کد خبر : 20604 / /
/

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید دچار نوسان است.  و ساقیمت پرایدیر خودروها در رکود قرار دارد. قیمت پراید اخیرا ریزش داشته است. قیمت پراید ۱۱۱ از ۲۰۶ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان رسیده است. آخرین اخبار قیمت پراید را در خبر روز دنبال کنید.

قیمت  پراید امروز ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ 

بازار خودروی کشور در رکود قرار دارد. اما امیدواری بازار به نتیجه مثبت مذاکرات، قیمت‌ها را به صورت جزئی کاهش داده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در روز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۹ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات در قیمت ۶۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پراید

قیمت  پراید و خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۲ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز  دو میلیون تومان کاهش داشت و اکنون در بازار کشور تا نرخ ۳۵۷ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز سه میلیون تومان کاهش قیمت داشت و در قیمت ۵۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نه تنها در بازار خودرو، بلکه سایر بازارها نیز در کشور متاثر از مذاکرات وین هستند. به دلیل مشخص نبودن نتیجه مذاکرات نیز، بازارها دست نگه داشته‌اند و جهشی ندارند. هرچند اخبار ضد و نقیضی که از این مذاکرات منتشر می‌شود، یک تاثیر جزئی دارد.

او افزود: بازار خودروی کشور در حال حاضر در رکود قرار دارد. اما امیدواری بازار به نتیجه مثبت مذاکرات، قیمت‌ها را به صورت جزئی کاهش داده است. البته به نظر می‌رسد این رکود ادامه داشته باشد تا نتیجه قطعی از مذاکرات مشخص شود.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: گویا بانک مرکزی با واردات خودرو به کشور مخالفت کرده و بحث واردات نیز همچنان با ابهاماتی همراه است. اما با به نتیجه رسیدن مذاکرات و وارد شدن ارز به کشور، مشکلات تامین ارز نیز برطرف می‌شود و در بازار و قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

خبر مهم درباره واردات خودرو با رمزارز

اقتصادنیوز: رئیس سازمان توسعه تجارت درباره واردات خودرو با رمز ارز که در برخی رسانه ها مطرح شد، اظهار کرد: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ شود و بعد از آن سازوکار آن مشخص خواهد شد، اما فعلا در این رابطه موضوعی مطرح نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات خودرو با رمز ارز گفت: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ و بعد از آن سازوکار واردات خودرو مشخص خواهد شد اما فعلا در این رابطه با رمز ارز ها موضوعی مطرح نشده است.

 علیرضا پیمان پاک در خصوص واردات کالا با رمزارز رسمی که از پایان شهریور اجرایی خواهد شد، گفت: آن دسته از افرادی که مجوز رسمی رمز ارز دارند می توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.  البته عمومیت این موضوع از پایان شهریورماه اجرایی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر چند مجموعه که مجوز رسمی رمز ارز داشتند به صورت مقدماتی برای خود کالا وارد کرده اند، افزود: اینکه چه کالایی و از کدام کشور بوده به دلیل محرمانه بودن اعلام نخواهد شد اما در مجموع ثبت سفارش واردات به میزان 10 میلیون دلار از طریق رمز ارز انجام شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: از پایان شهریورماه آن دسته از افرادی که مجوز رسمی رمز ارز دارند، می توانند به صورت عمومی از طریق سامانه به صورت اتوماتیک واردات کالا را انجام دهند.

وی در خصوص واردات خودرو با رمز ارز که در برخی رسانه ها مطرح شد، گفت: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ شود و بعد از آن سازوکار واردات خودرو مشخص خواهد شد اما فعلا در این رابطه موضوعی مطرح نشده است.

آماده باش برای عرضه خودروهای اقتصادی از این تاریخ

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ساز و کار وزارت صمت برای واردات خودروهای اقتصادی، گفت: مقرر است با واردات خودرو از یک سو بازار تنظیم و از سوی دیگر بستر رقابتی شدن قیمت خودروهای داخلی با محصول خارجی فراهم شود.

«منوچهر منطقی» درباره آئین‌نامه واردات خودرو افزود: پیش از این فقط خودروهایی وارد کشور می شد که افراد متمول می توانستند از آنها استفاده کنند، اما وزارت صمت با برنامه ریزی و بررسی بازار، خلاهای موجود در این حوزه را احصا کرده است.

وی ادامه‌داد: مقرر است با واردات خودرو از یک سو بازار تنظیم و از سوی دیگر بستر رقابتی شدن قیمت خودروهای داخلی با محصول خارجی فراهم شود.

منطقی تصریح‌کرد: برای تحقق این اهداف، در مرحله نخست واردات خودروهایی در دستورکار قرار خواهد گرفت که نیازهای مذکور را تامین کند، البته خودروهای گران قیمت تر نیز وارد می شوند اما برای شروع، کار را از جایی آغاز می کنیم که به بخشی که بیشترین مساله را دارد رسیدگی کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا سازوکاری برای موضوع کاهش تعرفه واردات خودروهای اقتصادی پیش بینی شده است، توضیح داد: زمانی که قرار است خودرو با قیمت مشخص و برای طیف خاصی وارد شود، مهندسی معکوس انجام می‌شود؛ به این معنی که هزینه حمل و نقل، تعرفه گمرکی، اسقاط (برای واردات هر خودرو ۲ خودرو باید اسقاط شود) و غیره محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر صمت ادامه‌داد: سپس مشوق‌هایی برای کاهش مولفه‌های مذکور پیش‌بینی می‌شود تا قیمت هدف برای خودروهای اقتصادی به دست آید.

وی گفت: مشوق هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده است؛ به‌طور مثال تعرفه واردات تا ۲۰ درصد کاهش می یابد یا از اسقاط معاف می شوند.

عرضه خودروهای اقتصادی داخلی، نیمه دوم ۱۴۰۲

منطقی اضافه‌کرد: این موضوع که در مقوله واردات چه کمکی می توان به تامین خودروهای مورد نیاز خانواده های کم درآمد کرد، در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال رشد تیراژ تولید هستیم، تولید باید با قدرت خریدهای متفاوت متناسب باشد.

وی درباره برنامه خودروسازان درباره تولید خودروهای جایگزین سمند و تیبا، گفت: دو خودروساز بزرگ کشور در حال کار روی خودروهای اقتصادی هستند و نیمه دوم سال آینده محصول آنها به بازار عرضه می شود، این نیاز در حال حاضر مقرر است با واردات تامین شود.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.