واکنش حزب‌الله به سفر پاپ به عراق

کد خبر: 1055380

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای سفر پاپ فرانسیس به عراق و نتایج مثبت آن به ویژه دیدار با آیت الله العظمی سیستانی را تحسین کرد.

واکنش حزب‌الله به سفر پاپ به عراق

ایسنا: میدل ایست نیوز گزارش داد: حزب الله لبنان در بیانیه‌ای سفر پاپ فرانسیس به کشور برادر عراق و نتایج مثبت آن به ویژه دیدار با آیت الله العظمی سیستانی، مرجعیت شیعه را ستود.

حزب الله در این بیانیه موافقت کامل خود را با موضع آیت الله سیستانی در خصوص تاکید بر لزوم از میان برداشتن رنج، ظلم، ستم، فقر، ظلم دینی و فکری، جنگ، خشونت، محاصره و مهاجرت اجباری که بسیاری در کشورهای مختلف به خصوص ملت فلسطین در اراضی اشغالی از آن رنج می‌برند، اعلام کرد.

در ادامه بیانیه آمده: حزب الله معتقد است، عراق در دو دهه گذشته در معرض سختی‌های بسیار، جنگ‌های متعدد اشغالگران آمریکا و تروریسم وهابی داعشی که دو روی یک سکه علیه عراق، ملت، وحدت ملی و مولفه‌های اجتماعی، دینی و فرقه‌ای را تشکیل می‌دهند، قرار گرفته است.

حزب الله لبنان ابراز امیدواری کرد که سفر پاپ به عراق، آغازی برای باز پس گیری نقش عراق در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای و تقویت وحدت ملی و حق طبیعی این کشور در حاکمیت و ثبات باشد.

حزب الله همچنین بر نقش مهمی که مقامات معنوی مذهبی در سراسر جهان در مقابله با دشمنی و اشغالگری و رسوا نمودن تروریسم، تحکیم ارزش‌های الفت و همزیستی مسالمت آمیز و حق ملت‌ها در مقاومت و دفاع مشروع علیه اشغالگری و حمایت از آرمان‌های آزادی و عدالت ایفا می‌کنند، تاکید کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها