کد خبر : 18827 / /
/

قیمت پراید در بازار امروز 12 تیر 1401 به شرح زیر است:

قیمت پراید  مدام در حال تغییر است.  قیمت پراید همچنان در حال افزایش است. قیمت پراید تحت تأثیر بازار ارز است. قیمت پراید و سایر خودروهای پرطرفدار ایرانی را در این خبر دنبال کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت پراید با خبر روز همراه باشید.

قیمت پراید در بازار امروز 12 تیر 1401 در جدول زیر آمده است.

قیمت پراید در بازار امروز 12 تیر 1401 به شرح زیر است:

نوسان قیمت در بازار خودرو کشور ادامه دارد. در گزارش زیر قیمت انواع خودرو در بازار را آورده ایم.

قیمت پراید

قیمت خودرو صفر داخلی در روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ در جدول زیر آمده است.

۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ با قیمت ۳۵۸ میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ نیز به قیمت ۵۹۴ میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت پراید

قیمت پراید| زمان ورود خودروهای اقتصادی به بازار

 فاطمی امین، وزیر صمت گفت: امسال با خودروسازان توافق کردیم تا قیمت تمام شده را کاهش دهند تا زیان آن‌ها هم کمتر شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، وزیر صمت گفت: طراحی خودرو ۱۸ ماه طول می‌کشد و ما کار طراحی خودروی اقتصادی را از اواخر سال گذشته در شرکت ایران خودرو آغاز کردیم و سال آینده وارد بازار می‌شود.

سیدرضا فاطمی امین گفت: ما در تولید خودروی متناسب با قدرت خرید مردم دچار نقص هستیم، در سال‌های گذشته این نقص با فروش پراید جبران می‌شد و الان تا حدودی با تیبا جبران می‌شود، اما این محصولات کیفیت مناسب را ندارند، ما باید به سمت تولید خودروهای اقتصادی برویم یعنی خودروهایی که هم قیمت مناسب دارند و هم با قدرت خرید مردم سازگار هستند.

وی ادامه داد: ممکن است یک خودرو با قیمت واقعی و معقول عرضه شود، اما باز هم بخشی از مردم قادر به خرید آن نباشند و این نقص در صنعت خودروسازی ما وجود دارد.

وزیر صمت گفت: همچنین در آیین نامه واردات خودرو نیز امتیاز ویژه‌ای برای خودروهای اقتصادی گذاشتیم تا هم به تعداد بیشتری وارد شوند و هم سقف قیمتی به گونه‌ای باشد که افراد بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند البته این خودرهای وارداتی هم باید بتدریج داخلی سازی شوند؛ به زودی آیین نامه واردت خودرو نهایی و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در خصوص قیمت خودرو هم اکنون با چند نوع قیمت مواجه هستیم، اولی قیمت بازار است که خیلی بالاتر از قیمت کارخانه است و علت هم این است که بازار خودرو سوداگری شده است و چون عرضه با تقاضا اختلاف دارد، قیمت بازار ۵۰ تا ۸۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه است.

فاطمی امین تصریح کرد: قیمت دیگری که ما در خودرو با آن مواجه هستیم قیمت فروش کارخانه است که بر اساس قیمت تمام شده تعیین می‌شود و امسال با خودروسازان توافق کردیم تا قیمت تمام شده را کاهش دهند تا زیان آن‌ها هم کمتر شود.

قیمت پراید| دوشرط برای حذف قرعه‌کشی خودرو

شروط وزارت صمت برای حذف قرعه کشی خودرو اعلام شد

پایان سال گذشته بود که خبر حذف قرعه کشی خودروها اعلام شد. خبری که چندی بعد از سوی وزیر صمت رد شد. رضا فاطمی امین اعلام کرد که حذف قرعه کشی خودرو پلکانی خواهد بود و حذف یک دفعه واردات خودرو در شرایط کنونی امکان پذیر نیست. امروز وزیر صمت در حاشیه همایش روز صمت در جمع خبرنگاران عنوان کرد باید برای حذف قرعه کشی چند مرحله را طی کرد. در مرحله اول باید تولید را ارتقا داد، چرا که در حال حاضر عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد. در این خصوص می توان به این نکته اشاره کرد که نیاز داخل کشور یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال است. این در حالی که تولید سال گذشته ما حدود 900 هزار دستگاه بود و این اختلاف بازار را متلاطم می کند.

فاطمی امین در ادامه به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر شاهد بهبود روند تولید خودروسازان هستیم، اما شاید این موضوع مطرح شود که این رشد تولید در بین مردم لمس نمی شود، در این خصوص باید گفت که هرچه جلوتر برویم این زمان برای مردم ملموس تر خواهد شد. در این خصوص می توان به این نکته اشاره کرد که در بهار امسال 98 درصد برنامه ها محقق شده است.

به گفته وزیر صمت امسال تولید تعداد بیشتری از خودروی پژو 206 در دستور کار است، همچنین خودروی تارا و شاهین چهار برابر بیش از سال گذشته تولید خواهد شد.

به گفته فاطمی امین واردات خودرو یکی دیگر از راه‌های حذف قرعه کشی است. وزیر صمت تأکید کرد که آیین نامه آن طراحی شده و به زودی در دولت مصوب خواهد شد؛ برآورد ما این است که بخشی از تقاضای موجود در بازار با انجام واردات پاسخ داده شود.

محور بعدی برای حذف قرعه کشی، واردات خودرو است که به گفته فاطمی امین آیین نامه آن طراحی شده و به زودی در دولت مصوب خواهد شد؛ وزیر صمت معتقد است برآورد ما این است که بخشی از تقاضای موجود در بازار با انجام واردات پاسخ داده شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.