کد خبر : 24081 / /
/

نسرین مقانلو مدتی پیش پسر جوانش را از دست داد. نسرسن مقانلو حالا ویدیویی غم انگیز منتشر کرده است.

نسرین مقانلو متولد 1 تیر 1347 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. نسرین مقانلو در سال 1365 بعد از گرفتن دیپلم امور مالی بصورت حرفه ای بروی صحنه رفت. نسرین مقانلو در سال 1370 با فیلم دو نیمه سیب جلوی دوربین رفت و یکسال بعد با سریال آخرین سند وارد قاب تلویزیون شد. شهرت نسرین مقانلو با فیلم مهمان مامان داریوش مهرجویی در سال 1382 شروع شد. نسرین مقانلو در سال 1372 با کمال خلیلیان ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو پسر می باشد.

نام :نسرین

نام خانوادگی :مقانلو

تاریخ تولد:1347/4/1

محل تولد:تهران

زمینه فعالیت :بازیگری از سال 1370 تاکنون

همسر :کمال خلیلیان

فرزندان :آرین و عرشیا

زندگی شخصی نسرین مقانلو

نسرین مقانلو بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان یکم تیرماه سال 1347 در تهران متولد شد. او دارای مدرک تحصیلی دیپلم می باشد.

نسرین مقانلو

خانواده نسرین مقانلو

نسرین مقانلو خواهر بیژن مقانلو، سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران است.

ازدواج و فرزندان نسرین مقانلو

نسرین مقانلو سالها قبل با کمال خلیلیان فوتبالیست سابق تیم های ملی فوتبال،قهرمان جوانان آسیا و عضو باشگاههای گمرک اهواز ،پاس و تاج ازدواج کرد و ثمره زندگی مشترک آنها دو فرزند به نامهای ارشیا و آرین است.

خانم مقانلو در ابتدای مسیر بازیگری خود ازدواج کرده و به همراه همسرش راهی کشور آمریکا شد اما به دلیل علاقه بسیار خود به حرفه بازیگری، چند سال بعد از به دنیا آمدن فرزند دوم خود با حمایت همسرش به ایران رفت و آمد کرده و در فیلم و سریال های تلویزیونی نقش آفرینی می کند.

ورود نسرین مقانلو به دنیای بازیگری

نسرین مقانلو در بیست و دو سالگی وارد دنیای بازیگری شده و فعالیت خود را با نقش کوتاهی در فیلم دو نیمه سیب به کارگردانی کیانوش عیاری در سال 1369 آغاز کرد و سپس در فیم سینمایی امید به سینمای ایران معرفی شد.

نسرین مقانلو

این بانوی هنرمند با سریال آخرین سند وارد قاب تلویزیون شد و در مجموعه لبخند زندگی به شهرت رسید. او پس از بازی در فیلم نابخشوده به آمریکا مهاجرت کرد و پس از بازگشت با بازی در سریال مسافری از هند و سپس فیلم مهمان مامان، خود را به عنوان یک بازیگر توانا مطرح کرد. 

سریال مختارنامه یکی از مشهورترین آثار ماندگار در کارنامه هنری نسرین مقانلو است که در آن نقش ناریه همسر اول مختار ثقفی را بر عهده داشت.

اجرا و داوری نسرین مقانلو

نسرین مقانلو یکی از هنرمندانی است که علاوه بر بازیگری در سیبنما و تلویزیون، تجربه اجرای برنامه ای با عنوان دستپخت های خودمانی در تلویزیون و داوری در برنامه میلیون میلیون در نمایش خانگی را بر عهده داشته است.

نسرین مقانلو

مروری بر نقش های نسرین مقانلو

نسرین مقانلو در سریال دل

سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی در سال 1398 است که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

این سریال یک ملودرام اجتماعی و عاشقانه است و زندگی آرش و رستا با بازی حامد بهداد و ساره بیات را روایت می کند که در آستانه ازدواج با اتفاقی غیرمنتظره مواجه شده و اتفاقات مختلفی را تجربه می کنند.

نسرین مقانلو در این سریال نقش مادر آرش و همسر اتابک را ایفا می کرد که از ابتدا مخالف ازدواج پسرش با رستا بود و بیشتر دوست داشت تا پسرش با خواهرزاده خود یعنی رابی ازدواج کند.

نسرین مقانلو

در این سریال بازیگران دیگری همچون افسانه بایگان، بیژن امکانیان، سعید راد، یکتا ناصر، کوروش تهامی، بهرام افشاری، لیلا زارع، مهراوه شریفی نیا، مریم سعادت، علی سخنگو و مهدی کوشکی نقش آفرینی کرده اند.

نسرین مقانلو در سریال مختارنامه

سریال مختارنامه به کارگردانی داوودمیرباقری یکی از بزرگترین و مشهورترین اثر تاریخی پیرامون زندگی مختار ثقفی و قیام او پس از حادثه عاشورا است که نخستین بار در سال 1389 به روی آنتن رفت و بارها از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش شد.

نسرین مقانلو در این سریال نقش ناریه همسر اول مختار با بازی فریبرز عرب نیا را بر عهده داشت.

در این سریال پر بازیگر، هنرمندان دیگری همچون فرهاد اصلانی، ژاله علو، ماه چهره خلیلی، مهدی فخیم زاده، فریبا کوثری، رضا رویگری، رضا کیانیان، عنایت شفیعی، شهرام حقیقت دوست، محمد فیلی، جعفر دهقان و ... نقش آفرینی کرده اند.

نسرین مقانلو

نسرین مقانلو در فیلم خون شد

خون شد فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال 1398. این فیلم درباره زن دوم و مادر به نام خانم جانی با بازی نسرین مقانلو است که از  مسئولیت فرزندان شوهرش و دختر خود را بر عهده دارد.

فضلی پسر بزرگ خانواده بعد از سالها به خانه بازگشته و متوجه می شود که برادر و خواهرش خانه را ترک کرده اند. او تصمیم می گیرد تا خواهرش را که در گیر اعتیاد شده و برادرش را که در بیمارستان روانی بستری شده است را با آغوش خانواده بازگرداند.

در فیلم خون شد هنرمندانی همچون سعید آقاخانی، سیامک صفری، لیلا زارع، هومن برق نورد، سیامک انصاری و اکبر معززی نقش آفرینی کرده اند.

نسرین مقانلو

نسرین مقانلو در سریال مسافری از هند

سریال مسافری از هند یکی از مجموعه های پربیننده و ماندگار تلویزیون به کارگردانی قاسم جعفری در سال 1381 است.

این مجموعه اولین کار تلویزیون خانم مقانلو بعد از بازگشت به ایران است که نقش همسر دوم منصور و مادر فرزاد را بر عهده دارد.

سریال مسافری از هند درباره دختری هندی به نام سیتا است که برای ازدواج با رامین راهی ایران شده و پس از ورود به ایران با حقایق زندگی خانواده رامین مواجه می شود.

شیلا خداد، سروش گودرزی، حمید گودرزی، بهنوش طباطبایی، الهام حمیدی، شیرین بینا، عنایت شفیعی، ایرج نوذری، مجید مشیری، فرزاد حسنی، علیرام نورایی، فلور نظری، زهره فکورصبور و حسن اسدی بازیگرانی هستند که در این مجموعه به هنرمندی پرداخته اند.

نسرین مقانلو

نسرین مقانلو در فیلم مهمان مامان

مهمان مامان فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1382 است که با استقابل بسیار خوبی در گیشه مواجه شد و جایزه بهترین فیلم از بیست و دومین جشنواره فجر را کسب نمود.

این فیلم داستان خانواده ای را نشان می داد که در کنار چند خانواده به طور مشترک در یک ساختمان قدیمی زندگی می کردند. مادر قصه با بازی گلاب آدینه با خبر می شود که خواهرزاده اش به همراه نوعروس خود قرار است به منزل آنها بیایند. او  برای حفظ آبروی خود تلاش ظاهری می کند اما

همسایه ها با اطلاع از موضوع به کمک او آمده و هر کدام در اندازه توان خود به برپایی این مهمانی کمک می کنند و در نهایت سفره ای با غذاهای رنگین و بهترین وسایل پذیرایی برای مهمانان گشوده می شود.

در این فیلم بازیگرانی همچون گلاب آدینه، نسرین مقانلو، پارسا پیروزفر، حسن پورشیرازی، امین حیایی، ملیکا شریفی نیا، ژاله علو، فریده سپاه منصور، امیر جعفری و آفرین عبیسی به هنرمندی پرداخته اند.

ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.