کد خبر : 26270 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

غافلگیری شگفت انگیز امروز برای سهام عدالتی ها | زمان دقیق واریز سود سهام عدالت برای سال 1401 | سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

شاخص کل بورس دیروز شنبه با افت ۱۵ هزار و ۴۲۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز منفی

غافلگیری شگفت انگیز امروز برای سهام عدالتی ها | زمان دقیق واریز سود سهام عدالت برای سال 1401 | سود سهام عدالت امسال چقدر است؟

مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو‌برابر شدن سود این سهام خبر داد و گفت: بررسی پرداخت سود سهام عدالت طی دو مرحله در حال انجام است.جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم

شاخص کل بورس دیروز شنبه با افت ۱۵ هزار و ۴۲۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز منفی

شاخص کل بورس دیروز شنبه با افت ۱۵ هزار و ۴۲۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز منفی باشد.

در پایان سومین هفته شهریور ۱۴۰۱ نرخ بهره بازار بین بانکی بار دیگر صعودی شد و رشد ۰.۰۶ درصدی را تجربه کرد. به این ترتیب نرخ سود بین بانکی توانست صعود خود را برای چهارمین هفته متوالی ادامه دهد و عدد ۲۰.۸ درصد را ثبت کند.(بانک مرکزی)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش نرخ بهره بین بانکی به زیان بورس است و می‌تواند در بلند مدت نقدینگی را از این بازار دور کند.

حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی گفت: سود عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ پرتفوی سهام عدالت در اواخر سال ۱۴۰۱ به حساب مشمولین واریز خواهد شد و در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ناشران پرتفوی سهام عدالت نیز بعد از مشخص شدن میزان افزایش سرمایه و اعمال افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها وضعیت سود مشخص خواهد شد. فعلا زمان مشخص نیست، ولی تمام تلاش سازمان بورس و سپرده گذاری بر این خواهد بود که همانند دو سال گذشته نزدیک عید نوروز این سود برای همه مشمولان واریز شود.(باشگاه‌خبرنگاران)

احتمال واریز مرحله نخست سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان پاییز

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود./ایرنا

سهام عدالت

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

حدادی در مورد آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث نیز توضیح داد: از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فوت کرده‌اند که در این میان برخی وارثین هم فوت شده‌اند. قرار شد این فرآیند به صورت الکترونیکی و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضائیه تا شهریورماه انجام شود. اما به نظر می‌رسد قوه قضائیه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

امکان فروش سهام عدالت

او با اشاره به امکان فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت برای مشمولان این سهام در سال ۱۳۹۹ گفت: این موضوع یکی از دلایل ریزش بازار در آن سال بود به همین دلیل احتمالا امکان فروش ۶۰ درصدی برای هیچ‌کدام از مشمولان وجود نداشته باشد. در آن زمان سه و نیم نفر از سهامداران روش مستقیم، سهام عدالت خود را فروختند که باعث شد ۱۴ هزار میلیارد تومان از بازار خارج ‌شود. به همین دلیل فروش سهام عدالت باید به تدریج صورت بگیرد. البته در این راستا اقداماتی انجام شده است تا مشمولان به نگهداری سهام خود تشویق شوند که راه‌اندازی سامانه ستاره و امکان توثیق سهام عدالت از جمله آن است. مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه در ۳۱ استان، ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی وجود دارد، اظهار کرد: 28 استان مدارک خود را ثبت کرده‌اند اما استان سمنان علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، همکاری‌های لازم را انجام نداده است و به نظر می‌رسد باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود. همچنین مدارک شرکت‌های قزوین و چهارمحال بختیاری برای بازگشایی نماد کامل نیست. حدادی در مورد دلایل بسته شدن نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی توضیح داد: روش حسابداری شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اشتباه انجام شده بود، به همین دلیل شورای عالی بورس جدید در سال گذشته تاکید کرد که این‌مورد باید براساس استانداردهای حسابداری صورت بگیرد. او در مورد زمان بازگشایی این نمادها توضیح داد: نمادها بعد از برگزاری مجامع و اصلاح آیین‌نامه آزاد‌سازی سهام عدالت بازگشایی می‌شوند. فرآیند برگزاری مجامع بین ۴۵ تا۶۰ روز زمان نیاز دارد، اظهار کرد: بنابراین نمادها حداقل تا ۶۰ روز آینده بازگشایی نخواهند شد./کیهان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.