بذل و بخشش بایدن و مکرون برای لبنان/کمک مالی عربستان به لبنان

کد خبر: 1084969

رئیس‌جمهوری آمریکا بر همبستگی همه به منظور نجات لبنان بعد از انفجار وحشتناکی که سال گذشته میلادی رخ داد، تاکید کرد.

بذل و بخشش بایدن و مکرون برای لبنان/کمک مالی عربستان به لبنان

 به نقل از سایت النشره، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان کنفرانس حمایت از لبنان و مردم این کشور به رنج‌های مضاعف ملت لبنان در جریان سال گذشته میلادی به دلیل بحران‌های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا به کمک‌هایی که از مدت‌ها پیش به لبنان ارائه کرده می‌بالد و من بارها به این کشور زیبا سفر کرده‌ام و امروز کمک‌های انسانی آمریکا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را اعلام می‌کنم که به حدود ۵۰۰ میلیون دلاری اضافه می‌شود که واشنگتن به عنوان کمک‌های انسانی گذشته ارائه کرده است.

بایدن گفت: از همتایان خود در کل کشورها می‌خواهم حمایت‌شان را از ملت لبنان افزایش دهند اما اگر رهبران لبنان به اقدام سخت پایبند نباشند این کمک‌های خارجی کافی نخواهد بود، در واقع انجام اصلاحات اقتصادی و مقابله با فساد ضروری است. دولت باید به شکل سریع تشکیل شود و اولویتش را در راه احیای لبنان بگذارد. اگر رهبران لبنان این راهکار را انتخاب کنند آمریکا را در هر گام برای ساخت آینده قوی‌تر برای لبنانی‌ها در کنار خود خواهند یافت. هیچ زمانی برای تلف کردن نیست.

او تاکید کرد: اگر به تعهدات‌تان عمل کردید شما را کمک خواهیم کرد.

کنفرانس کشورهای اهداکننده از طریق ویدیوکنفرانس به درخواست فرانسه و نظارت سازمان ملل در حال برگزاری است و این کنفرانس از زمان انفجار بندر بیروت در چهارم اوت سال گذشته میلادی سومین کنفرانس است و فرانسه امیدوار است ۳۵۰ میلیون دلار جمع‌آوری کند.

در این کنفرانس عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، شارل میشل، رئیس شورای اروپا و نخست‌وزیر یونان و وزیران خارجه، انگلیس، اسپانیا، اتریش، آلمان، هلند، بلژیک، کرواسی، فنلاند، صندوق جهانی پول و وزیران عربستان، قطر و امارات شرکت می‌کنند./ایسنا

کمک فرانسه به لبنان

ایسنا/ رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی در سالروز انفجار بیروت از ارائه ۱۰۰ میلیون یورو کمک فوق‌العاده به لبنان خبر داد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی در سالروز انفجار مهیب بیروت و در آغاز کنفرانس طرف‌های کمک کننده مالی به لبنان اعلام کرد که پاریس ۱۰۰ میلیون یورو به لبنان کمک فوق‌العاده خواهد کرد اما چک سفید امضا به آن نخواهد داد.

وی گفت: یک سال پس از این فاجعه، لبنان می‌تواند همچنان به همبستگی فرانسه تکیه کند.

ماکرون ادامه داد: فرانسه واکسن کرونای بیشتری در اختیار لبنان قرار می‌دهد و صحبت درباره برنامه‌ای برای ارسال ۵۰۰ هزار دوز اضافی واکسن به این کشور است.

رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر اینکه اولویت لبنان هنوز تشکیل دولتی است که اصلاحات را اعمال می‌کند، گفت: هیچ چک سفیدی برای لبنان وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: بحرانی که لبنان در حال عبور از آن است "نتیجه سرنوشت" نیست، بلکه علت آن ناشی از یک سیستم سیاسی ناکارآمد است.

ماکرون همچنین بر لزوم اطلاع رسانی سیاستمداران لبنانی به مردم درباره تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت تاکید کرد.

ریاض: بیش از یک میلیارد دلار به لبنان کمک کرده‌ایم/ هشدار پادشاه اردن

وزیر خارجه عربستان در کنفرانس پاریس با محوریت حمایت مالی از لبنان گفت، ریاض طی سال‌های گذشته بیش از یک میلیارد دلار به لبنان داده است.

به گزار ایسنا، به نقل از سایت النشره، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس پاریس گفت، ریاض همواره همبستگی خود را با لبنان به خصوص از زمان توافقنامه طائف که به جنگ داخلی پایان داد و صلح را به لبنان بازگرداند، اعلام کرده است.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد، کشورش بیش از یک میلیارد دلار را طی سال‌های گذشته به لبنان داده است.

همچنین ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز چهارشنبه نسبت به ادامه بحران لبنان به خارج از مرزهای این کشور هشدار داد.

پادشاه اردن در کنفرانس حمایت از لبنان گفت، انفجار بندر بیروت تاثیر زیادی بر وضعیت انسانی و اقتصادی لبنان گذاشت که مستلزم حمایت و توجه جهانی است.

او اضافه کرد: بحران لبنان همچنان رو به عمیق‌تر شدن است و دسترسی به آب برق و غذا و دارو یک چالش هر روزه شده است. بحران لبنان احتمالا به خارج از مرزهای این کشور برسد و سایه آن منطقه و خارج آن را شامل شود.

پادشاه اردن افزود: نمی‌توان دست روی دست گذاشت و لبنان را در لبه پرتگاه رها کرد و باید تلاش‌هایمان را برای ادامه کمک‌ها دوچندان کنیم.

ملک عبدالله دوم هماهنگی نقش‌های طرف‌های بین‌المللی برای تضمین تحرک فوری و پاسخ‌گویی سریع برای بحران به خصوص لبنان را خواستار شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها