کد خبر : 18974 / /
/

پیمان حدادی به آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: اکنون هیچ خبری در زمینه آغاز فروش سهام عدالت نیست و تصمیمی از سوی مسوولان در این زمینه اتخاذ نشده است.

فروش سهام عدالت فعلا امکان پذیر نیست.  ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بوده است. سهام عدالت جزو سهام ارزنده بازار است و در طول تاریخ مردم به صورت هر ساله می‌توانند از محل سود آن منتفع شوند. طبق آمار موجود حدود ۴۹ میلیون نفر از افراد در جامعه دارای برگه های سهام عدالت هستند. خبرهای جدید درباره سهام عدالت را در خبر روز دنبال کنید.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است، گفت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

پیمان حدادی به آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: اکنون هیچ خبری در زمینه آغاز فروش سهام عدالت نیست و تصمیمی از سوی مسوولان در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی اظهار داشت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به‌صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

حدادی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود این سهام برای فروش در اختیار مردم قرار بگیرد، مسوولان ارزش ریالی سهام عدالت که نفری ۵٠٠ هزار تومان تا یک میلیون تومان بود را به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌کردند.

مشاور رییس سازمان بورس با بیان اینکه هدف سیاست‌گذار در سال ٨۵ که تصمیم به ارائه سهام عدالت به مردم گرفت، ارائه سود و منفعت به مردم بود، گفت: سهام عدالت جزو سهام ارزنده بازار است و در طول تاریخ مردم به صورت هر ساله می‌توانند از محل سود آن منتفع شوند؛ بنابراین تحت تاثیر چنین مساله‌ای مردم باید به طور حتم اقدام به نگهداری سهام در اختیار خود کنند.

وی ادامه داد: سهام عدالت به حدی ارزنده است که مردم در سال گذشته به اندازه ارزش اسمی سهم، سود دریافت کردند، بدین صورت که افراد دارای سهام یک میلیون تومانی معادل ارزشی اسمی یک میلیون تومان سهم دریافت کردند.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری سهام کنند.

مشاور رییس سازمان بورس تاکید کرد: ارزش سهام عدالت از آذرماه ۹۶ و از زمان تخصیص سهام به مردم تاکنون بیش از ۲۵ برابر شده است و اکنون ارزش روز سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۴ میلیون تومان است؛ همچنین بازدهی آن به شکلی بوده است که حتی از نظر تورمی هم بازدهی آن با رشد بسیار خوبی همراه شده است.

وی ادامه داد: ماهیت سهام عدالت به این صورت است که مردم نباید به هیچ عنوان اقدام به فروش سهام خود در بازار کنند و با نگهداری این سهام از سایر مزایای آن از جمله توثیق سهام و دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، با توجه به چنین مساله‌ای باید هر اقدامی را به منظور تشویق مردم در راستای نگهداری سهام خود در بازار انجام داد.

حدادی افزود: با توجه به چنین مساله‌ای اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

هشدار به صاحبان سهام عدالت

مدیر امنیت اطلاعات سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده افراد باید این نکته را توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند.

امید ارباب، مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند.

با مطرح شدن واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان کلاهبرداران فرصت را غنیمت شمرده و به کاسبی خود (دست کردن در جیب مردم) رونق داده‌اند.

با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده افراد باید این نکته را توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند نکته مهم‌ترین این که تمام سامانه‌های دولتی با پسوند.IR (http: //xn--ugbh۱dh۲y.ir) تمام می‌شوند و پسوندهای دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

خبر مهم برای وراث در مورد انتقال سهام عدالت

بنابر اعلام دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، فرآیند اختصاص سهام عدالت به وراث متوفیان، تا پایان شهریورماه سال جاری به نتیجه می‌رسد.

پیمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه در فاز نخست سهام عدالت متوفیان باید لینک ارتباطی بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه برقرار شود، گفت: این شرکت باید به احکامی که قوه قضاییه در رابطه با تعیین وراث انجام می‌دهد، دسترسی داشته باشد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز را از این احکام استخراج کند.

وی پیش از این اعلام کرد که قوه قضاییه، اطلاعاتی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده است، اما این اطلاعات قابلیت استفاده به صورت فنی را ندارند. زیرا با شاکله مناسبی تهیه نشده است. بر اساس اظهارات حدادی، برای حل این مشکل، جلساتی برگذار شده و بنابر پیش‌بینی‌ها، شرکت سمات در حال برنامه‌ریزی سامانه‌ای در این خصوص است. از سوی دیگر، اطلاعات لازم از قوه قضاییه به سمات در حال ارسال است و به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری، فرآیند نقل و انتقال سهام فوت شده‌ها انجام شود.

۴۹ میلیون و ۱۴۸هزار سهامدار عدالت وجود دارد که از این تعداد، ۳ میلیون و ۲۷۸هزار نفر در قید حیات نیستند و سهام عدالت آنها، به وراث تعلق می‌گیرد. این در حالی است که هنوز تکلیف این دسته از مشمولان سهام عدالت (وراث متوفیان) مشخص نیست و فرایند انتقال سهام به آنها، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

روزهای پایانی اسفندماه سال ١۴٠٠ بود که محسن انصاری مهیاری، مدیر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، از انتشار اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد سهام عدالت متوفیان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: در این اطلاعیه اعلام می‌شود که وراث باید به چه سایتی مراجعه کرده و برای دریافت سهام عدالت، چه مدارکی را کامل کنند.

به دنبال این موضوع، محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که بیش از ۳ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده‌اند که وراث این افراد حدود ۱۵ میلیون نفر هستند. پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ١۴٠١ کلید بزنیم. نکته مهم این است که همراه با انتقال سهام به وراث، توزیع سود را نیز انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است که وراث برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت اشخاص متوفی باید به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، از مشمول بودن وی مطلع شوند. با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، صورت وضعیت دارایی سهام عدالت نیز، قابل مشاهده است و هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد سهام عدالت تنها از طریق وب‌ سایت رسمی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی http: //www.csdiran.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.