اخبار زلزله‌ ترکیه و سوریه | «یون سوک یول» دستور کمک به زلزله‌زدگان ایران و ترکیه را صادر کرد | جدیدترین آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه

کد خبر: 1203386

دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز اعلام کرد که «یون سوک یول» دستور ارائه کمک به زلزله‌زدگان ایران و ترکیه را صادر کرده است.

اخبار زلزله‌ ترکیه و سوریه | «یون سوک یول» دستور کمک به زلزله‌زدگان ایران و ترکیه را صادر کرد | جدیدترین آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه

دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز اعلام کرد که «یون سوک یول» دستور ارائه کمک به زلزله‌زدگان ایران و ترکیه را صادر کرده است.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز دوشنبه در بیانیه ای از صدور دستور «یون سوک یول» به دولت این کشور برای انجام اقداماتی فعالانه به منظور ارسال کمک‌ های بشردوستانه به زلزله‌ زدگان اخیر در ایران و ترکیه خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «یون سوک یول» خطاب به دفتر امنیت ملی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه کره‌ جنوبی این دستور را صادر کرده است.

این در حالیست که آخرین اخبار از زلزله امروز در ترکیه حاکیست: مدیریت حوادث و فوریت های ترکیه (آفاد) هم اکنون در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد کشته شدگان این زلزله به ۱۱۲۱ نفر و مجروحان به ۷۶۲۴ نفر افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که بر اثر وقوع زمین لرزه در شهر خوی واقع در شمال غربی ایران، بیش از ۸۰۰ نفر زخمی شده اند./مهر

مسکو بیمارستان سیاری با بیش از ۴۰ متخصص را به ترکیه می‌فرستد

وزارت فوریت های اضطراری روسیه در بیانیه ای خبر داد: مسکو بیمارستان سیاری با بیش از ۴۰ متخصص را به ترکیه می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در بیانیه ای اعلام کرد: طی چند ساعت آینده نیروهای وزارت فوریت های اضطراری مسکو برای امدادرسانی به زلزله زدگان به سوریه خواهند رفت.

از سوی دیگر، وزارت فوریت های اضطراری روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: امدادگران روسی برای کمک زلزله زدگان ترکیه عازم این کشور شده اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت فوریت های اضطراری روسیه آمده است: مسکو همچنین بیمارستان سیاری را با بیش از ۴۰ متخصص برای ارائه مراقبت های پزشکی به ترکیه ارائه می کند.

این در حالیست که آخرین اخبار از زلزله امروز در ترکیه حاکیست: مدیریت حوادث و فوریت های ترکیه (آفاد) هم اکنون در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد کشته شدگان این زلزله به ۱۱۲۱ نفر و مجروحان به ۷۶۲۴ نفر افزایش یافته است.

ابراز همدردی مقامات عراق با سوریه و ترکیه در پی وقوع زلزله شدید

در پی وقوع زلزله شدید در ترکیه و سوریه مقامات عراق با مردم این دو کشور ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در پیام تسلیتی با مردم سوریه و ترکیه و نیز اقلیم کردستان ابراز همدردی کرد و دستوراتی را برای امداد رسانی فوری به آسیب دیدگان صادر کرد.

همچنین، عبداللطیف رشید رئیس جمهوری عراق در واکنش به وقوع زلزله در کشورهای ترکیه و سوریه با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

وی افزود: با اندوه فراوان اخبار مربوط به کشته شدن مردم سوریه و ترکیه در پی وقوع زلزله شدید در این دو کشور را دنبال می کنیم، برای کشته های این حادثه تأسف بار طلب غفران، برای خانواده های آنها آرزوی صبر و برای زخمی های این حادثه نیز طلب شفای عاجل داریم.

بر همین اساس، مقتدی صدر در توئیتی قربانی شدن شهروندان در زلزله امروز را به مردم سوریه و ترکیه تسلیت گفت و آنها را به صبر و استغفار و کنار گذاشتن اختلافات بین آن دو کشور توصیه کرد.

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق نیز با مردم سوریه و ترکیه ابراز همدردی و همبستگی کرد.

گفتنی است در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری، ۱۱۲۱ نفر در ترکیه و ۴۳۰ نفر در سوریه جان باختند.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد بر اثر زلزله امروز در مناطق شمالی تاکنون ۴۰۳ نفر جان باخته ۱۲۸۴ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

همچنین، مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد که به دنبال زمین لرزه بامداد امروز ۱۰۱۴ نفر جان باخته‌اند و ۷۰۰۳ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

تماس تلفنی رئیس امارات با اسد و اعلام آمادگی برای کمک به زلزله‌زدگان

رئیس امارات در تماس تلفنی با رئیس جمهوری سوریه بر ایستادگی و همبستگی رهبری و مردم امارات با سوریه در پی وقوع زلزله در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به دلیل کشته شدن صدها تن در پی وقوع زلزله تسلیت گفت و بر آمادگی کشورش برای کمک به مردم سوریه جهت پشت سر گذاشتن پیامدهای این فاجعه تاکید کرد.

پیشتر وزارت بهداشت سوریه از افزایش آمار تلفات زلزله در شمال این کشور به ۴۰۳ کشته و ۱۲۸۴ زخمی خبر داد.

اوکتای: در زلزله امروز ۱۵۴۱ نفر کشته و ۹۷۳۳ تَن هم مصدوم شده‌اند

معاون اردوغان امروز در بیانیه ای جدیدترین آمار کشته شدگان و زخمی های زمین لرزه شدید در کشورش را اینگونه رسانه ای کرد: در زلزله امروز ۱۵۴۱ نفر کشته و ۹۷۳۳ تَن هم مصدوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «فواد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: تعداد قربانیان زمین لرزه امروز به ۱۵۴۱ نفر و مصدومین آن نیز به ۹۷۳۳ نفر رسیده است.

معاون رئیس جمهور ترکیه در این خصوص اضافه کرد: ۳۴۷۱ ساختمان نیز در این حادثه ویران شده اند.

وی در ادامه افزود: این قوی ترین زمین لرزه از سال ۱۷۵۹ در سوریه است.

این در حالیست که پیشتر به نقل از مدیریت حوادث و فوریت های ترکیه (آفاد) اعلام شده بود که تعداد کشته شدگان این زلزله به ۱۴۹۸ نفر و مجروحان به ۸۵۳۲ نفر افزایش یافته است.

حریق گسترده در بندر اسکندرون در جنوب شرقی ترکیه

رسانه ها از وقوع حریق گسترده در بندر اسکندرون در جنوب شرقی ترکیه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی اِن تی وی امروز دوشنبه گزارش داد که آتش سوزی بزرگی در کانتینرهای اجناس در بندر اسکندرون در جنوب شرقی ترکیه رخ داده است.

بر اساس اعلام این رسانه، فعالیت های بندر مذکور پس از زلزله صبح امروز در ترکیه موقتاً متوقف شده بود.

علت وقوع این آتش سوزی تا کنون مشخص نشده است.

جدیدترین آمار قربانیان زلزله در سوریه

وزارت بهداشت سوریه به جدیدترین آمار قربانیان زلزله در این کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که تعداد تلفات زمین لرزه به ۴۶۱ فوتی و ۱۳۲۶ مصدوم افزایش یافته است که بیشتر آنها در لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس بوده اند.

احمد ضمیریه، معاون وزیر بهداشت سوریه تاکید کرد: سطح آماده‌باش در همه بخش‌های امدادرسانی بیمارستانی در تمامی استانداری‌ها بالا رفته و تیم‌های متعددی برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها بسیج شده‌اند و طرح اورژانس عمومی و طرح تامین ملزومات و داروها برای تامین تجهیزات برای مکان‌های آسیب دیده اجرایی شده است.

وی اشاره کرد که ۲۸ آمبولانس و ۷ درمانگاه سیار از دمشق، حومه دمشق، قنیطره، حمص، به حلب و لاذقیه اعزام شدند.

ضمیریه خاطرنشان کرد: به بیمارستان های خصوصی دستور داده تا درهای خود را به روی مجروحان باز کرده و همه موارد را پذیرش کنند.

وی همچنین از همکاری با سایر مراکز اورژانس، آتش نشانی و پدافند غیرنظامی در استان های مختلف خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها