کد خبر : 11932 / /
/

علی کریمی عکس زیر را اخیراً در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است.

علی کریمی عکس زیر را اخیراً در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. علی کریمی متأهل است اما در حال حاضر اطلاعات دقیق از اینکه جدا شده یا با همسرش زندگی می کند در دست نیست. در افشاگری هایی درباره علی کریمی او با دختر  جوانی دیده شده بود اما «خبر روز» این خبر را تأیید یا رد نمی کند. علی کریمی دوپسر به نام هاوش و هیرسا دارد و دختری به نام هیما دارد. عکسی از همسر علی کریمی تا به حال در صفحات مجازی منتشر نشده است.

ماجرای نقشه ربایش علی کریمی در امارات با نام مهران مدیری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون طوری گره خورد که شائبه هایی گریبان این دو نفر را گرفت..

درحالی‌که مهران مدیری این روزها برای باز گرداندن دستمزد بالایش به صداوسیما از هر طرف تحت فشار توقع‌ها قرار گرفته است، شایعه عجیب درباره او و علی کریمی هم به یکی از داغ‌ترین موضوع‌های فضای مجازی تبدیل شده است؛ شایعه‌ای که آن‌هم البته از هر طرف تکذیب می‌شود. سناریو البته خیلی سینمایی هم بود گفته بودند، مهران مدیری را طعمه کردند تا علی کریمی را از امارات با قایق به سمت ایران بکشاند و به قولی در اینجا دستگیر شود، حتی برخی صحبت از ترور او به دست یکی از گروه‌های سیاسی می‌کردند، واکنش‌ها اما جالب بود، گروهی به استناد پالس‌هایی که مهدی رستم‌پور و وحید اسماعیلی می‌دانند کل ماجرا را باور کرده بودند و برخی هم اساسا این داستان‌پردازی‌ها را در جهت پرت کردن افکار عمومی می‌دانستند. در هر صورت ورود پرستو صالحی به ماجرا و دایرکتی که از کریمی منتشر کرد، به قائله پایان داد، البته برخی می‌گویند کریمی از امارات به کانادا نقل مکان کرده است، چون در امارات احساس امنیت نمی‌کند و خانواده‌اش هم تحت فشارهستند.

این مطلب مرور وقایعی‌ست که پیشتر حول مهران مدیری رخ داده بود و بخش‌های از آن از «ایسنا» برداشت شده:

چندی پیش مهران مدیری با انتشار پُستی به ناآرامی‌های اخیر کشور واکنش نشان داده، اظهار کرده بود که به پخش هیچ فریمی از خودش از شبکه‌ای تلویزیونی تمایل ندارد. هر چند مدیری پیش از این هم در موقعیت‌هایی خاص با تلویزیون خداحافظی موقتی داشته و بعد به قاب تلویزیون بازگشته است اما اظهارات اخیر پیمان جبلی ـ رییس صدا و سیما ـ درباره مجریانی که مانند مدیری در پی وقایع اخیر اعلام کردند در تلویزیون فعالیت نخواهند داشت و اشاره تلویحی او به برنامه «دورهمی»، نشان می‌دهد حداقل تا مدتی شاهد حضور مهران مدیری در قاب تلویزیون نخواهیم بود.

مهران مدیری می‌خواست علی کریمی را بدزدد؟ اوکی، حله!

دورهمی در طول این مدت پخش نشد اما بعد از گذشت چند روز از اظهارات مهران مدیری، وی با انتشار ویدیویی در فضای مجازی عنوان کرد که مالکیت هر اثری که در صداوسیما ساخته برای خود تلویزیون است و درباره پخش یا پخش نشدنشان هم خود این رسانه تصمیم می‌گیرد. او همچنین با ابراز امیدواری برای در پیش بودن روزهای روشن و حال بهتر برای مردم ایران، بر حفظ تمامیت ارضی کشور تأکید کرده بود.

مهران مدیری می‌خواست علی کریمی را بدزدد؟ اوکی، حله!

و اما انگار حاشیه قصد رها کردن مدیری را نداشت و در ماجرای تازه نام مدیری به ماجرای نقشه ربایش علی کریمی در امارات گره خورده که بنا بر ادعایی که ابتدا در فضای مجازی و سپس در رسانه‌های خارج از کشور منتشر شد، قرار بوده توسط مهران مدیری و با قرار ملاقات حضوری در شهر دُبی انجام شود! این موضوع در ۲۴ ساعت گذشته به یکی از داغ‌ترین موضوع‌های فضای مجازی بدل شد.

لیدر سابق باشگاه پرسپولیس که ساکن لندن هم هست، استوری در اینستاگرام خود درباره علی کریمی و مهران مدیری منتشر کرد که موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت. او مدعی شده بود که مدیری قرار است 30 میلیارد بگیرد و کریمی را به تهران بکشاند!

طبق این اخبار و مطالبی که در اینستاگرام منتشر شده مهران مدیری سعی کرده است برای ربودن علی کریمی او را در بندر فجیره امارات ملاقات کند. ساعتی بعد رضا فاضلی، مشاور و مدیر برنامه‌های علی کریمی، با انتشار توئیتی اعلام کرد: «علی کریمی و خانواده‌اش، مکرراً تهدید می‌شوند. ولی هیچ تماسی از طرف مهران مدیری با او برقرار نشده است.» فاضلی، دلیل انتشار این خبر را برای «گمراهی افکار عمومی» دانست و پرستو صالحی، بازیگر ایرانی ساکن در ترکیه، تصویری از گفت‌وگوی خصوصی خود با علی کریمی در اینستاگرام را به اشتراک گذاشت، که در این گفت‌وگو، ستاره پیشین فوتبال ایران هم خبر ربایش خود را تکذیب کرده و مدعی شد برخی این خبر را برای مشغول کردن ذهن مردم و به نوعی حواس پرتی منتشر کرده اند.

همچنین خبرنگار ایسنا از مدیران شبکه نسیم (شبکه‌ای که برنامه دورهمی در آن پخش می‌شود) مطلع شد که اساسا مهران مدیری هیچ تماسی با علی کریمی نداشته و سفر اخیر او هم که در بازگشت با حواشی همراه شد، به دُبی نبوده، بلکه پرواز بازگشتش از مبداء یک کشور اروپایی به مقصد تهران انجام شده است.

علی کریمی نیز شب گذشته در واکنش به این خبر گفته است: ممنون از همه هموطنانم که نگران این بنده حقیر هستند. من و خانواده ام از طرق مختلف تهدید شده و می‌شویم ولی نه از طریق تماس مستقیم. البته من مهم نیستم. من هم‌چنان عزادار و نگران هموطنانم در جای جای میهن عزیزم هستم و همه هم و غم من آرامش مردم سرزمینم است.

علی کریمی

علی کریمی اصالتا کجایی است؟

محمدعلی کریمی پاشاکی، معروف به علی کریمی، در 17 آبان 1357 در کرج متولد شد. علی یکی از سرشناس‌ترین و بهترین بازیکنان تیم ملی و حتی در آسیا است. کریمی با تکنیک زیبا و متحیرکنندۀ خود توانست پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کند و بتواند در لیگ معتبر آلمان نامی از خود به‌جا بگذارد. او دو پسر به نام های هیرسا و هاوش و دختری به نام هیما دارد.

علی کریمی

علی کریمی

عکس زیر مربوط به نوزادی هیما است.

علی کریمی

علی کریمی در دنیای فوتبال

علی کریمی در اوایل بازی خود در تیم فتح به درخشش رسید و دیری نگذشت که توانست توجه مدیران تیم پرسپولیس را به خود جلب کند و سرانجام در خردادماه سال 1377، علی کریمی نیز به تیم پرسپولیس پیوست. کریمی اولین بازی خود را در 22 شهریور 1377 در مقابل تیم پلی‌اکریل همراه تیم پرسپولیس در جناح راست به نمایش گذاشت و در اولین بازی پرسپولیس، با حضور سلطان قلب‌ها و پیشکسوت فوتبال ایران علی پروین، بعد از 5 سال توانست روی ضربۀ کرنر گل زنی کند.

بازی زیبا و منحصر به فرد علی کریمی توانست نظر منصور پورحیدری، مربی وقت تیم ملی را به خود جلب کند و بتواند مهارت خود را در تیم ملی نیز بیازماید. در دیدار دوستانه مقابل کویت، علی اولین بازی ملی خود را تجربه کرد و در فینال بازی‌های بانکوک، در برابر تیم ملی کویت موفق به گل‌زنی شد. کریمی در همان سال قهرمانی بازی‌های آسیایی 1998 بانکوک را به همراه تیم ملی جشن گرفت.

او در مقدماتی جام جهانی 2002 نیز از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران بود.

علی کریمی

علی کریمی در جام ملت‌های آسیا 2004 با زدن 5 گل، آقای گل مشترک مسابقات شد. ایران در این مسابقات پس از ژاپن و چین، در مقام سوم ایستاد و هت‌تریک علی کریمی در بازی با کره جنوبی در یک‌چهارم‌نهایی نقش مهمی در این موفقیت ایران داشت. او در همان سال بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا شناخته شد و قهرمانی بازی‌های غرب آسیا را نیز به‌همراه تیم ملی کسب کرد.

کریمی در جام جهانی 2006 نمایش ضعیفی داشت که به مصدومیت طولانی‌مدت او مربوط می‌شد. در سال 2008 در پی انتقاداتی شدید از فدراسیون فوتبال ایران از تیم ملی محروم شد. چندی بعد با مداخله محمود احمدی‌نژاد و سید حسن خمینی دوباره به تیم ملی بازگشت. در اکتبر 2008 در حالی که علی دایی او را به تیم ملی دعوت کرده بود، کناره‌گیری خود را از فوتبال ملی اعلام کرد. علی دایی اعلام کرد که کریمی را دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد کرد و اینچنین هم شد. کریمی با برکناری دایی مجدداً برای حضور در تیم ملی افشین قطبی اعلام آمادگی کرد و به تیم دعوت شد. او تک گل ایران در مقابل امارات در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2010 را به ثمر رساند و امیدهای ایران را برای صعود زنده نگاه داشت. کریمی در اسفند 88 بار دیگر از سوی افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و در بازی مقابل تایلند حاضر شد. او هم‌اکنون عضو باشگاه تراکترو سازی تبریز است.

علی کریمی

علی کریمی چه سالی خداحافظی کرد؟

علی کریمی 2 بار از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد، اما پس از هر دوی این موارد باز هم در تیم بازی کرد.

بار اول در 18 مهر 1387، با نوشتن نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال ایران از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.این در حالی بود که رابطه کریمی با سرمربی وقت تیم علی دایی دچار تنش بود.

پس از برکناری دایی و انتصاب افشین قطبی، وی دوباره به تیم دعوت شد و بازی کرد. بار دوم، کریمی در 2 تیر 1388، پس از تساوی مقابل کره جنوبی و عدم راهیابی تیم به جام جهانی 2010 همراه با مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

کریمی در خرداد 1390 برای بازگشت به تیم اعلام آمادگی کرد و کارلوس کیروش وی را دوباره به تیم دعوت کرد.

علی کریمی

بازگشت علی کریمی

کریمی پس از بازی پرسپولیس با سپاهان در فینال جام حذفی در 15 اردیبهشت 1392 از دنیای فوتبال خدا حافظی کرد. کریمی پس از خداحافظی از فوتبال اعلام کرد، فوتبال جای امثال او نیست و «دایه‌های مهربانتر از مادر» باید فوتبال را بچرخانند.

خداحافظی کریمی از فوتبال، بازتاب گسترده‌ای داشت و سایت رسمی فیفا با اشاره به خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال، از او به عنوان اسطوره فوتبال ایران یاد کرد و خداحافظی او از میادین فوتبال را غیر منتظره خواند.

سرانجام علی کریمی در 29 تیر 1393 برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد و درحالی که او اعلام کرده بود امیدوار است بتواند با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند اما اینطور نشد. بدین ترتیب تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد.

علی کریمی در بازی و سبک حرفه ای چگونه بود؟

شناخته‌شده‌ترین خصیصه فوتبال علی کریمی، مهارت او در دریبل‌زنی است. ورلد ساکر در سال 2003، او را بازیکنی با «حرکات و کار با توپِ هیپنوتیزم‌کننده» توصیف کرده‌است.

علی کریمی

مجله کیکر در سال 2004 با یاد کردن از کریمی با عنوان «مارادونا آسیا» در گزارشی می‌نویسد: «او با هر دو پا خوب شوت می‌زند، خیلی سریع تغییر جهت می‌دهد و بازیکنی است که تیم حریف را وادار به سرگیجه می‌کند».

بنا بر نوشته فیفا در سال 2009، «دریبل‌های خیره‌کننده» از ویژگی‌های بازی کریمی است و به خاطر همین به «جادوگر» مشهور شده‌است.

در نظرسنجی که از سوی برنامه نود در تاریخ 19 دی 1390 انجام شد، کریمی با کسب بیش از 65 درصد آراء (65٫5 درصد) مخاطبین این برنامه، به عنوان «تکنیکی‌ترین» بازیکن سه دهه اخیر (بعد از انقلاب) فوتبال ایران انتخاب شد. (سه بازیکن دیگر علاوه بر کریمی، در میان گزینه‌های این نظرسنجی قرار داشتند)

با وجود اینکه کریمی سابقه بازی در خط دفاعی، خط میانی و خط حمله را دارد، اما بازی‌سازی با خصوصیات تهاجمی است. کریمی در پرسپولیس و تیم ملی، نخستین بازی‌های خود را به ترتیب در پست‌های هافبک راست و هافبک چپ انجام داد. در سال‌های آخر دهه 70 که کریمی در پرسپولیس تحت مربیگری علی پروین بازی می‌کرد، پروین به او اختیار کامل می‌داد. پروین اعتقاد داشت که حرکات کریمی در محوطه جریمه برای ایجاد موقعیت یا گرفتن ضربه پنالتی مناسب است. در زمان مربیگری برانکو ایوانکویچ که تیم ملی ایران معمولاً با آرایش 1-3-2-4 بازی می‌کرد، کریمی بیشتر در پست هافبک تهاجمی یا نفوذی پشت سر علی دایی و بین مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان بازی می‌کرد و با مهدوی‌کیا و حسین کعبی هماهنگی خوبی داشت. او بهترین پست برای خود را هافبک آزاد پشت مهاجمان می‌داند. مجله فیفا در شماره آوریل 2006، کریمی را یک بازی‌ساز حرفه‌ای توصیف کرده است.

علی کریمی در دنیای سرمربی گری

کریمی در سال 2006 در مصاحبه‌ای با مجله فیفا نسبت به این که پس از خداحافظی روزی مربی شود ابراز علاقه کرده‌ بود ، در مرداد 1393، رسانه‌ها گزارش دادند کارلوس کیروش در مذاکراتش با فدراسیون فوتبال ایران کریمی را به عنوان گزینه دستیاری خود مطرح کرده‌ است.

در روزهای ابتدایی مهرماه 1393 پس از جلسه علی کفاشیان با کارلوس کی‌روش و توافق این دو، علی کریمی به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی انتخاب شد که پس از مدت کوتاهی از این سمت کناره گیری نمود.

علی کریمی سرمربی تیم نفت تهران شد و سریع کناره گیری کرد :

تیر ماه 96 بود که علی کریمی گفت مربیگری نفت تهران را با شروطی به عهده می گیرد .

علی کریمی تأکید کرد تا زمانی که مشکلات مالی نفت حل نشود و مطالبات بازیکنان پرداخت نگردد پای عقد قرارداد رسمی نخواهد نشست.

اما او با باشگاه نفت به توافق نرسید و خیلی زود کناره گیری کرد و حمید درخشان جانشین علی کریمی شد .

افتخارات باشگاهی علی کریمی

پرسپولیس تهران

قهرمانی جام آزادگان 78-1377

قهرمانی جام آزادگان 79-1378

قهرمانی جام حذفی 79-1378

نایب‌قهرمانی جام آزادگان 80-1379

بایرن مونیخ

قهرمانی جام حذفی آلمان 06-2005

قهرمانی بوندسلیگا 06-2005

الاهلی

قهرمانی جام حذفی امارات 02-2001

قهرمانی جام حذفی امارات 04-2003

نایب‌قهرمانی لیگ امارات 04-2003

نفت تهران

نایب‌قهرمانی نوجوانان تهران

فتح تهران

قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح

افتخارات علی کریمی در تیم ملی

1998 - قهرمانی بازی‌های آسیایی

2004 - مقام سوم جام ملت‌های آسیا

2007 - یک‌چهارم‌نهایی جام ملت‌های آسیا

2006 - راهیابی و بازی در جام جهانی 2006 آلمان

2004 - قهرمانی فوتبال غرب آسیا

2003 - قهرمانی جام بین‌قاره‌ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران

افتخارات فردی علی کریمی 

بهترین بازیکن سال 2004 آسیا

آقای گل مشترک جام ملت‌های آسیا 2004

باشگاه های حرفه ای :

1377–1375 - فتح تهران

1380–1377 - پرسپولیس (11) گل

1384–1380 - الاهلی امارات (45) گل

1386–1384 - ایرن مونیخ (3) گل

1387–1386 - القطر (5) گل

1388–1387- السیلیه (0) گل

1388–1387 - پرسپولیس (قرضی) (5) گل

1389–1388 - استیل‌آذین (14) گل

1390–1389 - شالکه 04 (0) گل

1392–1390- پرسپولیس (13) گل

1393–1392-تراکتورسازی (5) گل

پرسش و پاسخ

  • علی کریمی متولد چه سالی است؟
    در 17 آبان 1357 در کرج متولد شد.
  • علی کریمی چند فرزند دارد؟
    سه فرزند دارد. دو پسر و یک دختر
  • علی کریمی اصالتا کجایی است؟
    کریمی اصالتاً لاهیجانی است
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
  • پیروز توانا /

    ممنون