کد خبر : 20508 / /
/

یارانه مرداد به حساب خانوارها واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت شد. اگر پیش از این خانوارها وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند، اقساط این وام از حساب آنها کم می‌شود.

واریز یارانه معیشتی تا آماده شدن کالابرگ ادامه دارد.  یارانه معیشتی قدیم که دهم ماه واریز میشد متوقف شده است. واریز یارانه معیشتی جدید همچنان ادامه دارد. یارانه معیشتی جدید از ماه گذشته پرداخت شد. مبلغ یارانه معیشتی جدید 300 الی 400 هزار تومان است.

یارانه مرداد به حساب خانوارها واریز و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه قابل برداشت شد. اما برخی از خانوار می‌گویند هنوز یارانه مرداد و معوقات یارانه‌های قبلی برای آنها واریز نشده است.

یارانه مرداد به حساب خانوارها واریز و از ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۰ مردادماه قابل برداشت شد. اگر پیش از این خانوارها وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند، اقساط این وام از حساب آنها کم می‌شود.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، خانواری که یارانه اردیبهشت آن‌ها قطع شد و درخواست بازبینی دادند، درخواست آنها بررسی شد. اگر در بازبینی در دهک اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مرداد به آنها تعلق می‌گیرد.

معوقات یارانه معیشتی برای همه واریز نشد

در این میان برخی از خانوارها ماه گذشته به فهرست یارانه‌بگیران اضافه شدند؛ یعنی ثبت‌نامی‌های جدید یا اینکه توسط وزارت کار مورد بازبینی قرار گرفتند. معوقات اردیبهشت و خرداد به همراه یارانه مرداد ماه به حساب این خانوارها واریز می‌شود.

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز اما می‌گویند این معوقات برای آنها واریز نشد. در ادامه برخی از نظرات را می‌خوانید.

«چرا معوقات اردیبهشت و خرداد معترضان را واریز نکردید و فقط مرداد را واریز کردید؟»

«از معوقات فقط خرداد واریز شده و مبلغ اردیبهشت که بعد از اعتراض واریز کرده بودن هنوز قابل برداشت نیست. این دیگه چه مدلشه چرا واقعا؟»

«برای خانواده ۴ نفره بانک ملی در تیر ماه فقط ۳۰۰ تومان واریز کرد. ساعت ۵ امروز هم برای مرداد ۱۲۰۰ واریز کرد. از معوقات اردیبهشت و خرداد و کسری واریز تیر هم خبری نیست. سازمان هدفمندی هم چی ارسال شد. پاسخگو نبودند.»

«ما ۴ نفر هستیم. اردیبهشت قطع شد. تیرماه برای دو نفر ریختند و مردادماه مجددا قطع شد.»

یارانه معیشتی مرداد برای همه واریز نشد؟

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز هم می‌گویند هنوز یارانه مرداد برای آنها واریز نشده است.

«ساعت ۶ صبح شده جمعه ۲۱ مرداد هنوز پولی واریز نشده.»

«الان ساعت ۳:۳۰ بامداد روز ۵/۲۱ هنوز قابل برداشت نیست.»

«پس چرا برای ما رو نریختن. بخدا هرماه منتظر یارانه ام واریز شه برم برای بچم و خونه خرج کنم.»

یارانه مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه قابل برداشت شد. اما برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند برای آنها یارانه نقدی واریز نشد.

 نحوه تسویه معوقات یارانه‌ای چگونه خواهد بود؟

ثبت‌نام متقاضیان جدید یارانه ادامه دارد

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، افرادی که از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید هستند، همچنان می‌توانند ثبت‌نام کنند.

متقاضیان می‌توانند به آدرس https://my.gov.ir مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد پستی، کد ملی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضیان ضروری است.

به طور کلی همه افراد برای اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌ نام خود شماره‌گیری نمایند.

در حالی این سازمان برای ثبت‌نامی‌های جدید اعلام آمادگی کرد که صحبت از جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی بود. پیش از این قرار بود تا شهریور طرح کالابرگ اجرا شود. البته اخیز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت که زیرساخت‌های اجرای این طرح هنوز آماده نیست.

معوقات یارانه معیشتی تسویه نشد

همین نیمه‌شب گذشته که موعد واریز یارانه معیشتی ماه مرداد آغاز شد و دولت برای چهارمین مرتبه آن را میان شهروندان واجد شرایط دریافتش، توزیع کرد. این پرسش برای عده‌ای مطرح شد: «یارانه معوقه کِی و چگونه تسویه می‌شود؟»

به گزارش تجارت‌نیوز، «دولت یارانه مرا می‌دهد یا نه؟» پرسشی بی‌پاسخ است که بعد از گذشت چهار ماه از پرداخت یارانه معیشتی جدید هنوز بسیاری از شهروندان با آن مواجه هستند.

این روزها کافیست تا خبر کوتاهی درباره پرداخت یارانه معیشتی منتشر شود تا یکبار دیگر پرس‌وجو کردن درباره یارانه و معوقات آن مطرح شود.

مثلا همین نیمه‌شب گذشته که موعد واریز یارانه ماه مرداد آغاز شد و دولت برای چهارمین مرتبه آن را میان شهروندان واجد شرایط دریافتش، توزیع کرد. این پرسش برای عده‌ای مطرح شد: «یارانه معوقه کِی و چگونه تسویه می‌شود؟»

معوقات نخواستیم، یارانه را قطع نکنید!

گویا هفت‌خان گرفتن یارانه معیشتی از دولت آنقدر سخت و دشوار است که برخی شهروندان ترجیح می‌دهند عطای معوقات را به لقایش ببخشند اما در مقابل دولت یارانه آنها را قطع نکند:

-« عجیبه ولله بعد از ۱۰سال تیرماه برام واریز شد ولی این ماه برام واریز نکردن معوقات نخواستم چرا دوباره قطع کردین».

-« من از جاماندگان یارانه هستم بعد از ۱۰سال فقط تیرماه برام واریز کردن مرداد ماه دوباره قطع کردن».

پس یارانه معوقه من کجاست؟

شمار دیگری از شهروندان هم هستند که هنوز پیگیر طلب یارانه‌ای خود از دولت هستند:

-« به چه کسی یارانه دادید چرا منی که به سازمان رفاه زنگ زدم وگفتند واریزمی‌شود نشد وکسانی که دوماه بعدمن ثبت نام کردند امشب گرفتند من اردیبهشت ثبت نام کردم خواهشا رسیدگی شود».

-« مرداد رو ریختن باز معوقات رو نریختن مال اردیبهشت و خرداد».

-« یارانه تیرماه راگرفته ولی امشب بایارانه مرداد معوقات اردیبهشت و خردادراواریزنکردند».

-« من جز یارانه بگیر جدید هستم که از تیر ماه ۱۴۰۱ برای اولین بار بعد از یازده سال تیر ماه گذشته مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای من واریز شد اما برای پسرم و همسرم واریز واریز نشده است بیش از ده بار به سامانه تماس گرفتم کسی پاسخ گو نیست امشب هم یارانه مرداد برای من واریز نشده است».

-« والله ماکه بنا برحسب یه اشتباه کوچک ۸ سال یارانه مارو قطع کردن.الان که درخواست دادیم..خوشبختانه واجد شرایط شدیم..این دوماه واریز کردن..قرار بود معوقات دوماه قبلشم واریز کنند..اما متاسفانه واریز نکردن..فقط این ماه دادن».

-« چرا اینهمه بدقولی امروز و فردا کردن برای چیه سه ماهه میگید آخر ماه وسط ماه این طرف ماه اون طرف ماه حالا هم که افتاد به ماه شهریور بخدا ما هم نیاز به این پول داریم گناهمون چیه که وزارت رفاه در مورد ما اشتباه کرد».

-« پس کی تسویه حساب می کنند اون یک میلیون اردیبهشت هم مسدود است فقط حرف می زنید».

چرا از یارانه کم کردین؟

شمار دیگری از شهروندان نیز از اینکه یارانه مردادماه آنها نسبت به دفعات گذشته کمتر شده است گلایه داشتند.

-« ماه قبل یارانه برای ما نفری ۴۰۰ ریخته شد اما این ماه مرداد نفری ۳۰۰ریختند رسیدگی شود».

-« یارانه واریز شد ولی با ایرادات زیاد، ماه‌های قبل برای هر نفر ما ۴۰۰واریز شده بود این ماه ۳۰۰ واربز شده، من یه ماهه وضعم تغییر زیادی کرده، واسه دادنش چند ماه بررسی میشه، ولی واسه کم کردنش دو روزه تصمیم میگیرن».

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.