کد خبر : 23158 / /
/

جمعی از مردم در یکی از ایستگاه‌های مترو علیه اقدامات علی کریمی در ناآرامی‌های اخیر کشور شعار سر دادند. آن ها شعار دادند: علی کریمی حیا کن این ملتو رها کن!

علی کریمی متولد 17 آبان 1357 است. علی کریمی بازیکن فوتبال بازنشسته ایرانی است. علی کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ ساله خود از سال 1375 تا 1393، سابقه بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان را دارد. علی کریمی که به‌عنوان یک بازی‌ساز دریبل‌زن شناخته می‌شود، با لقب جادوگر و مارادونای آسیا از او یاد می‌شود.مردم اخیرا در مترو تهران علیه علی کریمی شعار دادند.

جمعی از مردم در یکی از ایستگاه‌های مترو علیه اقدامات علی کریمی در ناآرامی‌های اخیر کشور شعار سر دادند. آن ها شعار دادند: علی کریمی حیا کن این ملتو رها کن!

منبع: همشهری آنلاین

نام:محمد علی

نام خانوادگی:کریمی پاشاکی

تاریخ تولد:۱۳۵۷/۰۸/۱۷

محل تولد:کرج

پست:هافبک تهاجمی

باشگاه فعلی:پرسپولیس تهران

شماره پیراهن:۸

خانواده او اهل روستای پاشاکی از توابع سیاهکل هستند . علی کریمی متاهل و دارای دو فرزند پسر به نام های هاوش و هیرسا است.

علی کریمی

او تا سوم راهنمایی، دانش‌آموز ممتازی بوده‌است اما در دوران دبیرستان با افت تحصیلی مواجه می‌شود. سرانجام تحصیلات خود را با دریافت مدرک دیپلم پایان می‌دهد و پس از آن روی فوتبال تمرکز می‌کند.

کریمی فوتبال خود را از تیم نوجوانان باشگاه فوتبال نفت تهران آغاز کرد..

علی کریمی

وی سپس به نوجوانان باشگاه سایپا پیوست و در رده جوانان این باشگاه نیز بازی کرد.کریمی پس از آن به فتح تهران منتقل شد، جایی که ابتدا در رده جوانان بازی می‌کرد.فتح در آن زمان که لیگ آزادگان بالاترین سطح فوتبال ایران بود، در رده پایین‌تر؛ یعنی لیگ دسته دوم فوتبال ایران حضور داشت علی کریمی مجموعاً ۲ فصل برای فتح به میدان رفت که خدمت سربازی او محسوب شد.

ورود علی کریمی به پرسپولیس

علی کریمی در خرداد ۱۳۷۷، در زمان مربی‌گری ایویکا مت‌کوویچ به پرسپولیس پیوست .کریمی در اولین فصل حضور در پرسپولیس، موفق شد جام آزادگان و جام حذفی را به همراه این تیم کسب کند.کریمی اولین بار؛ در ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ در مقابل پلی‌اکریل اصفهان در جام آزادگان برای پرسپولیس به میدان رفت. با گذشت چهار هفته از مسابقات لیگ (پروین از هفته چهارم هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت کریمی اولین گل خود را برای این تیم در مقابل سایپا در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۷۷ به ثمر رساند و یک روز بعد از سوی منصور پورحیدری به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

علی کریمی سابقه بازی در  باشگاه های نفت تهران، فتح تهران، سایپا تهران، پرسپولیس، الاهلی امارات، القطر قطر، السیلیه قطر، بایرن مونیخ، استیل آذین و شالکه آلمان را در کارنامه فوتبال خود دارد.

علی کریمی از مسافر کشی تا ساخت و ساز

شماره هشت تاریخی فوتبال ایران، سال ها قبل پیش از آنکه ردای جادوگری بر تن کند، در کرج مسافرکشی می کرداو در دهه ۷۰ یک پیکان گوجه ای داشت دورانی که به عنوان یک پدیده در فتح تهران بازی می کرد. او وقتی که به پرسپولیس هم پیوست، قبل و بعد از تمرین با ماشین خود کار می کرد تا خرج خود را دربیاورد

علی کریمی هم ماشین باز است

شماره ۸ فراموش نشدنی کلی مجله اتومبیل در خانه اش دارد و از کیفیت و نوع کارآیی اتومبیل سررشته خوبی داردبی ام دابلیو را از همه ماشین ها بیشتر دوست دارد

علی کریمی

علی کریمی تحت نظر مربیان مختلف تیم ملی ایران مانند پورحیدری، طالبی، بلاژوویچ، ایوانکوویچ، قلعه‌نویی، دایی، قطبی و کی روش در تیم ملی بازی کرده‌است.

علی کریمی در سال ۱۳۹۳ با دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران پا به عرصه مربیگری گذاشت اما با گذشت چند ماه از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد علاقه‌ای به حضور در این عرصه ندارد.

استیل آذین

فصل ۸۹–۱۳۸۸

علی کریمی در تیم استیل آذین

علی کریمی در سال ۱۳۸۸ به سبب عدم تمایل مدیران وقت باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست. کریمی در پنج هفته نخست لیگ برتر، در ۵ بازی پیاپی برای استیل آذین ۶ بار گلزنی کرد و ۳ پاس گل نیز ارسال کرد.

تراکتورسازی

علی کریمی در خرداد ۱۳۹۲ به دلیل عدم تمایل مدیرعامل وقت و سرمربی باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به تراکتورسازی تبریز پیوست. هواداران تراکتورسازی نیز در بدو ورود کریمی به تبریز، به استقبال او رفتند و با شعارهایی به کریمی خوش‌آمد گفتند.

 

بایرن مونیخ

در ۳ مه ۲۰۰۵ برابر ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۴، بایرن مونیخ اعلام کرد که به عنوان اولین بازیکن جدید خود برای فصل ۰۶–۲۰۰۵، کریمی ۲۶ ساله را با قراردادی یک‌ساله (با بندی که امکان تمدید یک‌ساله آن را به طرفین می‌دهد) به عنوان سومین بازیکنی ایرانی این تیم، پس از علی دایی (۹۹–۱۹۹۸) و وحید هاشمیان (۰۵–۲۰۰۴) به خدمت گرفته‌استپیش از این انتقال؛ مجله کیکر آلمان در گزارشی عنوان کرده بود، تیم‌های رئال مادرید، المپیک مارسی و بایرن مونیخ خواهان جذب کریمی هستندبنابر گزارش کیکر؛ کریمی پس از بازی دوستانه ایران و آلمان در سال ۲۰۰۴، در فهرست خرید بایرن مونیخ قرار گرفت

علی کریمی

الاهلی

علی کریمی در سال ۱۳۸۰ به الاهلی دبی منتقل شد. که در فصل ۲۰۰۳–۲۰۰۲، به عنوان «بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر فوتبال امارات» انتخاب شد و در فصل ۲۰۰۴–۲۰۰۳، عنوان «آقای‌گل لیگ برتر فوتبال امارات» و «مرد سال فوتبال امارات» را کسب کرد.

خداحافظی در سال ۱۳۹۳

علی کریمی در ۲۹ تیر ۱۳۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد و درحالی که او اعلام کرده بود امیدوار است بتواند با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند اما اینطور نشد. بدین ترتیب تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد

باشگاه های حرفه ای

۱۳۷۷–۱۳۷۵—— فتح تهران

۱۳۸۰–۱۳۷۷ —— پرسپولیس ← (۱۱) گل

۱۳۸۴–۱۳۸۰ ——الاهلی امارات ← (۴۵) گل

۱۳۸۶–۱۳۸۴ —— بایرن مونیخ  ← (۳) گل

۱۳۸۷–۱۳۸۶—— القطر  ←  (۵) گل

۱۳۸۸–۱۳۸۷—— السیلیه ←  (۰) گل

۱۳۸۸–۱۳۸۷ —— پرسپولیس (قرضی) ←  (۵) گل

۱۳۸۹–۱۳۸۸ —— استیل‌آذین ←   (۱۴) گل

۱۳۹۰–۱۳۸۹ —— شالکه ۰۴  ←  (۰) گل

۱۳۹۲–۱۳۹۰—— پرسپولیس  ←  (۱۳) گل

۱۳۹۳–۱۳۹۲—— تراکتورسازی ←  (۵) گل

افتخارات  ملی:

۱۹۹۸ – قهرمانی بازی های آسیایی

۲۱۱۴ – مقام سوم جام ملت های آسیا

۲۱۱۷ – یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا

۲۱۱۶ – راهیابی و بازی در جام جهانی ۲۱۱۶ آلمان

۲۱۱۴ – قهرمانی فوتبال غرب آسیا

۲۱۱۳ – قهرمانی جام بین قاره ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران]

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.