کد خبر : 21952 / /
/

بازار خودروی کشور همچنان در وضعیت رکود به سر می‌برد. در حال حاضر می‌توان گفت که وضعیت بازار نسبت به یک ماه گذشته تغییری نکرده است. خودروهایی که در این یک ماه با کاهش جزئی همراه بودند، مجدد با جهش قیمت همراه شدند.

قیمت پراید نوسان دارد. قیمت پراید و بازار خودرو در رکود است. قیمت پراید  ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمت پراید و خودروهای داخلی ارزان شده اند. آخرین اخبار قیمت پراید را در خبر روز بخوانید.

بازار خودروی کشور همچنان در وضعیت رکود به سر می‌برد. در حال حاضر می‌توان گفت که وضعیت بازار نسبت به یک ماه گذشته تغییری نکرده است. خودروهایی که در این یک ماه با کاهش جزئی همراه بودند، مجدد با جهش قیمت همراه شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد. 

قیمت پراید

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پراید چقدر شد؟  

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در قیمت ۲۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۰ میلیون تومان پیش رفت. تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت ۵۷۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: بازار خودروی کشور همچنان در وضعیت رکود به سر می‌برد. در حال حاضر می‌توان گفت که وضعیت بازار نسبت به یک ماه گذشته تغییری نکرده است. خودروهایی که در این یک ماه با کاهش جزئی همراه بودند، مجدد با جهش قیمت همراه شدند. سطح معاملات تقریبا به صفر رسیده و هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. هنوز خبری از ورود خودروهای خارجی منتشر نشده است و مردم در خریدهای خود دست نگه داشته اند. درنتیجه، به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد.

او در رابطه با تاثیر واردات بر قیمت خودروهای موجود در بازار افزود: به دلیل اینکه هنوز مشخص نیست که خودروهای وارداتی با چه قیمتی قرار است در بازار عرضه شوند، نمی‌توان گفت که کدام خودروها با آزادسازی واردات ارزان می‌شود. باید منتظر جزئیات دقیق واردات بمانیم تا بتوانیم تاثیر آن را بر قیمت خودروهای موجود در بازار خودرو کشور را بررسی کنیم.

نوسان قیمت پراید و خودورهای داخلی

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از ریزش قیمت خودروهای پراید و افزایش قیمت خودروهای پژو و دنا است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو در یک ماه اخیر حاکی از کاهش قیمت خودروهای پراید در این مدت است به طوری که پراید ۱۱۱ از ۲۰۳ میلیون تومان در یک شهریور ماه امروز به ۲۰۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۱ ان نیز در این مدت یک میلیون تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۱۸۲ میلیون تومان قیمت خورده است و پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۱ نیز از ۱۷۸ میلیون تومان در ابتدای ماه امروز به ۱۷۷ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت یک میلیون تومان ارزان شده است و ۱۷۱ میلیون تومان قیمت خورده است.

خودروهای پژو اما در این مدت گران شدند به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۲۷۶ میلیون تومان در ابتدای شهریور ماه امروز به ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۴ میلیون تومان گران شده است و این خودرو در حال حاضر ۲۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۲۹۵ میلیون تومان در ابتدای ماه امروز به ۲۹۸ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای دنا مانند خودروهای پژو این نوسانات قیمتی صعودی بوده است به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۳۹۵ میلیون تومان در ابتدای شهریور ماه امروز به ۴۰۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۴ میلیون تومان گران شده است و ۳۸۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

بازار راکد و بدون مشتری خودرو این روزها شاهد نوسان رو به بالای قیمت‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در شرایطی بود که از یک جهت مرحله سوم قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه برگزار شد و از طرف دیگر، بنا به اعلام قبلی مسوولان،‌ تا پایان شهریورماه شرکت‌های واردکننده خودرو مشخص خواهد شد و آذرماه اولین گروه از خودروهای وارداتی به کشور می‌رسد.

تحلیلگران بازار خودرو معتقدند که افزایش قیمت دلار در بازار خودرو بی‌تاثیر نبوده و این‌که فضای برجامی پرابهام شده است.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ در حدود ۳ میلیون تومان گران شده و به ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. پژو۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ نیز ۳ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به ۲۹۸ میلیون تومان تغییر قیمت داده است.

از سوی دیگر، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۲ میلیونی قیمت، به ۳۵۳ میلیون تومان رسیده است و پژوپارس مدل ۱۴۰۰نیز از ۳۵۷ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ نیز از یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان هم ۱۰ میلیون تومان گران شده و به یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان تغییر قیمت داده است.

در این میان، دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ در حدود ۲ میلیون تومان گران شده و به ۳۸۲ میلیون تومان رسیده است.

بنا به این گزارش، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.