶ درصدی داشته‌اند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم اردیبهشت ماه به ترتیب با افزایش ۱۲۸ هزار تومانی، ۱۵۴ هزار تومانی، ۱۶۶ هزار تومانی و ۳۱۳ هزار تومانی نسبت به هفته سوم اردیبهشت ماه مواجه شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان، ۹ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۹۱ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان.

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد سال ۹۹ با افت ۵۰ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکتهای سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش ، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۷ میلیون و ۸۲۱ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۱۷۳ هزار تومانی و ۱۹ میلیون و ۱۲۲ هزار تومانی روبرو شده است.

آخرین فرصت برای جاماندگان سهام عدالت

جاماندگان دریافت سود سهام عدالت فقط امروز ۳۰ اردیبهشت وقت خواهند داشت تا اطلاعاتشان را در سامانه سجام اصلاح و تکمیل کنند.

 

از روز شنبه (۳۱ اردیبهشت) واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ برای آن‌ها انجام خواهد شد.

به گفته قشمی مدیر پرداخت سود سهام عدالت در سپرده گذاری مرکزی افراد به چند دلیل عبارت اند از شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت سود سهام خود را دریافت نکرده اند.

۲۱ اسفند سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.