کد خبر : 22131 / /
/

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از کاهش قیمت خودروهای پراید و پژو در ۲۴ ساعت گذشته است.

قیمت پراید تغییر کرد. قیمت پراید و خودرو ایرانی در رکود قرار دارد. قیمت پراید تا اوایل زمستان 20 درصد بالا می رود. قیمت پراید تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار دارد. آخرین اخبار قیمت پراید را در اینجا بخوانید.

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از کاهش قیمت خودروهای پراید و پژو در ۲۴ ساعت گذشته است به طوری که در بین خودروهای پراید مدل ۱۵۱ سال ۱۴۰۱ آن از ۱۷۸ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۷۳ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۱۷۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۶۷ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پراید و قیمت روز خودرو در ایران

در بین خودروهای پژو نیز این کاهش قیمت‌ها مشهود است به طوری که پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۳۹۹ از ۳۷۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۷۳ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱این خودرو نیز از ۳۷۴ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۹۳ میلیون تومان رسیده است.

در میان این کاهش قیمت‌ها خودروهای سمند در این مدت گران شدند به طوری که سمند lxef۷ مدل ۱۳۹۹ از ۳۱۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۱۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

قیمت پراید

نوسانات قیمت دلار و همچنین تعطیلی‌های روزهای اخیر بر روند بازار و قیمت‌ خودرو تاثیر گذاشت. به نظر می‌رسد در هفته آینده بازار یک روند ثبات قیمتی را تجربه کند. اما بعید است که رکود حاکم بر بازار کاهش یابد.

خودرو صفر داخلی روز ‌پنجشنبه، ۷ مهر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت پراید | قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس در این هفته ۹ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و هم‌اکنون در محدوده ۲۰۵ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ اکنون در قیمت ۳۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۹ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز دو میلیون تومان کاهش یافت و با قیمت ۵۸۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در روزهای گذشته، نوسانات قیمت دلار و همچنین تعطیلی‌های هفته اخیر بر روند بازار و قیمت‌ خودرو تاثیر گذاشت. به نظر می‌رسد در هفته آینده بازار یک روند ثبات قیمتی را تجربه کند. اما بعید است که رکود حاکم بر بازار کاهش داشته باشد.

او افزود: اما روند قیمتی در نیمه دوم سال به اجرای طرح واردات خودرو، نوسانات ارزی و همچنین، میزان عرضه خودرو به بازار بستگی دارد. اگر این سه شرط رعایت شود، بازار خودرو در نیمه دوم سال شرایط بهتری را نسبت به نیمه اول تجربه خواهد کرد. اما اگر رعایت نشود، به نظر نمی‌رسد تغییری در روند بازار ایجاد شود.

چندی پیش نیز اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار در رکود است. اما قیمت‌ها در چند روز گذشته با ثبات همراه شده و تغییرات چندانی ندارد.

او توضیح داد: به دلیل اینکه بحث واردات خودرو به کشور به مرحله اجرایی نرسید، قیمت خودروهای داخلی در هفته گذشته با جهش همراه شد و افزایش داشت. اما خودروهای خارجی موجود در بازار به دلیل قیمت‌های بالا و اجرا نشدن طرح واردات، خرید و فروش نمی‌شوند و همچنین، با ثبات قیمت همراه شدند.

کرمی در ادامه توضیح داد: بازار منتظر واردات است. تا زمانی که به اجرا رسیدن یا نرسیدن این طرح مشخص نشود، بازار به همین روند رکودی خود ادامه می‌دهد. البته با توجه به کمبود عرضه خودرو به بازار نیز، به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده قیمت خودرو با افزایش همراه شود.

اما بازار در حال حاضر منتظر واردات خودروست. آیا ورود خودروهای خارجی قیمت‌ها را تعدیل می‌کند؟

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نکته مهم در طرح واردات خودرو به کشور بحث تامین ارز است. صادرات و واردات کالاها در کشور متاثر از نرخ ارز است. اگر طرح واردات خودرو به کشور نیز به مرحله اجرایی برسد، با توجه به اینکه خودروها با دلار آزاد وارد می‌شوند، قیمت تمام‌شده این خودروها پایین نخواهد بود.

او افزود: اگر خودروسازان به برنامه تولید خود، یعنی تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو برسند، تزریق حدود ۷۰ هزار خودروی خارجی به بازار تاثیر چندانی در قیمت‌ها نخواهد گذاشت.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.