کد خبر : 23455 / /
/

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت بازیگر پیشین سینما و تلویزیون در آبیک قزوین دستگیر شد.

کتایون ریاحی بازیگر زن ایرانی است. کتایون ریاحی از سال 1365 تا کنون مشغول فعالیت در بازیگری میباشد. کتایون ریاحی صاحب یک فرزند است. کتایون ریاحی اخیرا اظهار نظرهایی سیاسی داشته است. کتایون ریاحی روز گذشته در آبیک قزوین دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت بازیگر پیشین سینما و تلویزیون در آبیک قزوین دستگیر شد.

علی شعبانی با اشاره به دستگیری کتایون ریاحی در یکی از روستاهای شهرستان آبیک از توابع استان قزوین، اظهار کرد: در پی برخی اظهار نظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر، از سوی برخی چهره های سیاسی و سلبریتی ها، تعدادی از این افراد جهت پاسخگویی به مقام قضایی به دادگاه احضار شدند.

شعبانی گفت: پس از دستگیری، خانم ریاحی برای طی شدن روند قانونی پرونده خود به تهران منتقل شد.

بیوگرافی کتایون ریاحی و همسرش

کتایون ریاحی بازیگر و نویسنده ایرانی دهم دی 1340 در تهران به دنیا آمده است.

در رشته ادبیات و مردم شناسی در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده است.

یک برادر به نام علیرضا دارد که بازیگر است

کتایون ریاحی

نحوه بازیگر شدن کتایون ریاحی

او با نوشتن یک فیلمنامه برای گروه کودک و نوجوان وارد عرصه سینما و هنر شده است.

اولین نقش خود را در مجموعه تلویزیونی زیر سایه همسایه در سال 64 ایفا کرد و سپس بازی بی نظیرش در فیلم خبرچین منجر به ورودش به به سینما شد.

فیلم پاییزان فیلمی پر مخاطب و درام که باعث شد تا وی به شهرت برسد و به چهره شناخته شده تبدیل شود.

پدر سالار در نقش عروس خوب و سر براه و در پس از باران و یوسف پیامبر در نقش زلیخا نیز ایفای نقش کرده است.

کتایون ریاحی

فعالیت از نوجوانی

خانم ریاحی از نوجوانی مستقل بوده و هم تحصیل کرده و هم کار کرده است.

ایشان از همان اوایل نوجوانی با انجمن حمایت از معلولین همکاری داشته و در یک تولیدی لباس نوزاد نیز مشغول بوده و علاوه بر این مشاغل به عنوان معلم حق‌ التدریس در آموزش و پرورش فعالیت می کرد.

نویسندگی کتاب

بازیگر نقش زلیخا در نویسندگی نیز تبحر دارد و به دلیل تحصیل در رشته ادبیات یادداشت‌ ها و قصه‌ هایی را نوشته و به بازار عرضه کرده است.

کتایون ریاحی در اوابل جوانی و در سن کم با فرشید رحیمیان ازدواج کرده یک پسر به نام پوریا دارد.

اما این ازدواج دوام نداشته و آنها از هم جدا می شوند.

و از وی صاحب یک فرزند پسر بنام پوریا شد، این زندگی در نهایت به جدایی و طلاق انجامید

هنرمند ایرانی بعد از جدایی از همسر اولش ازدواج مجدد کرده و با مسعود بهبهان از سهام داران اصلی شرکت اویل ورد آمریکا ازدواج کرده است.

کتایون ریاحی

تاسیس خیریه کیش مهر کتایون

وی بعد از سریال یوسف پیامبر از بازیگری کناره گیری کرد و فعالیت دیکری را شروف کرد.

علاوه بر نویسندگی کتاب ، موسسه خیریه کیش مهر کتایون را در جزیره کیش برای کمک به افراد ناشنوا و کاشت حلزونی تاسیس کرد.

عکس بی حجاب در کنسرت ابی

چند سال پیش عکسی بی حجاب از خانم ریاحی در کنسرت ابی منتشر شد که نشان دهنده حضور بدون حجاب وی در این کنسرت بود.

اما بعدا مشخص شد که این خانم همسر ابی بوده که شباهت زیادی به ریاحی داشته و ایشان در آنجا حضور نداشتند.

کناره‌گیری کتایون ریاحی از بازیگری

آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. کتایون ریاحی در خرداد ۱۳۸۸ طی یادداشتی به سایت سیمافیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد.

فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر در گفتگویی در این مورد گفت: خانم ریاحی پس از سریال یوسف پیامبر گفت دیگر نمی‌توانم فضاهای موجود سینما را تحمل کنم و از حرفه بازیگری کناره‌گیری کرد. چون در فیلم حضرت یوسف مسائل معنوی، آرامش، احترام، حیا و حجاب مطرح بود و وی نمی‌توانست صحنه‌های دیگر را تحمل کند، گفت: دیگر نمی‌خواهم کار کنم و می‌خواهم شیرینی سریال یوسف پیامبر در ذائقه من بماند.

کتایون ریاحی پس از مدت‌ها در سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵، با برنامه خندوانه رامبد جوان به تلویزیون برمی گردد و اعلام می‌کند که می‌تواند کار خود را مجدداً، ادامه دهد.

ماجرای عاشقی کتایون ریاحی در برنامه دورهمی

مهران مدیری در گفتگو به سوال معروف دورهمی یعنی عاشق شدن رسید و این سوال را از کتایون ریاحی هم پرسید که گفت:من بخاطر این سوال شما میخواستم به برنامه نیم و حتی زیر سرم هم رفتم ، اما پاسخ این سوال را با یک داستان برایتان تعریف میکنم :یک روز ماری عاشق میشود و مدتها در فکر عشقش باقی ماند تا اینکه یک روز جرات پیدا میکند که به مار مورد علاقه اش داستان را تعریف کند ، اما وقتی بعد از مدتها برای گفتن رازش نزدیک آن مار میرود میبیند که مار مورد علاقه اش خیالی بوده و او تمام این مدت عاشق یک شلنگ بوده است . عشق های امروزی ما هم اینگونه شده اند و با این پاسخ هوشمندانه از جواب اصلی به سوال مهران مدیری طفره رفت.

مجری دورهمی به صحبت کتایون ریاحی درباره پیر شدن اشاره کرد و گفت :شما جایی گفته بودید که از پیر شدن نمیترسید ، درسته ؟ کتایون ریاحی گفت:بله چون من به پیر شدن به عنوان بزرگ شدن نگاه میکنم و به نظرم وقتی فکر بزرگ شدن باشی پیر شدن معنایی ندارد.

کتایون ریاحی

تاسیس بنیاد کمک

من بعد از برخی کمک‌های نیکوکارانه به صورت غیرمستقیم احساس کردم نفس نیکوکاری به نوعی مظلوم واقع شده و حس کردم اگر این حرکت در انسان‌ها بمیرد، متاسفانه به شکل دردناکی از انسان بودن دور می‌شویم. بنیاد کمک به همین دلیل شکل گرفت و هدفش پاسداشت فرهنگ نیکوکاری است. سعی کردم به واسطه بنیاد کمک بار دیگر حمایت کردن از یکدیگر را یادآوری کنم.

باور کنید از زمانی که بنیاد کمک را راه‌اندازی کردم، زندگی‌ام دچار تحولات زیادی شده، تحولاتی که مثل یک سونامی بوده اما بودن این بنیاد بزرگ‌ترین کمک را به خود من کرده است و من نمی‌دانم اگر عشق به این کار نبود، واقعا باید چه می‌کردم یا چه اتفاقاتی برایم می‌افتاد.

من فکر می‌کنم ناشنواها ما را انتخاب کردند. در واقع، آنها سر راه ما قرار گرفتند. داستان از پروانه شروع شد. ما با خانواده‌ای آشنا شدیم که از 3 فرزند آنها 2 فرزند ناشنوا هستند و بعد متوجه شدیم در این منطقه ناشنوایان زیادی هستند و بهزیستی هم ترجیح می‌داد بازوهای کمکی بیشتری به ناشنوایان داشته باشد.

تا این افراد تحت حمایت قرار بگیرند. ناشنوایی را معلولیت خاموش نامگذاری کرده‌اند. به همین دلیل برای فعالیت اصلی، ناشنوایان را انتخاب کردیم. به قول دکتر فرهادی که بنیانگذار کاشت حلزون در ایران است، شایع‌ترین معلولیت در جهان، ناشنوایی است و تنها در ایران حدود هزار کودک ناشنوا متولد می‌شود که سال گذشته 800 کودک جراحی شدند.

خوشبختانه به گفته سازمان بهزیستی کشور، امسال این رقم افزایش پیدا کرده است. آنها نه‌تنها صدای کسی را نمی‌شنوند، بلکه صدای خودشان را هم نمی‌توانند به گوش کسی برسانند. مظلومیت آنها دلیل انتخاب ما بود. نمی‌توان اسم این گروه را معلول گذاشت چون به‌راحتی و با یک جراحی ساده می‌توان یک دنیا را به این کودکان و خانواده‌شان هدیه داد. این مشکل حتی به‌راحتی قابل‌حل است و با حل شدن آن، نه یک فرد، بلکه یک خانواده نجات پیدا می‌کند زیرا کودکان ناشنوا با این مشکل خانواده‌شان را هم درگیر می‌کنند.

ماجرای تعرض به کتایون ریاحی

کتایون ریاحی با انتشار تصویری از سعید پورصمیمی در اینستاگرام خود، این بازیگر و کارگردان پیشکسوت را به صورت تلویحی به سوء استفاده یا آزار جنسی متهم کرد

از اتهام بازتاب گسترده‌ای در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. این در حالی است که سعید پورصمیمی این روزها در کنار ترانه علیدوستی، یکی از پنج زن سینماگری که نمایندگی جنبش زنان علیه تجاوز و آزار در سینمای ایران را بر عهده گرفته است، برای بازی در فیلم برادران لیلا در جشنواره کن حضور دارند. از طرفی فرهاد اصلانی، یکی دیگر از بازیگران این فیلم نیز از متهمان به آزار جنسی است.

کتایون ریاحی

او ساعاتی بعد نیز با انتشار تصویری دیگر به این ماجرا پرداخت و مدعی شد که پس از ۲۵ سال سکوت خود را شکسته است. کتایون ریاحی با انتشار عکسی از بازیگران و کارگردان فیلم «برادران لیلی» در جشنواره کن که سعید پورصمیمی و ترانه علیدوستی نیز در میان آن ها بودند نوشته است: «بعد از ۲۵ سال سکوتم را شکستم واکنش های زیادی دریافت کردم، اما گویا مصلحت اندیشی در کن باعث شده ۸۰۰ زن نسبت استوری ام بی عکس العمل باشند».

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.